Volvo: Τα ηλεκτρικά χρειάζονται "πράσινη ενέργεια"


Η Volvo στην τελευταία της αναφορά για την εκτίμηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μοντέλων της τονίζει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν σημαντικό λόγο ύπαρξης, χωρίς «καθαρή» ενέργεια που να παράγεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/11/2021

Η Volvo Cars στοχεύει να γίνει αποκλειστικά ένας κατασκευαστής πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 και σχεδιάζει να λανσάρει μια ολόκληρη νέα οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι μέρος της φιλοδοξίας της να γίνει μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία μέχρι το 2040, καθώς εργάζεται για να μειώσει σταθερά τις εκπομπές άνθρακα σε όλες τις δραστηριότητές της.

Σε αυτό το πλαίσιο, καλεί τις κυβερνήσεις και τους παρόχους ενέργειας να συζητήσουν και να σχεδιάσουν ένα ολοκληρωμένο πλάνο μείωσης των εκπομπών άνθρακα.

Η σουηδική εταιρεία δημοσίευσε την νέα αναφορά Εκτίμησης του Κύκλου Ζωής (Life Cycle AssessmentLCA), κάνοντας αποτίμηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που απορρέει από κάθε στάδιο ζωής των προϊόντων της. Η πιο πρόσφατη έρευνα της δείχνει για το νέο ηλεκτρικό της μοντέλο, C40 Recharge, ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αυξάνονται δραματικά όταν η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται σε ποσοστό πάνω από το 50% έχει παραχθεί με τη χρήση ορυκτών καυσίμων.

Η Volvo συντάσσει τη σχετική έρευνα από το λανσάρισμα του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, του XC40 Recharge το 2019. Τα αποτελέσματα για το C40 Recharge δείχνουν ότι το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σε όλο τον κύκλο ζωής του είναι 27 τόνοι  CO2, σχεδόν το μισό συγκριτικά με τους 59 τόνους, από ένα XC40 με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Όμως, όταν οι οδηγοί χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια που σε ποσοστό περίπου 60% παγκοσμίως έχει παραχθεί με τη χρήση ορυκτών καυσίμων, αυτό το πλεονέκτημα εξανεμίζεται. Επομένως, η «καθαρή ενέργεια» είναι εξίσου σημαντικός παράγοντας για να μειώνεται το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα που παράγει ένα ηλεκτρικό μοντέλο.

Αυτό που προκαλεί μάλιστα ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση είναι πως η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι εκλυόμενοι ρύποι κατά την διάρκεια της παραγωγής του ηλεκτρικού C40 Recharge ήταν κατά 70% περισσότεροι από του συμβατικού XC40.

Τα κύρια αίτια ήταν η εκτενής χρήση άνθρακα κατά την παραγωγή μπαταριών και χάλυβα, όπως και η ευρεία χρήση αλουμινίου, το οποίο είναι απαραίτητο για ποικίλα εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Στόχος της Volvo είναι να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής κάθε αυτοκινήτου της κατά 40% μεταξύ 2018 και 2025, μειώνοντας επίσης τις εκπομπές άνθρακα στην εφοδιαστική της αλυσίδα κατά 25% έως το 2025.

«Είμαστε αποφασισμένοι να μετεξελιχθούμε σε κατασκευαστή μόνο ηλεκτρικών μοντέλων και σε ηγέτη της αυτοκίνησης. Αλλά δεν μπορούμε μόνοι. Χρειαζόμαστε από τις κυβερνήσεις και τις εταιρείες ενέργειας ανά τον κόσμο να εντείνουν τις επενδύσεις τους σε καθαρή ενέργεια και υποδομές φόρτισης, ώστε τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν πραγματικά να εκπληρώσουν την υπόσχεσή τους για καθαρότερη κινητικότητα», επισημαίνει ο CEO της Volvo, Hakan Samuelsson.