Η Xiaomi κάνει «επίθεση» στην Ευρώπη - Πότε και με ποια αγορά θα «σπάσει» το ρόδι


Μετά την επιτυχημένη πορεία που καταγράφει στην πατρίδα της, Κίνα, η Xiaomi ξεκινά την «επίθεσή» της στην ευρωπαϊκή αγορά.

  • ΦΩΤ.: XIAOMI
  • 29/9/2025

Η Xiaomi παρουσίασε το SU7, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, στα τέλη του 2023, σηματοδοτώντας την είσοδό της στην αγορά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το πρώτο της αυτοκίνητο γνώρισε τεράστια επιτυχία στην Κίνα, καταγράφοντας ρεκόρ πωλήσεων, ενώ και το δεύτερό της προϊόν, YU7, είχε αντίστοιχη ανταπόκριση, με τον CEO της εταιρείας να καταλήγει να «διώχνει» τους επίδοξους πελάτες, προειδοποιώντας τους για τους τεράστιους χρόνους αναμονής που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν τον έναν χρόνο.

Μετά την επιτυχία της στην Κίνα, η αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο της και στην ευρωπαϊκή αγορά. Το πρώτο βήμα της προετοιμασίας ήταν η εξασφάλιση τριών πρώην υψηλόβαθμων στελεχών της BMW, με τη Xiaomi να «χτίζει» την απόβασή της στη Γηραιά Ήπειρο. Τώρα, ήρθε η ώρα για το επόμενο και βασικότερο βήμα.

Η Xiaomi ίδρυσε το πρώτο της κέντρο έρευνας και εξέλιξης εκτός Κίνας, το οποίο βρίσκεται στο Μόναχο της Γερμανίας και θα αποτελέσει το «κλειδί» για την επιτυχία της στην Ευρώπη. Οι εγκαταστάσεις απασχολούν περίπου 50 εργαζομένους προς το παρόν, όμως το ανθρώπινο δυναμικό αναμένεται να επεκταθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Οι εργασίες του κέντρου στο Μόναχο θα εστιάζουν σε πρότζεκτ υψηλών επιδόσεων, όπως για παράδειγμα το SU7 Ultra, το οποίο ήδη έχει αποδείξει τις ικανότητές του στο Nurburgring, «κλέβοντας» το ρεκόρ από τη Rimac, όπως και την εξέλιξη νέων τεχνολογιών για τα μελλοντικά της προϊόντα.

Με τη Xiaomi να δημιουργεί τις πρώτες ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις της στη Γερμανία, όλα δείχνουν ότι αυτή είναι η αγορά που θα υποδεχτεί πρώτη τα προϊόντα της. Αυτό αναμένεται να πραγματοποιηθεί κάποια στιγμή εντός του 2027. Φυσικά, οι Κινέζοι θα χρειαστεί να προσαρμοστούν στις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς, ενδεχομένως περνώντας σε ορισμένες τροποποιήσεις της γκάμας τους.

Θυμίζουμε ότι η βασική, πισωκίνητη έκδοση του Xiaomi SU7 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα V6, ο οποίος αποδίδει 299 PS και 400 Nm ροπής, επιτρέποντας στο σπορ sedan να κάνει τα 0-100 km/h σε 5,28 sec. Η αυτονομία ανέρχεται στα 668 km και προέρχεται από μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 73,6 kWh.

Υπάρχει και το τετρακίνητο, SU7 Max, το οποίο φερει δύο ηλεκτροκινητήρες V8s που παράγουν 673 PS, με το μοντέλο αυτή τη φορά να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 2,78 sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 265 km/h. Εκτός αυτού, η μπαταρία 101 kWh προσφέρει 800 km αυτονομίας με μία πλήρη φόρτιση. Η τεχνολογία 800V επιτρέπει στο SU7 να δέχεται 220 km αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά και 390 km σε 10 λεπτά, αντίστοιχα. Στην κορυφή της γκάμας του SU7 βρίσκεται η σκληροπυρηνική έκδοση Ultra, η οποία έρχεται με 1.548 PS και κάνει 0-100 km/h σε 1,97 sec.

Περνώντας στο SUV της Xiaomi, το YU7, βασίζεται σε πλατφόρμα 800V και είναι διαθέσιμο σε μία πισωκίνητη και δύο τετρακίνητες εκδόσεις, με δύο μπαταρίες και εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα Xiaomi HyperEngine V6s Plus, που μπορεί να αποδώσει μέγιστη ισχύ 392 PS και ροπή 528 Nm. Όλες τους χαρακτηρίζονται ως «Ultra Long Range».

Η πισωκίνητη έκδοση Standard αποδίδει 320 PS και 528 Nm, με την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 96,3 kWh να χαρίζει αυτονομία 835 km σύμφωνα με το κινεζικό πρότυπο CLTC. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 5,9 sec και η τελική ταχύτητα είναι 240 km/h.

Το τετρακίνητο YU7 Pro έχει την ίδια μπαταρία και αυτονομία 770 km (πάντα κατά CLTC), με ισχύ 496 PS και ροπή 690 Nm. Για τα 0-100 km/h απαιτούνται 4,27 sec ενώ και εδώ η τελική ταχύτητα είναι 240 km/h. Τέλος, το κορυφαίο, επίσης τετρακίνητο, YU7 Max με μπαταρία 101,7 kWh έχει αυτονομία 760 km (CLTC). Αποδίδει μέγιστη ισχύ 690 PS και ροπή 866 Nm, με αποτέλεσμα τα 0-100 km/h να έρχονται σε 3,23 sec και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 253 km/h.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Toyota: Το bZ7 ενσωματώνει το οικοσύστημα της Xiaomi και αλληλεπιδρά με τις οικιακές συσκευές

Η νέα αποστολή της Porsche είναι να εκθρονίσει το Xiaomi SU7 Ultra με αυτό το «όπλο» (photos)

Ο Jim Farley αποκάλυψε ποιο αυτοκίνητο οδηγεί καθημερινά - Κι όμως, δεν είναι Ford