To σύγχρονο Mazda Cosmo 110S είναι ο βασιλιάς του Wankel


Τα σενάρια επιστροφής του περιστροφικού κινητήρα στην γκάμα της Mazda φουντώνουν την ίδια στιγμή που η ψηφιακή αποτύπωση της σύγχρονης εκδοχής του θρυλικού Cosmo 110S ξυπνά μνήμες από το ένδοξο παρελθόν της ιαπωνικής φίρμας.

  • 19/12/2019

Η Mazda δεν έχει κρύψει ποτέ την πρόθεσή της να επιστρέψει στην κατηγορία των sportscars την οποία αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εξαιτίας της αδυναμίας του Mazda RX-8 και ειδικότερα του περιστροφικού κινητήρα να «πιάσει» τις αυστηρότερες προδιαγραφές των εκλυόμενων ρύπων.

Μάλιστα οι Ιάπωνες δεν δίστασαν να δημιουργήσουν και τα αντίστοιχα πρωτότυπα τα οποία έδειχναν τον σχεδιαστικό δρόμο τον οποίο πρόκειται να ακολουθήσουν οι κορυφαίες προτάσεις της γκάμας της.

Αυτή τη φορά, βέβαια, η ψηφιακή αποτύπωση της σύγχρονης εκδοχής του Mazda Cosmo 110S δεν προέρχεται από τα σπλάχνα της ιαπωνικής φίρμας αλλά από έναν Ιάπωνα σχεδιαστή ο οποίος έχει θητεύσει, ως εκπαιδευόμενος, στο σχεδιαστικό κέντρο της Mazda Europe.

Η αγάπη του για την ιαπωνικής φίρμα τον ώθησε στη σχεδιαστική αναβίωση ενός αυτοκινήτου που έχει μείνει στην ιστορία ως το πρώτο Mazda στο οποίο τοποθετήθηκε ένας περιστροφικός κινητήρας ή αν προτιμάτε ένας κινητήρας Wankel.

Φυσικά ακολούθησε το Mazda RX-7, το οποίο «σκέπασε» με την επιτυχία που γνώρισε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη τον πρόγονό του.

Σήμερα έφτασε η στιγμή το θρυλικό Mazda Cosmo 110S να πάρει την εκδίκησή του, δείχνοντας μέσα από τη σχεδιαστική πένα του Yi Dong τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να επιστρέψει στη γραμμή παραγωγής.