Το Toyota Hilux Dakar θα είναι έκθεμα του Μουσείου Fernando Alonso!


Το Toyota Hilux Dakar της GAZOO Racing, με το οποίο έκανε το ντεμπούτο του ο Fernando Alonso στο Ράλι Ντακάρ 2020, εντάχθηκε στη συλλογή του Μουσείου του Ισπανού πιλότου.

  • 23/12/2021

Το Toyota Hilux Dakar με την ιδιαίτερη φροντίδα της GAZOO Racing ήταν αυτό με το οποίο έκανε το ντεμπούτο του ο Fernando Alonso στο Ράλι Dakar 2020 και προστέθηκε πρόσφατα στη συλλογή του Μουσείου Fernando Alonso.

Το Hilux Dakar που πήρε ο Fernando Alonso στο μουσείο του, το οποίο βρίσκεται λίγο έξω από το Oviedo στην Ισπανία, δεν είναι αντίγραφο, αλλά το ακριβές αυτοκίνητο με το οποίο ο Ισπανός πιλότος έτρεξε στο Ράλι Ντακάρ του 2020. Εκεί πέτυχε εξαιρετική απόδοση αφού τερμάτισε 13ος στη γενική κατάταξη και κατέγραψε μερικούς από τους καλύτερους χρόνους σε πολλά στάδια, έτσι έγινε το καλύτερο αγωνιστικό rookie οδηγού σε εκείνη την χρονιά του πιο σκληρού ράλι στον κόσμο.

Ο Fernando Alonso παρέλαβε προσωπικά το νέο μέλος στη μόνιμη συλλογή του, η οποία περιλαμβάνει και αρκετά άλλα πρωτότυπα αγώνων, όπως το Toyota TS050 HYBRID με το οποίο ο πιλότος κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) κατά την super-σεζόν 2019-2020, καθώς και δύο αγώνες των 24 Ωρών του Le Mans.

Ο Ισπανός πιλότος αφού παρέλαβε το Hilux Dakar για το μουσείο του δήλωσε: «Ενώ η F1 είναι η καρδιά του μουσείου και της καριέρας μου, τα πρωτότυπα όπως το Le Mans και η Daytona και αυτό από το Dakar προσθέτουν αξία στους επισκέπτες, οι οποίοι μπορούν να έρθουν και να δουν αγωνιστικά αυτοκίνητα από όλους τους κλάδους του μηχανοκίνητου αθλητισμού που είναι μέρος της ιστορίας μου τα τελευταία χρόνια».

Ο Alonso εξήγησε ότι το Hilux Dakar θα είναι μέρος της προσωπικής του συλλογής και είναι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της έκθεσης, μια «πολυτέλεια» για τους επισκέπτες του μουσείου του. Ο Ισπανός οδηγός, ο οποίος περιέγραψε τις αναμνήσεις που συνδέονται με το Toyota Hilux και το Dakar ως «πολύ καλές», επεσήμανε ότι είχε μια «θεαματική εμπειρία τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε ανθρώπινο επίπεδο» στο πιο σκληρό ράλι στον κόσμο, ενώ τόνισε ότι σίγουρα θα «προσπαθούσε ξανά» σε μια πιθανή δεύτερη συμμετοχή του στο Ράλι Ντακάρ.

Το Hilux Dakar

Το Toyota GAZOO Racing Hilux Dakar με το οποίο ο Alonso αγωνίστηκε στο Dakar 2020, στην κατηγορία T1, έχει αρκετές ομοιότητες με το Toyota Hilux που μπορεί να αγοράσει κάθε πελάτης από έναν αντιπρόσωπο, αν και είναι εξοπλισμένο με ισχυρότερο κινητήρα, καθώς και εξατομικευμένες αναρτήσεις, φρένα, συμπλέκτης και κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με ρεζερβουάρ καυσίμου μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Το νέο μέλος στη συλλογή του μουσείου του πιλότου κινείται από έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα βενζίνης 5,0 λίτρων, που αποδίδει 325 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., με ροπή 620 Nm και περιοριστή εισαγωγής 37 mm για να πληροί τις απαιτήσεις του κανονισμού. Είναι εξοπλισμένο με ECU σειράς M από το ειδικό MoTeC.

Είναι εξοπλισμένο επίσης με σειραϊκό κιβώτιο SADEV 6 σχέσεων SADEV και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, μπροστά, πίσω και στο κέντρο. Το μέγεθος είναι ελαφρώς μικρότερο από αυτό του Hilux παραγωγής, εκτός από το πλάτος. Πιο συγκεκριμένα, είναι λίγο πιο κοντό αλλά πιο φαρδύ, με παρόμοιο ύψος, μικρότερο μεταξόνιο και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, ώστε να περνά αβίαστα μεγάλους αμμόλοφους. Το βάρος είναι σαφώς χαμηλότερο στην έκδοση του αγωνιστικού, αφού φτάνει τα 1.850 κιλά για το Hilux Dakar, από 2.095 κιλά για το μοντέλο δρόμου.

Η διάταξη της μπροστινής ανάρτησης – διπλού ψαλιδιού – είναι ίδια και για τα δύο μοντέλα Hilux. Στο πίσω μέρος, ωστόσο, το μοντέλο παραγωγής εφοδιάζεται με άκαμπτη ανάρτηση με φύλλο ελατηρίου, ενώ το νέο Hilux Dakar χρησιμοποιεί διπλά ψαλίδια. Το τελευταίο είναι επίσης εξοπλισμένο με ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά με βαθύ πέλμα και αμορτισέρ από τον ειδικό Reiger. Το σύστημα πέδησης του Hilux Dakar που οδηγεί ο Fernando Alonso περιλαμβάνει εξαπίστονες δαγκάνες υγρής ψύξης, με ρεζερβουάρ καυσίμου μεγάλου όγκου που φτάνει τα 520 λίτρα.