Η Hyundai παρουσίασε το Ioniq 5 N, δηλαδή το πρώτο της EV υψηλών επιδόσεων, τον Ιούλιο του 2023. Έκτοτε, το πανίσχυρο μοντέλο έχει εκπλήξει και ενθουσιάσει αρκετά υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ αρκετές είναι οι εταιρείες που το δοκιμάζουν, ώστε να εμπνευστούν από την καινοτομία του. Ανάμεσα στους fans του, έρχεται να προστεθεί και ο Frank Moser, αντιπρόεδρος της Porsche για τις γραμμές των 718 και 911.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο αυστραλιανό περιοδικό Drive, ο Moser παραδέχτηκε ότι η οδήγηση του Ioniq 5 N ήταν μια «διαφωτιστική εμπειρία», προσθέτοντας ότι «οι μηχανικοί έχουν δημιουργήσει κάτι πολύ, πολύ καλό». Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα από τα στοιχεία που απόλαυσε περισσότερο ήταν οι ψεύτικοι ήχοι κινητήρα, όπως και η προσομοίωση των αλλαγών ταχυτήτων, δηλαδή τα καινοτόμα συστήματα N Active Sound+ και N e-shift.
Μάλιστα, ο Moser έκανε γνωστό ότι η Porsche θα εμπνευστεί από τα εν λόγω συστήματα για τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδοχές της 718, τονίζοντας, όμως, ότι οι οδηγοί θα μπορούν να επιλέξουν αν θα ενεργοποιήσουν αυτές τις λειτουργίες ή όχι. Στην περίπτωση που επιθυμούν τα συστήματα αυτά να είναι ενεργά, τότε θα ακούν το ψηφιακό «τραγούδισμα» ενός flat six κινητήρα, αλλά και θα αισθάνονται τις προσωμοιωμένες αλλαγές ταχυτήτων.
Ο Moser αποκάλυψε, επίσης, ότι χρειάστηκε να πείσει τον Andreas Preuninger, Project Manager των οχημάτων GT της Porsche, να τον συνοδεύσει σε ένα από τα test drives που έκανε με το Ioniq 5 N με εκείνον να αρνείται αρχικά, λέγοντας ότι «δε θέλω κανένα από αυτά τα ηλεκτρικά, άφησέ με ήσυχο». Αργότερα, όταν τελικά δέχτηκε να καθίσει στη θέση του συνοδηγού, ο Preuninger είπε «ουάου».
Η λειτουργία που έκανε τον Γερμανό να «αλλαξοπιστήσει» είναι το λεγόμενο N Grin Boost. Πρόκειται για το σύστημα που ξεκλειδώνει την πλήρη ισχύ των δύο ηλεκτροκινητήρων του οχήματος για 10 sec τη φορά. Έτσι, προσφέρει στο Ioniq 5 N τη μέγιστη δύναμη των 650 PS και τα 740 Nm ροπής, με τα 0-100 km/h να γίνονται σε 3,4 sec και την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 260 km/h. Μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν η στάθμη της μπαταρίας βρίσκεται πάνω από το 30%, ενώ μετά τη χρήση του επιβάλλεται ένα διάστημα cool-down των 10 sec. Μετά από αυτό, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει εκ νέου το N Grin Boost.
Όσο για τη νέα 718, η οποία θα εμπνευστεί από την τεχνολογία του «πυραύλου» της Hyundai, θα είναι διαθέσιμη σε αμιγώς ηλεκτρικές και θερμικές εκδόσεις. Σχετικά με το EV μοντέλο, ο Moser δήλωσε ότι θα είναι «λίγο πιο βαριά» από την τρέχουσα 718, παραμένοντας, όμως, ένα «εξαιρετικά ελαφρύ αυτοκίνητο».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αν θέλεις να αλλάξεις μόνος σου τακάκια στο IONIQ 5 N, πρέπει πρώτα να πάρεις άδεια από τη Hyundai
Hyundai IONIQ 5 84 kWh 230PS - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο EV hatchback με τον μοναδικό χαρακτήρα
Η Hyundai ανανεώνει το Santa Fe PHEV και εκτοξεύει την ισχύ στους 288 PS (τιμή)



_77761_454768_type13028.jpg)


ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_454768_type13129.jpg)
_77761_474812_type13129.jpg)
