Νέα εποχή: Έρχεται ο ηλεκτρικός διάδοχος της McLaren P1 - Ποια τα χαρακτηριστικά του


Η McLaren ετοιμάζεται για τον διάδοχο της P1, του πρώτου hypercar της γκάμας της, που θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/8/2023

Η McLaren P1 κυκλοφόρησε το 2012, και από τότε έχει επεκτείνει σημαντικά τον κατάλογό της με επιπρόσθετα hypercars, όπως η Senna, η Speedtail, η Elva και η Solus GT.

Τώρα φαίνεται πως έχει έρθει η ώρα για το βρετανικό εργοστάσιο να προχωρήσει στην κατασκευή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της, που θα αποτελεί διάδοχο της P1.

Μιλώντας στο Autocar, ο CEO της McLaren, Michael Leiters, αποκάλυψε τα σχέδια της εταιρείας.

Ερωτηθείς για το αν η μάρκα ετοιμάζει ένα μοντέλο που θα αντιπαραταχθεί με το αντίστοιχο της Porsche, την Mission X, ο ίδιος απάντησε: «Ναι, είμαστε αρκετά απασχολημένοι.»

Για τον Leiters, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ένας από τους τρεις πυλώνες της εξέλιξης των κινητήριων συνόλων στο εσωτερικό της McLaren, μαζί με τους θερμικούς και τους υβριδικούς κινητήρες, με τους τελεταίους να αποτελούν το 90% των πωλήσεων της μάρκας μέσα στην επόμενη πενταετία.

Σε ό,τι αφορά τα EV supercars, ο Leiters εξηγεί πως ένας λόγος που υπάρχει ακόμα σκεπτικισμός επ' αυτού είναι το βάρος:

«Ο βασικός λόγος είναι το βάρος. Δεν θέλουμε να κατασκευάσουμε ένα αυτοκίνητο που θα ζυγίζει 2.000 κιλά και θα έχει 2.000 ίππους - όλοι μπορούν να το κάνουν αυτό. Δεν είναι στο DNA της McLaren.

«Θέλουμε να κατασκευάσουμε ένα αυτοκίνητο που θα είναι συγκρίσιμο με την 750 σε επίπεδο βάρους. Και δε χρειαζόμαστε 2.000 ίππους. Δουλεύουμε πάνω σε διάφορα concepts, εξερευνούμε τις επιλογές μας και έχουμε αρκετά ενθουσιώδες ιδέες πάνω σε αυτό. Αλλά θα πρέπει να έχει καλύτερες επιδόσεις από κάθε άλλο θερμικό αυτοκίνητο στην γκάμα μας.»

Όταν αναφέρεται σε επιδόσεις, ο Leiters φαίνεται να εννοεί τόσο την ιπποδύναμη όσο και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς για τη McLaren είναι εξαιρετικά σημαντική η διατήρηση της ταυτότητάς της σε αυτή τη μετάβαση στο ρεύμα.

Μάλιστα, ο ίδιος έχει και ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε να περιμένουμε το νέο hypercar, λέγοντας πως θα είναι έτοιμο «μέχρι το τέλος της δεκαετίας», δηλαδή κοντά στο 2030

Βέβαια, η McLaren εξερευνά το πώς μπορεί να μπει στα EV χωρίς ακόμα να υπάρχει ουσιαστική ζήτηση από το αγοραστικό της κοινό, με τον Leiters να εξηγεί το γιατί: «Οι καιροί αλλάζουν και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό. Η επιτυχία της 750S δείχνει πως οι πελάτες μας αγαπούν τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ, αλλά ίσως υπάρχουν κι άλλοι που θα ενδιαφέρονταν και για κάτι διαφορετικό.»

Παράλληλα, η McLaren είναι έτοιμη να εισάγει μία νέα σειρά υβριδικών σπορ αυτοκίνητων με κινητήρα V8 στην «καρδιά» τους, πριν κάνει τη μετάβαση στον ηλεκτρισμό.

Νωρίτερα φέτος ανακοινώθηκε πως θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τη Ricardo για την κατασκευή της νέας γενιάς V8, που θα αποτελέσει τη βάση τα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα του μέλλοντος, που θα χρησιμοποιούνται σε «ελαφριά, υψηλών επιδόσεων υβιριδικά supercars».