Αυτό είναι το πραγματικό κόστος κάθε αυτοκινήτου της Tesla


O Martin Viecha, επικεφαλής των επενδυτικών σχέσεων της Tesla, «αποκάλυψε» ότι η κατασκευή κάθε μοντέλου κοστίζει 36.000 ευρώ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: Tesla, Inc
  • 14/9/2022

Οι τιμές των μοντέλων της Tesla στη χώρα μας κυμαίνονται από 52.990 ευρώ για το πισωκίνητο Model 3, μέχρι 146.900 ευρώ για το πανίσχυρο Model X Plaid των 1.020 PS. Ωστόσο πόσο κοστίζουν στην εταιρία η κατασκευή τους;

Μιλώντας σε τεχνολογικό συνέδριο της Goldman Sachs στο Σαν Φρανσίσκο στις 12 Σεπτεμβρίου, ο Martin Viecha, επικεφαλής των επενδυτικών σχέσεων της Tesla, «αποκάλυψε» ότι τα τελευταία τρίμηνα, η κατασκευή κάθε μοντέλου κοστίζει 36.000 ευρώ.

Τη σχετική πληροφορία παρείχε στο Business Insider ένα άτομο που έδωσε το παρών στην εκδήλωση, για την οποία δυνατότητα συμμετοχής είχαν μόνο άτομα που είχαν προσκληθεί από την Tesla. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, ο Viecha επεσήμανε ότι το 2017 το κόστος ανέρχονταν σε 84.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι η μείωση είναι εντυπωσιακή.

Ένα από τα πιο ακριβά σημεία της κατασκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μπαταρία, ωστόσο ο Viecha ξεκαθάρισε ότι σχεδόν καμία από τις εξοικονομήσεις που έγιναν δεν προήλθε από το φθηνότερο κόστος της μπαταρίας!

Αντίθετα, η Tesla επωφελήθηκε από τον καλύτερο σχεδιασμό του οχήματος για να κάνει την κατασκευή όσο το δυνατόν πιο εύκολη - όπως η χρήση megacasts για μεγάλα εξαρτήματα αμαξώματος και πλαισίου του Model Y - καθώς και από τη νέα σχεδίαση των εργοστασίων. Η χρήση τεράστιων μηχανών χύτευσης για την κατασκευή αμαξωμάτων αυτοκινήτων από μεγάλα χυτά μέρη, μειώνει σημαντικά την πολυπλοκότητα της διαδικασίας συναρμολόγησης του αμαξώματος, εξοικονομώντας κόστος και βελτιώνοντας την απόδοση.

Ο Viecha παρουσίασε στους επενδυτές το πλάνο της επόμενης 5ετίας, για το τι αναμένεται στο κομμάτι της προμήθειας μπαταριών και της τεχνολογίας, καθώς και στο κόστος κατασκευής οχημάτων. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την εταιρία, καθώς καθορίζει πόσα αυτοκίνητα μπορεί να κατασκευάσει και άρα πόσο μεγάλη μπορεί να γίνει.

Το στέλεχος της Tesla επεσήμανε ότι το πρώτο εργοστάσιο στο Fremont της Καλιφόρνια δεν είναι το ιδανικό μέρος για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, σημειώνοντας ότι υπάρχουν πιο αποδοτικές εγκαταστάσεις, όπως αυτές σε Σαγκάη και Βερολίνο.

Στόχος είναι σε αυτά τα εργοστάσια, όπως και σε εκείνο του Austin του Τέξας, να πέσει ακόμα περισσότερο το κόστος παραγωγής. Με δεδομένο ότι οι νέες, βελτιωμένες, εγκαταστάσεις θα κατασκευάζουν περισσότερα αυτοκίνητα, αυτό αναμένεται να μειωθεί κάτω από τις 36.000 ευρώ. Και όλα αυτά χωρίς να υπολογίζεται το σημαντικό όφελος που θα προκύψει στην περίπτωση που ξεπεραστούν τα προβλήματα και γίνει εφικτή η μαζική κατασκευή των νέων μπαταριών 4680.

Αυτή τη στιγμή, το εργοστάσιο Fremont αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ της παραγωγής της Tesla, αλλά καθώς οι παραγωγές των εργοστασίων του Βερολίνου και του Austin αυξάνονται, το μερίδιο του Fremont στη συνολική παραγωγή θα μειωθεί.

Πηγή: Business Insider