Σε εορταστικό κλίμα βρίσκεται αυτή την εβδομάδα η Volvo αφού ξεκίνησε η παραγωγή του κορυφαίου ηλεκτρικού SUV στη γκάμα της, του EX90, στο εργοστάσιο του Τσάρλεστον στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή οι παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2024.
Το EX90 όχι μόνο επεκτείνει τη σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo, αλλά αντιπροσωπεύει και μία αλλαγή παραδείγματος για την εταιρεία, καθώς είναι το πρώτο Volvo που εφοδιάζεται με τεχνολογία κεντρικού υπολογιστή - η οποία επιτρέπει στα αυτοκίνητα να περάσουν σε μία νέα εποχή για την ασφάλεια.
Αυτή, ωστόσο, δεν είναι η μοναδική πρωτιά που συνοδεύει το νέο Volvo EX90 αφού παράλληλα θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που θα βγαίνει από το εργοστάσιο με διαβατήριο μπαταρίας.
Ουσιαστικά πρόκειται για έναν νέο κανονισμό που αφορά στα συστήματα μπαταριών των EVs που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα τεθεί σε εφαρμογή τον Φεβρουάριο του 2027. Τα ψηφιακά έγγραφα «συνδέονται» με τον αριθμό πλαισίου και περιλαμβάνουν αναλυτικές πληροφορίες για τις πηγές και τη φύση των πρώτων υλών που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή της μπαταρίας, μαζί με λεπτομέρειες για τον τρόπο κατασκευής, την ενεργειακή χωρητικότητα και την κατάσταση της «υγείας» της.
Μέσω του διαβατηρίου, ο κατασκευαστής θα είναι υποχρεωμένος να παρέχει πληροφορίες για τις εκπομπές άνθρακα που προέκυψαν στη διαδικασία παραγωγής, να καταγράφει την προέλευση των πρώτων υλών αλλά και το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών.
Το διαβατήριο μπαταρίας που χρησιμοποιεί η Volvo αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την βρετανική start-up Circulor η οποία χρησιμοποιεί τεχνολογία blockchain. Όσοι αποκτήσουν το νέο Volvo EX90 θα έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες του διαβατηρίου μπαταρίας μέσω αυτοκόλλητου QR Code που θα βρίσκεται στην πόρτα του οδηγού.
Σύμφωνα με την εταιρεία Circulor, η οποία ειδικεύεται στη διαφάνεια των εφοδιαστικών αλυσίδων, το κόστος του διαβατηρίου μπαταρίας για κάθε αυτοκίνητο θα κυμαίνεται από 7 έως 10 ευρώ.
Volvo EX90: Γεννημένο ηλεκτρικό και ρηξικέλευθο
Το EX90 εξοπλίζεται με ένα ισχυρό σύστημα κεντρικού υπολογιστή, βρίσκεται μονίμως σε σύνδεση και μπορεί να βελτιώνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου, μέσω ενημερώσεων λογισμικού. Αυτές οι ενημερώσεις παραδίδονται από τους μηχανικούς λογισμικού, καθίσταται δυνατές χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) και επικαιροποιούνται με τη λήψη δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σε ποιο ηλεκτρικό της MG η μπαταρία αποδίδει σαν καινούργια μετά από 35.000 km
Το πρώτο ηλεκτρικό της Volvo εμφανίστηκε μισό αιώνα πριν και είχε αυτονομία 2 ωρών
Έτσι θα διατηρήσετε τη μπαταρία του αυτοκινήτου σας πάντα σε «φόρμα»