Το νέο Dodge Charger Daytona είναι το πρώτο ηλεκτρικό muscle car (photos)


Αποδίδει έως και 680 PS, ενώ θα αργότερα θα είναι διαθέσιμο και σε θερμικές του εκδόσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: STELLANTIS MEDIA
  • 7/3/2024

Η επόμενη γενιά του Dodge Charger είναι εδώ και οι πληροφορίες που ήθελαν το εμβληματικό muscle car να γίνεται ηλεκτρικό, επιβεβαιώθηκαν. Πράγματι, λοιπόν, ηλεκτρισμός και βενζίνη θα συνυπάρξουν στην γκάμα του νέου μοντέλου.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Tim Kuniskis, το νέο Charger παραμένει ένα παραδοσιακό muscle car, ανεξάρτητα από την τεχνολογία του κινητήρα του. Οι ηλεκτρικές εκδόσεις έχουν λάβει πια την ονομασία Charger Daytona, ενώ οι θερμικές τον χαρακτηρισμό 'Sixpack', τον λόγο για το οποίο θα εξηγήσουμε παρακάτω.

Ξεκινώντας από το Daytona, υπάρχουν δύο εκδοχές: Η λιγότερο ισχυρή έκδοση Daytona R/T αποδίδει έως και 503 PS και 548 Nm ροπής, ενώ η «ακραία» Daytona Scat Pack που έχει την κίνηση σε όλους τους τροχούς και παράγει μέχρι 680 PS και 462 Nm. Στην πρώτη, τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 4,7 sec και το sprint των 400 m σε 13,1 sec, ενώ η τελευταία φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 3,3 sec και το 400άρι έρχεται σε 11,5 sec

Στο κομμάτι της αυτονομίας, το R/T μπορεί να διανύσει 510 km με μία φόρτιση, ενώ το ισχυρότερο Scat Pack «χάνει» λίγο σε αυτόν τον τομέα, με την μπαταρία να αρκεί για 418 km. Σύμφωνα με τους Αμερικανούς, η φόρτιση από 20-80% διαρκεί περίπου 27 λεπτά, όταν χρησιμοποιείται τεχνολογία ταχείας φόρτισης 350 kW.

Όσο για τα θερμικά Charger, εκεί η αμερικανική εταιρεία έχει αντικαταστήσει τους Hemi V8 κινητήρες με τον twin turbo Hurricane I6 (εξ ου κι η ονομασία Sixpack) χωρητικότητας 3,0 L. Η έκδοση Sixpack Standard Output έχει απόδοση 426 PS, ενώ στη Sixpack High Output, ο I6 προσφέρει έως και 558 PS. Να σημειωθεί ότι αμφότερα τα βενζινοκίνητα Charger διαθέτουν τετρακίνηση.

Ο σχεδιασμός έχει μεγάλες επιρροές από το concept car που είχε παρουσιάσει η Dodge το 2022. Στο μπροστινό μέρος, έχει διατηρηθεί το πρωτοποριακό R-Wing, που βελτιστοποιεί την κάθετη δύναμη, ενώ το λογότυπο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ενσωματωθεί στους προβολείς. Η αμερικανική εταιρεία περιγράφει τα πίσω φωτιστικά σώματα ως «δακτυλίους της φωτιάς».

Ως προεπιλογή, στο R/T προσφέρονται οι τροχοί Tech Silver 18 ιντσών, ενώ η έκδοση Daytona Scat Pack δέχεται ζάντες 20 ιντσών Satin Carbon. Όσο για τους χρωματισμούς του αμαξώματος, είναι διαθέσιμοι οι After Dark, Bludicrous, Destroyer Grey, Diamond Black, Peel Out, Redeye, Triple Nickel και White Knuckle.

Στο εσωτερικό, υπάρχει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μία κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment. Εκτός αυτού, έχει προστεθεί μία ηλιοροφή, που φωτίζει την καμπίνα, όπως και το σύστημα φωτισμού Attitude Adjustment, που προσφέρει 64 διαφορετικούς χρωματισμούς που προσαρμόζονται στις κινήσεις του οδηγού και των επιβατών.

Οι Αμερικανοί αναφέρουν ότι οι θερμικές εκδόσεις θα παρουσιαστούν επίσημα το 2025, ενώ οι ηλεκτρικές θα ξεκινήσουν την εμπορική τους πορεία εντός του τρέχοντος έτους, με την παραγωγή να ξεκινά για τις δίθυρες Scat Pack και R/T το ερχόμενο καλοκαίρι. Οι τετράθυρες εκδόσεις θα περάσουν στη γραμμή παραγωγής το πρώτο τρίμηνο του 2025.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι εξωφρενικές επιδόσεις του Dodge Demon δεν παύουν να συναρπάζουν ποτέ (video)

Dodge Challenger Black Ghost: Το αμερικάνικο «θηρίο» των 818 PS έρχεται στην Ευρώπη!

Δείτε πόσο γρήγορα μπορεί να πάει το Dodge Challenger R/T T/A στην Autobahn (video)