H νέα Mercedes S-Class έρχεται με yoke τιμόνι και περισσότερους φυσικούς διακόπτες


Οι Γερμανοί εμφανίζονται έτοιμοι να βαδίσουν στο μονοπάτι της Tesla και να εξοπλίσουν την επόμενη γενιά της S-Class με yoke τιμόνι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 7/7/2023

Η Mercedes αντιγράφει την Tesla και ετοιμάζεται να «προικίσει» τη νέα γενιά της S-Class με τιμόνι yoke, παρόμοιο με αυτά που είχε χρησιμοποιήσει η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στα Model S και X. Φυσικά, η έμπνευση στην περίπτωση της Mercedes έρχεται από το Vision One-Eleven Concept, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του πριν μερικές εβδομάδες, προετοιμάζοντας το έδαφος γι αυτό που έρχεται.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται μέσα από την εταιρεία, η Mercedes στοχεύει να υιοθετήσει ένα μικρό, τετράγωνο τιμόνι, προκειμένου να μην παρεμποδίζεται η ορατότητα του οδηγού.

Εκτός αυτού, η συγκεκριμένη επιλογή θα εξοικονομήσει χώρο στην καμπίνα, αφού έχει γίνει γνωστό ότι η S-Class θα διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης. Έτσι, δεν είναι απίθανο το τιμόνι να μαζεύεται μέσα στο ταμπλό όταν το εν λόγω σύστημα βρίσκεται σε λειτουργία.

Κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υιοθετήσει το τιμόνι yoke, όπως για παράδειγμα η Tesla, όπως προαναφέρθηκε, η οποία όμως εγκατέλειψε τις προσπάθειές της μετά από λίγο καιρό, επαναφέροντας το κανονικό της τιμόνι. Κι η Lexus ακολούθησε αυτή τη φιλοσοφία στο RZ 450e EV της, προσφέροντας στον χρήστη μια πιο ολοκληρωμένη και fun-to-drive εμπειρία.

Η Handelsblatt αναφέρει ότι το εν λόγω σύστημα θα έρθει σε περίπου 2-3 χρόνια, με τη facelift έκδοση της EQS, με πολλά να είναι τα στοιχεία που αλλάζουν. Για παράδειγμα, αλλαγές θα έρθουν και στους διακόπτες που θα τοποθετηθούν στην καμπίνα.

Η Mercedes δείχνει έτοιμη να επαναφέρει τους φυσικούς διακόπτες, μετά από μία σειρά «παραπόνων» που έλαβε από αρκετούς οδηγούς ότι τα πλήκτρα αφής δε λειτουργούσαν σωστά σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Ρεπορτάζ του ίδιου γερμανικού μέσου υποστηρίζει ότι οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των φθηνότερων μοντέλων της Mercedes, όπως για παράδειγμα η CLA, η GLA κι η GLB, θα διατηρήσουν τα πλήκτρα αφής, ενώ τα ακριβότερα προϊόντα της γκάμας της, όπως η GLS κι η S-Class, θα λάβουν τους φυσικούς διακόπτες και κουμπιά.