Η Lancia Aurelia είναι ένα premium EV crossover που έρχεται το 2026


Έχοντας ως σημείο αναφοράς την Mercedes-Benz και θέλοντας να χαράξει το δικό της σχεδιαστικό δρόμο, η ιταλική φίρμα ετοιμάζει το πλήρως ηλεκτρικό crossover της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/9/2022

H Lancia σχεδιάζει... την αντεπίθεσή της, στο δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της μέχρι το 2028. Ετοιμάζει μέχρι τότε το λανσάρισμα τριών μοντέλων, ένα ανά διετία: Το νέο Ypsilon το 2024, την Aurelia το 2026 και την Delta το 2028.

Η μεγαλύτερη «επανάσταση» για την ιταλική φίρμα θα είναι, αναμφίβολα, η Aurelia. Χρησιμοποιεί ένα ιστορικό όνομα για το brand - αναβιώνοντας το μοντέλο που κυκλοφόρησε από το 1950 μέχρι το 1958 σε διάφορα αμαξώματα (4θυρο sedan και 2θυρα GT/coupe και spider/convertible) - αλλά «προσαρμοσμένο» στις σύγχρονες απαιτήσεις και τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η νέα Aurelia, λοιπόν, αναμένεται να είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό crossover και ασφαλώς θα αποτελεί τη ναυαρχίδα της Lancia. Έχει ήδη γίνει γνωστό ότι το μήκος της θα είναι 4,6 m και ότι θα στοχεύει να ανταγωνιστεί τις BMW και Mercedes. Βέβαια, σε αυτό το μέγεθος, δεν υπάρχουν crossover από τις δύο γερμανικές εταιρίες, οι οποίες διαθέτουν τη σειρά 3 και την C-Class, αντίστοιχα, που είναι ελάχιστα πιο μεγάλες σε μήκος.

Η Aurelia, ωστόσο, θα χαράξει το δικό της σχεδιαστικό δρόμο, συνδυάζοντας τις γραμμές ενός crossover με ένα fastback και έτσι μάλλον περισσότερο θα μπορεί να αντιπαρατεθεί με το Peugeot 408, τη Citroen C5 X και το επερχόμενο Opel Manta.

Όσο για την εμφάνισή της; Σύμφωνα με το clubalfa.it, στο εμπρός μέρος αναμένουμε τη φωτιζόμενη μάσκα που υποσχέθηκε ο νέος σχεδιαστής της Lancia, Jean-Pierre Ploue, με προβολείς LED σε σχήμα αμυγδάλου, που θυμίζουν το Fulvia concept του 2003. Ο προφυλακτήρας θα είναι φαρδύς και οι θόλοι των τροχών «μυώδεις».

Το εσωτερικό θα είναι εμπνευσμένο από την «παραδοσιακή» φιλοσοφία της Lancia, με ταπετσαρίες σε ανοικτά χρώματα και ρετρό μοτίβα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia, Luca Napolitano, αποκάλυψε ότι σαν σημείο αναφοράς είναι η Mercedes-Benz, επομένως θα πρέπει να περιμένουμε υλικά υψηλής ποιότητας και βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής.

Τεχνολογικά, η Aurelia θα αξιοποιεί όλα τα «όπλα» της Stellantis, με τις πιο πρόσφατες «εξελίξεις» στα συστήματα ADAS και ένα εξελιγμένο σύστημα infotainment. Άλλωστε πρόσφατα η Lancia ανακοίνωσε το νέο σύστημα «SALA» (Sound, Air, Light, Augmented), που θα επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το ηχοσύστημα, τον φωτισμό περιβάλλοντος και τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού.

Το νέο crossover πιθανότατα θα βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική STLA Medium και όχι στην πλατφόρμα EMP2, στην οποία «πατούν» παρόμοια μοντέλα της Stellantis. Η έμφαση αναμένεται να δοθεί στην άνεση και όχι στην σπορ συμπεριφορά του μοντέλου. Άλλωστε όποιος αναζητά κυρίως τέτοια χαρακτηριστικά, μπορεί να στραφεί στην Alfa Romeo.

Με βάση όσα γνωρίζουμε από την Stellantis, η πλατφόρμα STLA Medium θα προσφέρει αυτονομία μέχρι και 700 km, αν χρησιμοποιούνται οι μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 87-104 kWh. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική είναι συμβατή με μονό ή διπλό ηλεκτροκινητήρα, που θα μπορούν να έχουν ισχύ από 204 PS μέχρι και 449 PS.

Λαμβάνοντας υπόψιν το ισχύον χρονοδιάγραμμα, βάσει του οποίου η Aurelia θα παρουσιαστεί το 2026, είναι λογικό να μην περιμένουμε σύντομα κάποιο concept ή mule αυτοκίνητο στους δρόμους, ώστε να αποκτήσουμε και στην πράξη μια πρώτη εικόνα για την εμφάνισή της. Ωστόσο, από τη στιγμή που το Ypsilon θα λανσαριστεί το 2024, μπορούμε να σχηματίσουμε τότε μια αίσθηση για τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας.

Πηγή: ClubAlfa.it