Στο τραπέζι το σενάριο για ηλεκτρικό Ford Fiesta - Τι ρόλο θα παίξει η Volkswagen


Η Ford δεν αποκλείει το ενδεχόμενο για την έλευση ηλεκτρικού Fiesta και στρέφεται στην Volkswagen για την εξέλιξή του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 13/7/2023

Η παραγωγή του εμβληματικού Ford Fiesta ολοκληρώθηκε κι επίσημα στις 7 Ιουλίου. Η τελευταία μονάδα του μοντέλου εξήλθε από το εργοστάσιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κολωνία της Γερμανίας, ανοίγοντας χώρο στη γραμμή παραγωγής για το αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer.

Μέχρι σήμερα, η Ford δεν είχε εκφράσει πρόθεση αντικατάστασης του Fiesta με κάποια ηλεκτρική του έκδοση, στοχεύοντας σε κατηγορίες με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Τώρα, σε μία συνέντευξη με το Automotive News Europe, ο επικεφαλής της Ford στην Ευρώπη, Martin Sander, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η εταιρεία να κινηθεί προς μία εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, λέγοντας ότι δεν αποκλείεται το ηλεκτρικό Fiesta να έρθει αρκετά σύντομα.

«Η Ford έχει μία πολύ εποικοδομητική και θετική συνεργασία με την Volkswagen κι ερευνούμε τις πιθανότητες να περάσουμε στο επόμενο στάδιο αυτής της συνεργασίας,» είπε ο Sander. Ήδη, η Ford χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB της Volkswagen για το ηλεκτρικό Explorer, ενώ στα σκαριά βρίσκεται κι ένα δεύτερο ηλεκτρικό SUV, το οποίο θα βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική.

Ο Sander έκανε ξεκάθαρο ότι η αμερικανική εταιρεία δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θα χρησιμοποιήσει τη μικρότερη πλατφόρμα MEB Entry της VW, τονίζοντας ότι αυτό δε σημαίνει ότι αποκλείεται να συμβεί κάτι τέτοιο. Μιλώντας στο βρετανικό Autocar, ο Sander είπε ότι χωρίς την Volkswagen, η Ford «δε θα είχε ένα ηλεκτρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής στην αγορά της Ευρώπης αυτή τη στιγμή.»

Η εν λόγω πλατφόρμα έκανε ντεμπούτο με το VW ID 2all concept, το οποίο παρουσιάστηκε από τους Γερμανούς τον περασμένο Μάρτιο, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις του Polo και την ευρυχωρία του Golf, στοχεύοντας στη σημαντική μείωση του τελικού κόστους, όταν καταφτάσει ως ID.2, περνώντας στην παραγωγή το 2025. Με το κόστος να διατηρείται κάτω από 25.000 ευρώ, όλα τα παραπάνω στοιχεία θα μπορούσαν να ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά και τη φιλοσοφία του Fiesta.

Ο Sander αναφέρθηκε επίσης στην πλατφόρμα που εξελίσσει η ίδια η Ford στη μονάδα παραγωγής στη Valencia, κάτι το οποίο είναι υψίστης σημασίας για την εταιρεία κι αποτελεί την πρώτη της προτεραιότητα αυτή τη στιγμή.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η άμεση αντικατάσταση του Ford Fiesta δεν είναι στη λίστα με τις προτεραιότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τις επιλογές μας και να επιλέγουμε που και πώς ξοδεύουμε τα χρήματά μας, που να κάνουμε την απαραίτητη επένδυση ώστε να έχουμε ένα θετικό επιχειρηματικό αποτέλεσμα,» τόνισε.

«Αυτή τη στιγμή, με τα κόστη των μπαταριών, δεν μπορώ να δω έναν ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Fiesta να έρχεται σύντομα,» προσέθεσε ο Γερμανός, λέγοντας επίσης ότι το νέο Puma θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως η utility έκδοση του Fiesta. Με το Puma να παραμένει στην γκάμα της εταιρείας για πολλά χρόνια, αφού πρόκειται να υποδεχτεί την ηλεκτρική του έκδοση την επόμενη χρονιά, η τοποθέτησή του, ως ανέφερε ο Sander, θα είχε αρκετό νόημα.