Xiaomi SU7: Αποκάλυψη για το EV που... βάζει στο μάτι την Porsche Taycan (photos)


Η Xiaomi παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο, ένα ηλεκτρικό σπορ sedan με κορυφαία αεροδυναμική, ισχύ 673 PS και αυτονομία 800 km.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: XIAOMI FACEBOOK
  • 29/12/2023

Η Xiaomi τράβηξε επίσημα το κάλυμμα από το SU7, το πρώτο της μοντέλο παραγωγής, που είναι, ασφαλώς, ηλεκτρικό. Οι Κινέζοι εισέρχονται δυναμικά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, βάζοντας στο «μάτι» οχήματα όπως η Porsche Taycan, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της στην Κίνα εντός του 2024.

Είχε ήδη γίνει γνωστό από το 2021 ότι η εταιρεία θα έκανε την είσοδό της στον χώρο του αυτοκινήτου, με τις επενδύσεις της σε αυτόν τον τομέα να ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, ενώ υπάρχουν πλάνα για ακόμα μεγαλύτερη επένδυση περίπου 9 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.

Το SU7 είναι το πρώτο μοντέλο στην γκάμα της φίρμας, η οποία ήδη σχεδιάζει τα επόμενά της λανσαρίσματα. Να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το ηλεκτρικό sedan των Κινέζων, αφού πριν μερικές εβδομάδες είχαν διαρρεύσει οι πρώτες φωτογραφίες του, όπως και μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά, χάρη στο Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας (MIIT).

Το όχημα έχει μήκος 4.997 mm, πλάτος 1.963 mm κι ύψος 1.440 mm, ενώ το μεταξόνιο έχει μήκος 3.000 mm. Είναι δηλαδή, 34 mm μακρύτερο, 3 mm στενότερο και 44 mm ψηλότερο από τον αντίπαλο που έχει θέσει η εταιρεία γι' αυτό, την Porsche Taycan. Σύμφωνα με την ίδια, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,195, κάνοντας το SU7 ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα παραγωγής στον κόσμο.

Η πλατφόρμα πάνω στην οποία είναι βασισμένο έχει εξελιχθεί από τη Xiaomi κι ονομάζεται Modena, προσφέροντας τεχνολογία 400V και 800V. Όσο για την ισχύ, προέρχεται από ηλεκτροκινητήρες που επίσης έχει κατασκευάσει ο «γίγαντας» της τεχνολογίας, με τις ονομασίες τους να προέρχονται από τον κόσμο των... θερμικών κινητήρων.

Πιο συγκεκριμένα, στη βασική, πισωκίνητη έκδοση ο ηλεκτροκινητήρας V6 αποδίδει 299 PS και 400 Nm ροπής, επιτρέποντας στο σπορ sedan να κάνει τα 0-100 km/h σε 5,28 sec. Η αυτονομία ανέρχεται στα 668 km και προέρχεται από μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 73,6 kWh.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η τετρακίνητη έκδοση SU7 Max, με δύο ηλεκτροκινητήρες V8s που παράγουν 673 PS, με το μοντέλο αυτή τη φορά να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 2,78 sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 265 km/h. Εκτός αυτού, η μπαταρία 101 kWh προσφέρει 800 km αυτονομίας με μία πλήρη φόρτιση. Η τεχνολογία 800V επιτρέπει στο SU7 να δέχεται 220 km αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά και 390 km σε 10 λεπτά, αντίστοιχα.

Όπως είναι λογικό, αφού μιλάμε για τη Xiaomi, έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές προϊόντων τεχνολογίας στον κόσμο, η καμπίνα είναι «φορτωμένη» με τεχνολογικά συστήματα. Μία οθόνη αφής 16,1 ιντσών έχει τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα, για τον χειρισμό του συστήματος infotainment, ενώ το SU7 έχει εξοπλιστεί με σύστημα αυτόνομης οδήγησης με lidar, κάμερες και ραντάρ, τα οποία προσφέρουν στον οδηγό τη δυνατότητα να παίρνει τα χέρια από το τιμόνι. Εκτός αυτού, διαθέσιμη είναι κι η λειτουργία αυτόματου παρκαρίσματος.

Η Xiaomi δεν έχει αποκαλύψει ακόμη την τιμή του πρώτου της εγχειρήματος στον κόσμο της αυτοκίνησης, όμως ο CEO της, Lei Jun, επιβεβαίωσε ότι δε θα είναι χαμηλή. Ο αναλυτικός τιμοκατάλογος, τόσο για την Κίνα, όσο και για τις υπόλοιπες αγορές που θα γίνει διαθέσιμο (οι οποίες παραμένουν επίσης άγνωστες), θα ανακοινωθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το πρώτο της smartphone! Παρκάρει το όχημα με... ένα κλικ!

WiFi και αυτοκίνητο: Ο πιο οικονομικός τρόπος για να έχεις ίντερνετ στο όχημά σου

Google: Νέα λειτουργία μετατρέπει το κινητό σε κάμερα στο ταμπλό του αυτοκινήτου