Τίτλοι τέλους για το Audi A1


Οι αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και η έλευση των κανονισμών Euro 7 μαζί με την εμπορική επιτυχία των SUV φέρνουν το τέλος της καριέρας του μικρότερου μοντέλου της Audi, του Α1.

  • 26/7/2021

Με την εμπορική επιτυχία που γνωρίζουν τα παντός είδους crossover μοντέλα τα τελευταία χρόνια, και η οποία φαίνεται ότι θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια και με δεδομένη τη στροφή των εταιρειών στην ηλεκτροκίνηση η πίεση που δέχονται τα μικρά μοντέλα της κατηγορίας Β είναι όλο και πιο αυξανόμενη.

Πολλοί κατασκευαστές έχουν δηλώσει ότι την στιγμή που θα τεθούν σε ισχύ οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων Euro 7 η εξέλιξη και η παραγωγή σουπερμίνι μοντέλων θα είναι ασύμφορη. Αποτέλεσμα θα είναι πολλά αυτοκίνητα από τις μικρές κατηγορίες να μην καταφέρουν να επιβιώσουν. Όπως όλα δείχνουν, ένα από αυτά θα είναι και το Α1, το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της Audi.

Πιο συγκεκριμένα, ο ίδιος ο CEO της Audi, Markus Duesmann, επιβεβαίωσε ότι για το Α1 δεν θα υπάρξει αντικαταστάτης στο τέλος του κύκλου ζωής του, λόγω των περιορισμών που θέτουν οι νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 7 και του υψηλού κόστους για την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης του μοντέλου σύμφωνα με τις αντιρυπαντικές προδιαγραφές.

«Πολλά θα εξαρτηθούν από τον τελικό στόχο του Euro 7. Γνωρίζουμε ότι η προσφορά κινητήρων εσωτερικής καύσης στις μικρότερες κατηγορίες στο μέλλον θα είναι πολύ δύσκολη, καθώς το κόστος θα αυξηθεί. Επομένως, δεν θα έχουμε διάδοχο για το Α1. Αν οι νέες προδιαγραφές Euro 7 δεν είναι πολύ αυστηρές, θα μας δοθεί η δυνατότητα να επενδύσουμε περισσότερο στην ηλεκτρονική κινητικότητα».

Το Audi A1 έκανε το ντεμπούτο του ως το μικρότερο μοντέλο της Audi το 2010, όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Στην τρέχουσα γενιά του το Α1 λανσαρίστηκε το 2018, κάτι που σημαίνει ότι ο κύκλος ζωής του θα ολοκληρωθεί σε περίπου πέντε ή έξι χρόνια από σήμερα, όταν και θα σταματήσει η παραγωγή του χωρίς να παρουσιαστεί αντικαταστάτης.