Το Toyota Priusήταν τόσο μπροστά από την εποχή του όταν παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 1997. Ήταν το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, τόσο καινοτόμο και πρωτοποριακό που για χρόνια ήταν το σύμβολο της «πράσινης» αυτοκίνησης. Πολλά όμως έχουν αλλάξει από τότε στην αγορά και η επέλαση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων τα τελευταία χρόνια το έβγαλε από την πρώτη γραμμή των συζητήσεων.
Αυτό όμως δεν πτοεί την Toyota, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζει την πέμπτη γενιά του πρωτοποριακού της υβριδικού μοντέλου. Μάλιστα, παρά τις φήμες που ήθελαν την Toyota να σκέφτεται μία πλήρως ηλεκτρική νέα γενιά Prius, φαίνεται τελικά πως θα παραμείνει πιστή στην υβριδική τεχνολογία, ενώ υπάρχει η σκέψη και για μία έκδοση με κυψέλες υδρογόνου.
«Πρέπει να διατηρήσει έναν ρόλο και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα είναι πάντα πρωτοπόρος με αυτό το είδος τεχνολογίας, οπότε αν και δεν μπορώ να αποκαλύψω πολλά, δεν θέλουμε να αφήσουμε το είδωλό μας, ακόμη και στο μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Προϊόντων της Toyota Europe, Andrea Carlucci στο βρετανικό Autocar, αποκαλύπτοντας τα πρώτα στοιχεία για το μέλλον του Prius.
Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας πως τα υβριδικά μοντέλα παραμένουν στο επίκεντρο για την εταιρεία, η οποία σχεδιάζει μία σειρά από εναλλακτικές λύσεις απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτές θα αποτελούνται από υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα με κυψέλες υδρογόνου.
Οι έως τώρα πληροφορίες λένε ότι το νέο Prius θα κάνει το ντεμπούτο του τον Δεκέμβριο του 2022. Το νέο μοντέλο φέρεται πως θα χρησιμοποιεί μια εξέλιξη του τρέχοντος υβριδικού συστήματος κίνησης, ενώ και μια plug-in υβριδική παραλλαγή θα εξακολουθήσει να είναι διαθέσιμη.
Το μόνο σίγουρο είναι πως η νέα γενιά του Toyota Prius θα προλάβει την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη, καθώς εάν η νέα πέμπτη γενιά του παρουσιαστεί στο τέλος του 2022 θα έχει πάνω από μία δεκαετία εμπορικής πορείας για τον κύκλο ζωής του πριν από το 2035 που η Ε.Ε. αναμένεται να προβεί στην απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.