Το νέο Honda Jazz δανείζεται υβριδική τεχνολογία από τη Formula 1


Νέες πληροφορίες σχετικά με την τεχνολογία που θα κρύβει μέσα του το νέο Jazz, αποκάλυψε η Honda, λίγους μήνες πριν από την επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου.

  • 14/5/2020

Το νέο Jazz, στην υβριδική εκδοχή του, θα φέρει το νέο σύστημα e:HEV. Αυτό έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό αξιοποιώντας τις γνώσεις που έχει αποκομίσει η εταιρία από την ενασχόλησή της με τη Formula 1. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην τελευταία σαιζόν του πρωταθλήματος, η υβριδική μονάδα της Honda, με την ονομασία RA620H, κατάφερε να χαρίσει στις ομάδες που τη χρησιμοποίησαν τρεις νίκες σε αγώνες και έξι θέσεις στο βάθρο.

Για την ακρίβεια, κατά τη διάρκεια του κάθε αγώνα οι μηχανικοί της Honda είχαν συνεχώς πρόσβαση και άλλαζαν τις παραμέτρους και το ρυθμό ανάκτησης της ενέργειας από την πέδηση, έτσι ώστε να επιτυγχάνουν τη βέλτιστη απόδοση του συστήματος. Αυτές τις γνώσεις και την εμπειρία έρχονται να προσθέσουν στο νέο σύστημα e:HEV που θα εφοδιάζει το επόμενο υβριδικό Jazz.

Το εν λόγω σύστημα είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να προσφέρει τη μέγιστη αποδοτικότητα, διατηρώντας ωστόσο μία ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Αποτελείται από δύο compact ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους σε έναν 1.5-litre DOHC i-VTEC βενζινοκινητήρα. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε ένα συσσωρευτή ιόντων λιθίου, ενώ στην όλη συνταγή προστίθεται επίσης ένα νέου σχεδιασμού κιβώτιο ταχυτήτων (eCVT) και μία εξελιγμένη μονάδα ελέγχου.

Το νέο υβριδικό Honda Jazz θα προσφέρει τρία προγράμματα λειτουργίας. Αρχικά υπάρχει το V Drive, όπου ο συσσωρευτής ιόντων λιθίου τροφοδοτεί άμεσα τους ηλεκτροκινητήρες. Στη συνέχεια, έχουμε το Hybrid Drive, όπου ο βενζινοκινητήρας κινεί τον ένα ηλεκτροκινητήρα για την παραγωγή ρεύματος και αυτός με τη σειρά του τροφοδοτεί τον άλλο, όπου θα κινεί το όχημα. Τέλος, υπάρχει το πρόγραμμα Engine Drive, όπου ο βενζινοκινητήρας θα συνδέεται απευθείας με τους τροχούς, μέσω ενός διαφορικού που θα κλειδώνει.

Στις περισσότερες συνθήκες, τα πιο κατάλληλα προγράμματα θα είναι τα δύο πρώτα. Το τρίτο θα χρησιμεύει κυρίως για την κίνηση στην εθνική ή σε συνθήκες που χρειάζεται πλήρης ισχύς.