Η νέα μπαταρία της Tesla φέρνει μείωση 8% της τιμής του Model Y


Η Tesla ελπίζει ότι θα καταφέρει να χρησιμοποιήσει μαζικά την τεχνολογία «ξηρής επίστρωσης» που θα μειώσει κατά 5.500 ευρώ το κόστος κατασκευής της μπαταρίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 8/9/2022

Η Tesla ελπίζει ότι θα μπορέσει να μειώσει κατά 5.500 ευρώ το κόστος κατασκευής της μπαταρίας του Model Y, οδηγώντας σε ανάλογη πτώση της τιμής του μοντέλου.

Για να το πετύχει αυτό, αισιοδοξεί ότι θα είναι σε θέση να κατασκευάσει νέες μπαταρίες, οι οποίες αφενός θα έχουν μεγαλύτερες κυψέλες από τις τωρινές και αφετέρου θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή τους η πρωτοποριακή τεχνολογία «ξηρής επίστρωσης» των ηλεκτροδίων.

Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί ο στόχος του Elon Musk για πώληση 20 εκατ. Tesla ετησίως μέχρι το 2030. Τα καλά νέα είναι ότι όντως ο συνδυασμός των δύο παραγόντων θα μπορέσει να φέρει τη μείωση στο κόστος κατασκευής μπαταριών, που θα οδηγήσει ακόμα και σε μείωση 8% της αρχικής τιμής του μοντέλου στις ΗΠΑ. Άλλωστε ο Musk είχε δηλώσει ότι θέλει να φτάσει στο σημείο να πουλά EV σε τιμή 25.000 ευρώ, έχοντας κέρδος.

Τα κακά νέα, ωστόσο, είναι ότι η Tesla βρίσκεται... μόλις στα μισά του δρόμου, έχοντας καταφέρει τη δημιουργία μεγαλύτερων κυψελών για τη νέα μπαταρία 4680, που παρουσίασε πριν από 2 χρόνια, σε σχέση με την υφιστάμενη 2170. Αντίθετα, η τεχνική ξηρής επίστρωσης που χρησιμοποιείται για την παραγωγή των μεγαλύτερων κυψελών είναι τόσο νέα και αναπόδεικτη που η εταιρία αντιμετωπίζει πρόβλημα με την κλιμάκωση της κατασκευής στο σημείο όπου ξεκινά η μεγάλη εξοικονόμηση κόστους.

Αυτό επεσήμαναν 12 ειδικοί που ασχολούνται με την κατασκευή μπαταριών, μιλώντας στο Reuters. Από αυτούς τους 12, οι 9 έχουν στενούς δεσμούς με την Tesla και τρεις εξ’ αυτών έχουν εξετάσει τη νέα και την παλιά τεχνολογία μπαταριών της Tesla.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η Tesla κατάφερε να μειώσει το κόστος της μπαταρίας του Model Y μόνο μεταξύ 2.000 και 3.000 ευρώ μέχρι στιγμής, περίπου το ήμισυ της εξοικονόμησης που είχε σχεδιάσει η Tesla για την μπαταρία 4680. Αυτές οι εξοικονομήσεις, ωστόσο, προήλθαν σχεδόν αποκλειστικά από το σχεδιασμό των μεγαλύτερων, νέων κυψελών, της καινούριας μπαταρίας.

Η «καρδιά» της προσπάθειας για μείωση του κόστους είναι η τεχνολογία ξηρής επίστρωσης, την οποία ο Musk έχει περιγράψει ως επαναστατική αλλά δύσκολη στην εκτέλεση. Ωστόσο είναι «θαυματουργή», καθώς θα αντικαταστήσει την πιο περίπλοκη και δαπανηρή διαδικασία υγρής επίστρωσης, η οποία χρειάζεται σημαντική ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας, μηχανήματα, εργοστασιακό χώρο, χρόνο και μεγάλο εργατικό δυναμικό.

Για την επίστρωση ηλεκτροδίων στην υγρή διαδικασία, οι παραγωγοί μπαταριών αναμιγνύουν τα υλικά με τοξικούς συνδετικούς διαλύτες. Μόλις επικαλυφθούν, τα ηλεκτρόδια στεγνώνουν σε τεράστιους φούρνους, με τους τοξικούς διαλύτες που εξατμίζονται στη διαδικασία να ανακτώνται, να υποβάλλονται σε επεξεργασία και να ανακυκλώνονται. Αυτή η διαδικασία, όπως είναι λογικό, αυξάνει το κόστος.

Με τη νέα τεχνολογία, τα ηλεκτρόδια επικαλύπτονται χρησιμοποιώντας διαφορετικά συνδετικά με μικρή χρήση υγρών, επομένως δεν χρειάζεται να στεγνώσουν. Αυτό σημαίνει διαδικασία κατασκευής που είναι φθηνότερη, ταχύτερη και επίσης λιγότερο επιβλαβής για το περιβάλλον.

Η Tesla ξεκίνησε να εφαρμόζει την τεχνολογία ξηρής επίστρωσης στην κατασκευή της μπαταρίας, αλλά «μπορεί να παράγει μόνο σε μικρές ποσότητες. Όταν ξεκίνησε την παραγωγή μεγάλου όγκου μπαταριών, η Tesla οδηγήθηκε σε πολλές απορρίψεις προϊόντων», είπε στο Reuters μια από τις πηγές που συνδέονται με την Tesla και κατέληξε: «Όλα θα εξαρτηθούν από το αν η Tesla μπορεί να εφαρμόσει με επιτυχία τη διαδικασία ξηρής επίστρωσης σε ένα εργοστάσιο».

Πηγή: Reuters