Το 2024 κατέληξε να είναι μία πολύ «άσχημη» χρονιά για τη Maserati. Πριν από κάποιες ώρες η Stellantis δημοσίευσε στην επίσημη ιστοσελίδα συνολικά στοιχεία για το προηγούμενο έτος και τα νέα για την ιταλική εταιρεία δεν ήταν καθόλου ευχάριστα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσιεύματα και τα δεδομένα του ομίλου, οι συνολικές πωλήσεις της Maserati μειώθηκαν κατά 57%. Με τη γλώσσα των αριθμών αυτό σημαίνει ότι οι παραγγελίες κατρακύλησαν από τις 26.600 μονάδες, το 2023 στις -μόλις- 11.300 μονάδες, πέρυσι. Σημειώνεται πως το πρώτο εξάμηνο της περασμένης χρονιάς παρουσιάστηκαν ζημιές 82 εκατ. ευρώ.
Ενδεικτικά να πούμε ότι η Ferrari κατέγραψε μία αύξηση της τάξεως του 0,7%, παραδίδοντας συνολικά το 2024, 13.752 αυτοκίνητα, ενώ άνοδο στις πωλήσεις είδε και η Lamborghini, φτάνοντας τα 10.700 αυτοκίνητα – δηλαδή μία αύξηση κατά 5,7%.
Λίγο καιρό πριν αποτελέσει παρελθόν από τη Stellantis, ο Carlos Tavares είχε εκφράσει την άποψή του επί του θέματος, τονίζοντας -μεταξύ άλλων- ότι το πρόβλημα για την Maserati ήταν η «κακή» στρατηγική στο μάρκετινγκ και πως το ζήτημα δεν ήταν τα ίδια τα αυτοκίνητα και οι τιμές τους.
Συγκεκριμένα είχε τονίσει πως η ιταλική φίρμα έχει στη «φαρέτρα» της, όχι μόνο θερμικά, αλλά και 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το θέμα είναι απλώς το μάρκετινγκ.
Θυμίζουμε ότι πριν από μερικούς μήνες ο Πορτογάλος είχε τονίσει πως «εάν υπάρχουν μάρκες που δεν φέρνουν χρήματα θα τις κλείσουμε», ενώ η πρώην επικεφαλής οικονομικών της Stellantis, Natalie Knight, είχε τονίσει ότι ίσως εξεταστεί το ενδεχόμενο να βρεθεί ένα καλύτερο «σπίτι» για τη Maserati.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με δημοσιεύματα ο προσωρινός αντικαταστάτης του Tavares, John Elkann, θα ζητήσει από το επόμενο CEO του ομίλου να πάρει μία απόφαση: Ποιες από τις 14 μάρκες θα παραμείνουν «ζωντανές».
Επίσης να προσθέσουμε ότι νέες πληροφορίες αναφέρουν πως η Stellantis -κάτι που επιβεβαίωσε και ο οικονομικός διευθυντής Doug Ostermann- αποφάσισε να αποσύρει μία επένδυση ύψους 1,5 δις ευρώ που προοριζόταν για τη Maserati.
Αυτό σημαίνει ότι η παραγωγή για μερικά μοντέλα, που είχαν προγραμματιστεί να αποκαλυφθούν στο κοντινό μέλλον, ενδέχεται να μην προχωρήσει, όπως επισημαίνουν τα ξένα δημοσιεύματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Maserati: Η σκληρή αλήθεια των αριθμών - Στα «τάρταρα» η παραγωγή του 2024
Stellantis: «Στον πάγο» η παραγωγή μοντέλων της Fiat και της Maserati - Ποιος ο λόγος
Η Maserati παρέδωσε το τελευταίο μοντέλο της με κινητήρα V8 (photos)