Τίτλοι τέλους στο κεντρομήχανο supercar της Hyundai


Ο πρώην επικεφαλής του τμήματος Ν της Hyundai, Albert Biermann, αποκάλυψε ότι το σχετικό project τερματίστηκε, προς όφελος άλλων, πιο οικονομικών, μοντέλων Ν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/9/2022

Από το 2019 υπήρχε η πληροφορία, προερχόμενη από τα «ενδότερα» της Hyundai, ότι σχεδιάζονταν η κυκλοφορία ενός sports car που θα είχε τον κινητήρα στο κέντρο.

Έκτοτε, επικράτησε απόλυτη σιωπή. Η παρουσίαση του υδρογονοκίνητου concept car N Vision 74, τον περασμένο Ιούλιο, ήταν η εξέλιξη που ίσως «αναζοπύρωσε» το ενδιαφέρον. Ωστόσο, σύμφωνα με το Top Gear, το project έχει οριστικά εγκαταλειφθεί.

«Δουλεύαμε για την παραγωγή ενός N supercar», τόνισε στη βρετανική έκδοση ο Albert Biermann, ο οποίος μέχρι το 2021 ήταν επικεφαλής του τμήματος N της Hyundai, προερχόμενος από την BMW M και πρόσθεσε: «Δεν είχε κάποιο συγκεκριμένο όνομα. Το αποκαλούσαμε ‘το αυτοκίνητο του προέδρου’».

Γιατί, τελικά, δεν έφτασε στο στάδιο της παραγωγής; «Το πρόβλημα ήταν ότι θα κόστιζε περισσότερα από 150.000 ευρώ και εκείνη την εποχή ένα αυτοκίνητο της Hyundai δεν μπορούσε να έχει τέτοια τιμή», εξήγησε χαρακτηριστικά.

Ο 65χρονος Γερμανός παραδέχεται, ωστόσο, ότι η απόφαση ήταν σωστή, γιατί έδωσε την ευκαιρία στην εταιρία να επικεντρωθεί στην εξέλιξη άλλων μοντέλων, όπως το Kona N, το Elantra N και το νέο i30N, τα οποία θα ήταν πιο προσιτά, από οικονομικής πλευράς, για τους καταναλωτές.

Ο Biermann «αποκάλυψε» ότι το κεντρομήχανο sports car θα είχε πλαίσιο από ανθρακονήματακα και προχώρησε σε περισσότερες λεπτομέρειες: «Είχαμε σχέδια για έναν κινητήρα βενζίνης, ίσως και σε υβριδική μορφή, ενώ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου».

Η αίσθηση που επικρατούσε ήταν ότι το νέο sports car της Hyundai θα ήταν ένα «κορεάτικο» Honda NSX, αλλά ο Biermann ήταν απόλυτος: «Ναι, αλλά όχι τόσο βαρετό στην οδήγησή του».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γερμανός είχε ήδη προσπαθήσει να δημιουργήσει ένα υπεραυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο, την εποχή που ήταν στην BMW M. Το αυτοκίνητο ήταν σχεδιασμένο και θα μπορούσε να είχε κατασκευαστεί, αλλά η διοίκηση της BMW αποφάσισε ότι υπήρχε χώρος μόνο για ένα τέτοιο μοντέλο στη γκάμα. Ετσι, προέκυψε το plug-in υβριδικό i8 και όχι ένας «πύραυλος» με κινητήρα M.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο «καταργείται» ενώ βρίσκεται ήδη σε διαδικασία ανάπτυξης. Η Jaguar C-X75 είναι το πιο κλασικό παράδειγμα, καθώς ήταν ουσιαστικά έτοιμη να κυκλοφορήσει πριν ακυρωθεί για χάρη της ανάπτυξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Υπάρχει επίσης το Chrysler ME 4-12, το οποίο έφτασε μέχρι και τη δημιουργία concept car. Κάτι ανάλογο συνέβη και με το Volkswagen W12, που έσπασε ένα σωρό ρεκόρ στο Nardo Ring σε πρωτότυπη μορφή.

Πηγή: Top Gear