Η Toyota δεν γυρίζει την πλάτη στα EV - Το bZ4X «φλερτάρει» με αυτονομία 1.000 km


Οι Ιάπωνες ετοιμάζονται να φέρουν την επανάσταση -και- στην ηλεκτροκίνηση, εξαγοράζοντας το 100% εταιρείας παραγωγής μπαταριών για EV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: TOYOTA, JAYSON FONG
  • 13/3/2024

Στον κόσμο των EV, η αυτονομία, ο χρόνος φόρτισης κι η τιμή είναι οι παράγοντες που καθορίζουν την επιτυχία, ή αντίστοιχα την αποτυχία ενός μοντέλου. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αυξήσουν όσο περισσότερο γίνεται την απόσταση που μπορούν να διανύσουν με μία πλήρη φόρτιση τα ηλεκτρικά τους οχήματα, διατηρώντας ταυτόχρονα το κόστος όσο χαμηλότερα γίνεται, κάτι που έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα απαιτητικό.

Τα EV βρίσκονται σε ανταγωνισμό με τα PHEV, αφού για τους περισσότερους καταναλωτές, η δεύτερη είναι η κατηγορία που προτιμάται περισσότερο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μπορούν να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις, διατηρώντας την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα και ταυτόχρονα αποτελώντας μια πιο «πράσινη» επιλογή, όντας μερικώς εξηλεκτρισμένα.

Σε αυτόν τον τομέα, η Toyota φαίνεται να έχει βρει τη λύση. Εδώ και καιρό, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου, αναφορικά με τις πωλήσεις των υβριδικών. Το 2023, οι Ιάπωνες πούλησαν 3,42 εκατ. οχήματα με υβριδική τεχνολογία. Ο αντίστοιχος αριθμός των αμιγώς ηλεκτρικών ήταν μόλις 104.018 αυτοκίνητα. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ίδιους, ο στόχος είναι τα 1,5 εκατ. EV ετησίως μέχρι το 2026 και τα 3,5 εκατ. μέχρι το 2030.

Προκειμένου να κατακτήσει αυτόν τον στόχο, η Toyota θα εξαγοράσει το 100% της Primeearth EV Energy Co μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Πρόκειται για την κοινοπραξία της αυτοκινητοβιομηχανίας με την Panasonic, η οποία ιδρύθηκε το 1996 με σκοπό να φέρει την επανάσταση στον τομέα της παραγωγής μπαταριών για EV και στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης γενικότερα.

Με την κίνηση αυτή, η Toyota θα εξασφαλίσει αποκλειστική πρόσβαση σε οποιαδήποτε δημιουργία της Primeearth, βάζοντας πλώρη για την «μπαταρία του μέλλοντος». Ο λόγος για μία μπαταρία στερεού τύπου που θα προσφέρει έως και 1.500 km αυτονομίας και οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι τα πρώτα... δείγματα γραφής θα τα δούμε το 2028.

Πριν το ντεμπούτο της συγκεκριμένης τεχνολογίας, σειρά έχει στα τέλη του 2025 το facelift του Toyota bZ4X, το οποίο θα εξοπλιστεί με μία επίσης νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 168 kWh -περισσότερο από διπλάσια, σε σχέση με την τρέχουσα 71 kWh- η οποία θα προσφέρει έως και 1.000 km, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις. Στόχος της ιαπωνικής φίρμας είναι να διατηρηθεί η τιμή στα ίδια περίπου επίπεδα, καθιστώντας το EV μία πολύ δελεαστική επιλογή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Συστήματα μπαταριών για EV: Πολλές οι επιλογές, διαφορετικά τα πλεονεκτήματα

Το λίθιο μάς... τελείωσε! Έρχεται το νάτριο για να ρίξει τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Toyota: Με αυτές τις μπαταρίες θα διώξει το άγχος της φόρτισης από τους κατόχους EV