Το Euro 7 «σκοτώνει» το 50% των κινητήρων της Mercedes


Η Mercedes θα καταργήσει περίπου το 50% των κινητήρων της λόγω των νέων αυστηρότερων εκπομπών ρύπων Euro 7 που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025.

  • 26/8/2021

Η αναμενόμενη νέα νόρμα, το πρότυπο Euro 7 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στην Ε.Ε. από το 2025 και θα γίνει η αιτία που η Mercedes θα μειώσει κατά περίπου 50% τις παραλλαγές των κινητήρων της. Αυτό αποκάλυψε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρίας, Markus Schafer, λέγοντας πως οι επικείμενοι αυστηρότεροι κανονισμοί ρύπων θα κάνουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να κοστίζουν περισσότερο, λόγω των πρόσθετων συστημάτων περιορισμού των εκπομπών ρύπων που απαιτούνται προκειμένου να πληρούν τα νέα όρια.

Μία είδηση που φαίνεται ότι θα ακούμε όλο και πιο συχνά τα επόμενα χρόνια, καθώς οι νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα όρια εκπομπών ρύπων και μικροσωματιδίων σφίγγουν και γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές.

Μία κίνηση που αναμένεται ότι θα ακολουθήσουν οι περισσότεροι κατασκευαστές στο άμεσο μέλλον, αφού η εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης με τις τεχνολογίες που απαιτούνται για να πληρούν τους νέους κανονισμούς θα γίνει πολύ ασύμφορη. Ειδικά δε, στην περίπτωση κατασκευαστών με πιο ακριβά μοντέλα, όπου οι όγκοι πωλήσεων είναι μικρότεροι και δεν φέρνουν απόσβεση του κόστους εξέλιξης.  

Μάλιστα, από το 2030 και μετά, η Mercedes έχει ανακοινώσει πως θα προσφέρει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στις αγορές που θα το επιτρέπουν και θα διαθέτουν τις ανάλογες υποδομές. Η εταιρία δεν ξεκαθάρισε το πότε θα σταματήσει να προσφέρει στην αγορά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού πιστεύει πως θα εξακολουθήσει να υπάρχει ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και μετά το 2030, ειδικά σε αγορές που δεν θα διαθέτουν ανεπτυγμένο δίκτυο υποδομών φόρτισης.

Επιπλέον έως το 2030 θα καταργήσει τους περισσότερους από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που διαθέτει. Αυτό θα έχει αποτέλεσμα να καταργηθούν και οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων της. Παράλληλα σχεδιάζει μαζί με συνεργάτες της 8 εργοστάσια παραγωγής μπαταριών, που θα έχουν συνολική ετήσια παραγωγική ικανότητα μεγαλύτερη των 200 GWh.

Η γερμανική εταιρία στοχεύει έως το 2039 ο στόλος των νέων αυτοκινήτων της να είναι ουδέτερος από άνθρακα, ενώ μέχρι το 2030 αναμένει τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων της.