VW Group: Γιγαντιαίες επενδύσεις 89 δις ευρώ για την ηλεκτροκίνηση


Ο Όμιλος VW σκοπεύει να επενδύσει 89 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα χρόνια για τον μετασχηματισμό των εργοστασίων του στην Ευρώπη και τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους. Αναλυτικά τα πλάνα για τις μονάδες παραγωγής του Ομίλου VW.

  • 10/12/2021

Ο Όμιλος VW προχωρά δυναμικά στην εφαρμογή της στρατηγικής “NEW AUTO” που είχε ανακοινώσει νωρίτερα φέτος και αφορά την πλήρη μετάβαση του στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Σε σημερινή συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε ο Όμιλος VW ανέπτυξε τα πλάνα του σχετικά με τον πλήρη μετασχηματισμό των εργοστασίων του για την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και τις επενδύσεις των μονάδων παραγωγής του στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος VW πρόκειται να επενδύσει 89 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια στις μονάδες παραγωγής του στην Ευρώπη, ώστε να είναι έτοιμες και πλήρως εξοπλισμένες για να «υποδεχθούν» και να κατασκευάσουν τα νέα, αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που ετοιμάζει.

Συγκεκριμένα, το VW Group θα επενδύσει περίπου 21 δις ευρώ στις μονάδες παραγωγής του στην Κάτω Σαξονία. Σε μεσοπρόθεσμη βάση, το εργοστάσιο στο Ανόβερο θα ανακαινιστεί πλήρως και θα μετατραπεί σε μονάδα για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα,  αναλαμβάνοντας μάλιστα την κατασκευή του πρώτου EV που θα βασίζεται στο Project Artemis της VW.

Στο εργοστάσιο του Ανόβερου θα κατασκευαστεί επίσης το αμάξωμα ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου της Bentley, καθώς και του ολοκαίνουργιου ID. California και του αυτόνομου ID. Buzz.

Η «ηλεκτροδότηση» θα συνεχιστεί και στο κεντρικό εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg μέσω του Project Trinity. Η παραγωγή του ηλεκτρικού ID.3 θα μεταφερθεί εξ ολοκλήρου στο Wolfsburg από το 2024, ενώ νωρίτερα θα αναλάβει ένα μέρος από την παραγωγή του μοντέλου με την αρωγή της πλήρως ηλεκτρικής μονάδας παραγωγής του Ομίλου στο Zwickau. Αυτό θα γίνει ώστε να εξυπηρετήσει τον πρόσθετο όγκο παραγωγής για το ID.3, που το εργοστάσιο στο Zwickau θα ήταν αδύνατο να ικανοποιήσει από μόνο του.

Στις μονάδες παραγωγής στο Braunschweig, στο Salzgitter και στο Kassel, ο Όμιλος VW θα επενδύσει στην επέκταση της υπάρχουσας γραμμής παραγωγής συστημάτων για μπαταρίες, ρότορες και στάτορες καθώς και ηλεκτροκινητήρων για τα ηλεκτρικά μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB. Παράλληλα, αυτά τα εργοστάσια θα είναι έτοιμα να κατασκευάσουν βασικά εξαρτήματα της νέας πλατφόρμας SSP.

Η μονάδα παραγωγής του VW Group στο Salzgitter πρόκειται να μετατραπεί σε ένα ευρωπαϊκό κέντρο μπαταριών. Ο Όμιλος VW θα επενδύσει περίπου 2 δις ευρώ από το 2025 για την παραγωγή της ενοποιημένης κυψέλης μπαταριών της VW για οχήματα μεγάλου όγκου παραγωγής.

Το VW Group ανακοίνωσε επίσης ότι σύντομα θα ανακοινωθούν και οι λεπτομέρειες για τον μετασχηματισμό των μονάδων σε Osnabrück και Δρέσδη.

Επιπλέον επενδύσεις σε όλη την Ευρώπη

Το VW Group σχεδιάζει περαιτέρω επενδύσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνηση όχι μόνο στη Γερμανία, αλλά και στις μονάδες παραγωγής του στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Στη Λειψία θα ενισχυθούν οι συνέργειες με επίκεντρο την νέα ηλεκτρική πλατφόρμα PPE, η οποία θα τοποθετηθεί στην premium κατηγορία για την κατασκευή δύο ηλεκτρικών μοντέλων της Porsche.

Το εργοστάσιο του Neckarsulm θα αναλάβει την κατασκευή της μελλοντικής οικογένειας ηλεκτρικών μοντέλων E6 της Audi. Από το 2026, το ήδη πλήρως ηλεκτρισμένο εργοστάσιο στις Βρυξέλλες θα κατασκευάζει το νέο Audi Q8 e-tron.

Στην Ιβηρική Χερσόνησο, το VW Group σχεδιάζει την κατασκευή συμπαγών ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο του Martorell και ηλεκτρικών SUV στην Παμπλόνα από το 2025.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου VW, Herbert Diess, δήλωσε σχετικά: «Στον νέο κόσμο και στα πλαίσια του στρατηγικού πλάνου New Auto, το επιχειρηματικό μας μοντέλο υφίσταται ριζικές αλλαγές. Η VW μετατρέπεται από μία παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία σε έναν κάθετα ολοκληρωμένο όμιλο με εταιρείες και κορυφαίες τεχνολογικές πλατφόρμες παγκοσμίως. Το Wolfsburg, η μακροχρόνια έδρα του ομίλου μας, θα έχει κεντρικό ρόλο στο μετασχηματισμό».