Νέο Peugeot e-208: Με πιο δυνατό ηλεκτροκινητήρα και αυτονομία έως 400 km (photos)


Μετά από σχεδόν 110.000 μονάδες που έχουν παραχθεί από την πρώτη κυκλοφορία του, το ηλεκτρικό Peugeot e-208 δέχεται σημαντικές αναβαθμίσεις στον ηλεκτροκινήτηρα και στη μπαταρία, με στόχο να εκμεταλλευτεί το momentum και να συνεχίσει το ίδιο δυναμικά την εμπορική του πορεία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: PEUGEOT
  • 27/9/2022

Η Peugeot παρουσίασε επίσημα τις αναβαθμίσεις που δέχθηκε το νέο e-208, για το μοντέλο του 2023, με τις πιο σημαντικές παρεμβάσεις να εντοπίζονται στο σύστημα μπαταριών και στον νέο ηλεκτροκινητήρα, αυξάνοντας κατά 10,5% την αυτονομία του και κατά 15% τη δύναμή του, σε σχέση με το τρέχον μοντέλο.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει αναπτυχθεί από την Emotors, μια κοινοπραξία που έχει στήσει η Stellantis με την ιαπωνική Nidec αυξάνοντας την ισχύ του σε 115 kW/158 PS ενώ η ροπή ορίζεται στα 260 Nm. Σύμφωνα με την Peugeot το αποτέλεσμα είναι ο οδηγός να παίρνει στα χέρια του ένα πιο δυνατό αυτοκίνητο.

Σημαντικές αναβαθμίσεις, όπως προαναφέραμε, έχει δεχθεί και η μπαταρία με τη χωρητικότητα να ορίζεται στα 51 kWh (48.1 kWh ωφέλιμο), στα 400 volts. Οι άνθρωποι που είχαν επωμιστεί το project της ανανέωσης του e-208 είχαν εξαρχής ως στόχο την αύξηση της αυτονομίας και οι προσπάθειες τους απέδωσαν καρπούς μιας και η ενεργειακή κατανάλωση έχει φτάσει στα 12 kWh/100 km.

Ο κατασκευαστής ανακοινώνει ότι το όχημα μπορεί να κινηθεί με μία φόρτιση έως και 400 km (WLTP) ωστόσο σημειώνει πως η διαδικασία της επίσημης πιστοποίησης είναι ακόμα σε εξέλιξη. Ο φορτιστής του βασικού εξοπλισμού είναι των 7.4 kW ενώ υπάρχει και η επιλογή των 11 kW ωστόσο θα πρέπει ο αγοραστής να την πληρώσει. Σύμφωνα με την Peugeot σε ένα ταχυφορτιστή και με ιδανικές συνθήκες η στάθμη της μπαταρίας μπορεί να φτάσει από 20% στο 80% μέσα σε 25 λεπτά.

Την ίδια στιγμή γίνεται γνωστό πως η νέα εκδοχή του e-208 έχει “κουβαλήσει” όλες εκείνες τις καινοτομίες που είχαν και οι προκάτοχοί του και συνέβαλλαν στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Συγκεκριμένα στο πάνω μέρος του παρμπρίζ υπάρχει ένας αισθητήρας υγρασίας ο οποίος βρίσκεται σε “αγαστή” συνεργασία με την αντλία θερμότητας και μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση του air condition.

Όλα αυτά τα δεδομένα “διαβάζονται” και στέλνονται στο σύστημα μπαταριών όπου και φροντίζει να δαπανά την ελάχιστη δυνατή ενέργεια για να διατηρεί την επιθυμητή θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Από εκεί και πέρα η πρόταση εφοδιάζεται με ελαστικά “A Plus” των 16 ιντσών που ελαχιστοποιούν την απώλεια ενέργειας από την τριβή στην άσφαλτο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το επιθυμητό mode οδήγησης ανάμεσα σε τρεις επιλογές, ενώ υπάρχουν ακόμα δύο που αφορούν την ανάκτηση ενέργειας.

Η παραγωγή του νέου e-208 αναμένεται να ξεκινήσει τον προσεχή Φεβρουάριο και η έκδοση Like θα είναι η πρώτη που θα επωφεληθεί από τις παραπάνω αναβαθμίσεις, πριν αυτές περάσουν στο σύνολο της σειράς. Αυτό θα συνδυαστεί και με μία αναδιαμόρφωση των εξοπλιστικών εκδόσεων του μοντέλου. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται και η μεταφορά της παραγωγής από την Trnava της Σλοβακίας στις εγκαταστάσεις της Opel που βρίσκονται στη Σαραγόσα της Ισπανίας.