To προσιτό «baby» Defender έρχεται για να πρωταγωνιστήσει στα compact SUV


Η Defender ετοιμάζει την πιο προσιτή οικονομικά και συμπαγή σε διαστάσεις πρότασή της με ένα ολοκαίνουριο ηλεκτρικό SUV. Πότε αναμένεται το λανσάρισμα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 7/8/2023

Η οικογένεια Defender πολύ σύντομα θα έχει «νέο απόγονο». Ο διευθύνων σύμβουλος της JLR, Adrian Mardell, επιβεβαίωσε ότι το ηλεκτρικό «baby Defender» σχεδιάζεται για να κυκλοφορήσει το 2027.

Το «νέο» (Land Rover) Defender παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 2019 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και άρχισε να παράγεται από τη γραμμή συναρμολόγησης στη Nitra της Σλοβακίας το 2020. Έκτοτε πολλοί περίμεναν ένα πιο οικονομικά προσιτό μοντέλο, το οποίο είναι, πλέον, θέμα χρόνου να υπάρξει.

Έτσι, μετά το 90, το 110 και το 130, η Defender - που εδώ και λίγο διάστημα αποτελεί αυτόνομη μάρκα της JRL μαζί με τις Range Rover, Discovery και Jaguar - θα επεκταθεί και στην κατηγορία των compact SUV. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, θα αποτελεί «αδελφό» μοντέλο της νέας γενιάς Range Rover Evoque, Velar και Discovery Sport, καθώς θα βασίζεται στη νέα, αποκλειστικά ηλεκτρική, πλατφόρμα EMA.

Ναι, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και αναμένεται να φτάσει στις αντιπροσωπείες το 2027. Η επιβεβαίωση για την ειλημμένη απόφαση ήρθε στο πρόσφατο συνέδριο των επενδυτών της JLR από τον Mardell, ο οποίος τόνισε ότι «τα Range Rover, Defender και Discovery θα βασίζονται στη συγκεκριμένη πλατφόρμα».

Ο CEO της εταιρείας δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το ολοκαίνουριο τετρακίνητο μοντέλο, αλλά η πλατφόρμα EMA «επιβεβαιώνει» ότι το νέο ηλεκτρικό SUV θα είναι πολύ πιο συμπαγές, σε όλες του τις διαστάσεις, από το σημερινό θερμικό Defender «L633». Σύμφωνα με το βρετανικό μέσο, θα μπορούσε να υιοθετήσει το όνομα Defender Sport.

Έτσι, εκτιμάται ότι το μήκος του θα είναι περίπου 4,6 m, με πλάτος 2,0 m και ύψος ίσως λιγότερο από 1,8 m. Με αυτές τις διαστάσεις, θα μπορέσει να βρεθεί απέναντι στα επερχόμενα Dacia Bigster και Skoda Kodiaq, όντας βέβαια αρκετά πιο ακριβό.

Τα ηλεκτρικά SUV που θα βασίζονται στην πλατφόρμα EMA θα υποστηρίζουν τεχνολογία 800V, με ταχύτητες φόρτισης 350 kW, ενώ οι μπαταρίες θα έχουν σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από αυτές που χρησιμοποιεί η τρέχουσα Jaguar I-Pace.

Έτσι, θα μπορούν να είναι λεπτότερες, «εξασφαλίζοντας» μεγαλύτερο χώρο στο εσωτερικό αλλά και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, ακόμα και για ένα μικρότερο Defender όπως το ολοκαίνουριο compact.

Με την είσοδο στην αγορά των compact SUV, η Defender ευελπιστεί ότι θα επεκτείνει το πελατολόγιό της και θα μπορέσει να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά αυτοκινήτου, απευθυνόμενη και σε μεγαλύτερη γκάμα υποψήφιων αγοραστών.

Πηγή: Autocar