Πράσινα Ταξί: Γιατί οι οδηγοί γυρίζουν την πλάτη στην επιδότηση των 22.500€ για την αγορά EV


Διαβάστε τους λόγους για τους οποίους οι οδηγοί ταξί δεν θέλουν να αντικαταστήσουν τα θερμικά τους αυτοκίνητα με ηλεκτρικά.

  • 29/1/2024

Χαμηλότερη των προσδοκιών είναι η ανταπόκριση στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» που επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους επαγγελματίες οδηγούς με ποσό που μπορεί να φτάσει έως και τις 22.500 ευρώ. Η υποβολή των αιτήσεων ξεκίνησε πριν από περίπου έναν χρόνο με στόχο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στο στόλο των οχημάτων ταξί που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά.

Ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι οι επαγγελματίες έχουν γυρίσει την πλάτη στη συγκεκριμένη επιδότηση κάτι το οποίο σημείωσε και ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξη τον περασμένο Νοέμβριο. Είναι ενδεικτικό ότι μέχρι σήμερα έχει επιδοτηθεί μόλις ένα ηλεκτρικό ταξί στην περιοχή της Πτολεμαΐδας, ενώ όπως αναφέρει το capital.gr σε δημοσίευμά του, συνολικά έχουν ενταχθεί σε αποφάσεις υπαγωγής μόλις 53 αιτήσεις, εκ των οποίων οι 17 τον περασμένο Νοέμβριο.

Στη χαμηλή ανταπόκριση των οδηγών στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» αναφέρθηκε πριν από λίγο καιρό και η υφυπουργός Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου σημειώνοντας ότι οι επαγγελματίες θα πρέπει να κινηθούν γρήγορα γιατί το ποσό δεν θα μείνει για καιρό τόσο υψηλό.

Προκειμένου να εντοπίσει τις αιτίες που οι επαγγελματίες του κλάδου δεν επιλέγουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το capital.gr επικοινώνησε με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) για να μάθει τους λόγους που συμβαίνει αυτό.

Το Συνδικάτο έδειξε ως πρώτο λόγο τις υψηλές τιμές των EV οι οποίες για τη δική τους περίπτωση ξεκινούν από τις 45.000 ευρώ και ανεβαίνουν. Σημειώνεται ότι το ποσό πρέπει να καταβληθεί ολόκληρο από τον οδηγό για να ολοκληρωθεί η αγορά και σε δεύτερο χρόνο, με την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων, εισπράττεται η οικονομική ενίσχυση.

Ως δεύτερος λόγος παρουσιάζεται το θέμα της πραγματικής αυτονομίας η οποία κυμαίνεται στα 200 km, δηλαδή περίπου όσα διανύει ημερησίως ένα ταξί που κινείται στην Αττική. Μάλιστα, η συγκεκριμένη αυτονομία μπορεί να πέσει αρκετά πιο χαμηλά αν είναι σε λειτουργία το AC. Αν ληφθεί υπόψη ότι κάθε ταξί έχει συνήθως δύο βάρδιες τη μέρα με δύο οδηγούς, τότε τίθεται το ζήτημα ποιος οδηγός θα επιβαρυνθεί με τη διακοπή των 4-5 ωρών που απαιτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Τέλος, οι οδηγοί παρουσιάζουν ως ανασταλτικό παράγοντα για να κάνουν το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση το απαγορευτικό κόστος για την αγορά νέας μπαταρίας σε περίπτωση βλάβης, μιας και η εγγύηση που προσφέρεται συνήθως δεν ξεπερνά τα 160.000 km.

Από τη μεριά του το ΣΑΤΑ προτείνει τη μετάθεση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μηδενικών ρύπων από το 2026 που ισχύει σήμερα, στο 2035. Παράλληλα οι οδηγοί ζητούν απαλλαγή ΦΠΑ ή μείωση του συντελεστή στην αγορά EV για επαγγελματική χρήση, έκπτωση 30% στην τιμή της κιλοβατώρας για κατανάλωση που αφορά ηλεκτρικό ταξί και τη δημιουργία υποδομών με αγώγιμο φορτιστή στο αεροδρόμιο και σε μεγάλες πιάτσες της Αττικής.

Πηγή: capital.gr