Έρευνα: Η ταχυφόρτιση κοστίζει περισσότερο από ένα φουλάρισμα με βενζίνη


Το κόστος της ταχείας φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος έχει αυξηθεί πάνω από 50% μέσα σε οκτώ μήνες, ξεπερνώντας τις τιμές της βενζίνης και του ντίζελ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 11/1/2023

Το να φορτίσει κανείς το EV του έχει πάψει να είναι η εύκολη και οικονομική λύση. Σύμφωνα με νέα έρευνα που αφορά στην αγορά της Αγγλίας το κόστος μιας πλήρους φόρτισης σε ταχυφορτιστή έχει φτάσει να ξεπερνά αυτό ενός γεμίσματος με βενζίνη ή ντίζελ, αφού οι τιμές έχουν αυξηθεί πάνω από 50% τους τελευταίους 8 μήνες.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η RAC (Βασιλική Λέσχη Αυτοκινήτου), τα στοιχεία της οποίας δημοσιεύτηκαν στο autocar.co.uk, το μέσο κόστος ενός ταχυφορτιστή (έως 50 kW) έχει αυξηθεί κατά 58% από τον περασμένο Μάιο, μεταπηδώντας από τα 0,50 ευρώ στα 0,79 ευρώ ανά kWh. Αυτό σημαίνει ότι ένα Hyundai Kona προκειμένου να φορτίσει στο 80% χρειάζονται περίπου 40 ευρώ, κάτι που μεταφράζεται σε 303 km αυτονομίας.

Αντίστοιχα, η τιμή των πιο ισχυρών ταχυφορτιστών (έως και 100 kW) αυξήθηκε κατά 47% στο ίδιο χρονικό διάστημα. Το κόστος ανά kWh ανέβηκε από τα 0,58 ευρώ στα 0,84 ευρώ, κι έτσι η φόρτιση από στο 80% κοστίζει 43,33 ευρώ.

Τα στοιχεία που παρουσίασε η RAC δείχνουν ότι όσοι οδηγοί χρησιμοποιούν τον προσωπικό τους φορτιστή στο σπίτι, πληρώνουν μόλις 20,17 ευρώ για την ίδια απόσταση των 303 km, κάτι που είναι αρκετά λογικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο συγκεκριμένος φορτιστής είναι αρκετά πιο αργός.

Συγκρίνοντας τις αντίστοιχες τιμές της βενζίνης, παρόλο που οι τελευταίοι μήνες ήταν ιδιαίτερα αυξημένοι, ένα γέμισμα που αρκεί για να διανύσει την προαναφερθείσα απόσταση, κοστίζει περίπου 37,25 ευρώ για την υβριδική έκδοση του Hyundai Kona

Εκτός αυτού, ένα ταξίδι 779 km με ένα «γεμάτο» Volkswagen Golf, θα κόστιζε 91,51 ευρώ, δηλαδή 10,85 ευρώ λιγότερο από ένα EV με μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh. Τα στοιχεία αυτά ώθησαν την Faircharge, εταιρεία που αγωνίζεται να γίνει η φόρτιση EV εφικτή για όλες τις κοινωνικές ομάδες, να πιέσει την κυβέρνηση της Αγγλίας να μειώσει τον ΦΠΑ των φορτιστών από το 20 στο 5%, προκειμένου το κόστος να ισοσταθμιστεί με αυτό των οικιακών φορτιστών.

Όπως αναφέρεται, αν η κυβέρνηση δεν προβεί άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, θα αποθαρρύνει τους μελλοντικούς αγοραστών EV απ' το να κάνουν τη στροφή στον ηλεκτρισμό.

«Η οικονομική οικιακή φόρτιση παραμένει πραγματικό κίνητρο για τους Βρετανούς οδηγούς να στραφούν στον ηλεκτρισμό, παραμένουμε ανήσυχοι ότι η μικρή μερίδα οδηγών που δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης βρίσκονται διπλά σε μειονεκτική θέση, αφού οι τιμές φόρτισης συνεχώς ανεβαίνουν και ο ΦΠΑ αποτελεί μεγάλο βάρος,» είπε ο ιδρυτής της Faircharge, Quentin Wilson.

«Αυτή η απαρχαιωμένη πολιτική ΦΠΑ σημαίνει ότι όσοι δε διαθέτουν οικιακό φορτιστή πληρώνουν τετραπλάσιο φόρο από εκείνους που έχουν αυτό το προνόμιο. Η κυβέρνηση θα μπορούσε να το διορθώσει αυτό, όχι μόνο για να αποκαταστήσει την αδικία, αλλά και για να εξασφαλίσει ότι η φόρτιση των EV θα παραμείνει οικονομική για όλους, στην προσπάθεια να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση», συμπλήρωσε.