Το πρωτότυπο Mission R προμηνύει το μέλλον της Porsche


Με το πρωτότυπο Mission R, τα στελέχη της Porsche επιδιώκουν να μας δώσουν μια πρόγευση από τα αγωνιστικά οχήματα της εταιρείας, όπως οραματίζονται να είναι αυτά στο μέλλον.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΟΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 6/9/2021

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο που παρουσιάζει η Porsche στην Έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημά της. Το Mission R, όπως ονομάζεται, είναι κατασκευασμένο από ανακυκλώσιμο υλικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως δημιούργημα της εταιρείας του Zuffenhausen.

Όπως ανακοίνωσε η Porsche, το Mission R διαθέτει κορυφαία τεχνολογία σε κάθε τομέα του. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες που διαθέτει, ένας σε κάθε άξονα, έχουν μέγιστη συνδυαστική ισχύ που φτάνει τους 1.088 PS στο πρόγραμμα λειτουργίας το οποίο ονομάζεται «Qualifying mode». O εμπρός έχει μέγιστη ισχύ που μπορεί να φτάσει ως τους 435 PS και ο πίσω ως τους 653 PS. 

Με επιλεγμένο το πρόγραμμα λειτουργίας «Race» η μέγιστη συνδυαστική ισχύς παραμένει σταθερά στους 680 PS για να υπάρχει όσο το δυνατόν καλύτερη αναλογία μεταξύ απόδοσης και θερμοδυναμικής διαχείρισης. Μάλιστα, για να περιοριστεί όσο το δυνατόν η απώλεια ενέργειας, τόσο οι μπαταρίες όσο και οι ηλεκτροκινητήρες περιβάλλονται από υδρόψυκτο κύκλωμα ώστε να διατηρείται η θερμοκρασία σε χαμηλό επίπεδο.

Οι μπαταρίες του έχουν ενεργειακή χωρητικότητα «περίπου 80 kWh» (sic), ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό όπου κατά τη διάρκεια της έντονης επιτάχυνσης του οχήματος η ενέργεια των μπαταριών παραμένει ίδια, όπως ανακοινώνει η εταιρεία. Το κύκλωμα 900 V που διαθέτει επιτρέπει τη φόρτισή τους από το 5%-80% μόλις σε ένα τέταρτο της ώρας, στον κατάλληλο ταχυφορτιστή («Porsche Turbo Charging»)

Το μήκος του πρωτότυπου Mission R είναι 4.326 mm, το πλάτος του 1.990 mm και το ύψος του μόλις 1.190 mm. Φυσικά, το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο και οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, για την επιτάχυνση από τα 0-100 km/h χρειάζεται 2,5 sec, ενώ η τελική ταχύτητά του ξεπερνά τα 300 km/h. Τέλος, η σχεδίαση του αμαξώματος έχει γίνει με τρόπο που να έχει τη μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση και υπάρχουν ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία εμπρός και πίσω.