Carlos Tavares: Ηχούν τύμπανα «πολέμου» με τους Κινέζους κατασκευαστές EV


Σύμφωνα με τον CEO της Stellantis, η ΕΕ πρέπει να δράσει άμεσα και να πάρει μέτρα ώστε να αντιμετωπιστεί η στροφή της μεσαίας τάξης προς τα «made in China» ηλεκτρικά οχήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 9/1/2023

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, έδωσε το παρόν στη CES 2023 στο Las Vegas, η οποία ολοκληρώθηκε χθες, Κυριακή 8 Ιανουαρίου, και μίλησε σχετικά με την άνοδο των Κινέζων κατασκευαστών EV στην Ευρώπη, και πως αυτό θα επηρεάσει τη δημοφιλία των εγχώριων προϊόντων.

Οι κινεζικές εταιρείες EV συνεχίζουν να επεκτείνονται στην ευρωπαϊκή αγορά, με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές στα μοντέλα τους, και εξαιρετικά επιθετική πολιτική. Ο Tavares προβλέπει ότι αυτό θα δημιουργήσει σύντομα μεγάλο πρόβλημα στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, αν αυτοί δε μειώσουν το κόστος των οχημάτων.

«Η διαφορά στην τιμή των ευρωπαϊκών και των κινεζικών οχημάτων είναι σημαντική. Αν δεν αλλάξει τίποτα στην τρέχουσα κατάσταση, οι Ευρωπαίοι πελάτες της μεσαίας τάξης θα αρχίσουν να στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα κινεζικά μοντέλα. Το αγοραστικό δυναμικό πολλών ανθρώπων στην Ευρώπη μειώνεται ταχύτατα,» είπε ο Πορτογάλος CEO.

Εκτός αυτού, οι περιορισμοί που έχουν τεθεί από την ΕΕ, όσον αφορά τις εκπομπές αερίων και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νέων οχημάτων που παράγονται, δυσκολεύουν το έργο των εταιρειών, σύμφωνα με τον ίδιο.

«Οι κανονισμοί που είναι σε ισχύ στην Ευρώπη εξασφαλίζουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται εντός συνόρων είναι περίπου 40% ακριβότερα από αυτά που κατασκευάζονται στην Κίνα.»

Αποφάσεις που θα «πονέσουν»

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να ακολουθήσει δύο διαφορετικές οδούς, σύμφωνα με τον Tavares.

Το πρώτο σενάριο, προϋποθέτει το να γίνει η Ευρώπη πιο ανταγωνιστική στις τιμές της, προκειμένου να αντιμετωπίσει τους Κινέζους κατασκευαστές χωρίς να χάσει έδαφος. «Αν κρατήσουμε την ευρωπαϊκή αγορά ανοιχτή, τότε δεν έχουμε επιλογή: πρέπει να 'παλέψουμε' με τους Κινέζους άμεσα. Κι αυτό ισχύει για όλη την αλυσίδα αξίας της αυτοκίνησης. Οι συνέπειες θα είναι σημαντικές, αυτό θα οδηγούσε αναπόφευκτα σε αποφάσεις που θα δυσαρεστήσουν,» είπε.

Η δεύτερη εναλλακτική έγκειται στον επαναπροσδιορισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας, και την επαναφορά πολλών βιομηχανιών και αλυσίδων παραγωγής που έχουν «πεθάνει».

«Αν θέλουμε αυτό, βέβαια, συνεχίζουν να υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν στην ΕΕ, κι έπειτα θα χρειαζόμασταν μία διαφορετική εμπορική πολιτική.

«Τελικά, αυτή η πρόκληση μοιάζει με τον τετραγωνισμό του κύκλου. Με τα τωρινά δεδομένα, αν η ΕΕ δε δράσει άμεσα, η μάχη προβλέπεται ιδιαίτερα δύσκολη,» κατέληξε ο Tavares.