Test Drive: Land Rover Defender 110 3.0L MHEV 300PS 75th Anniversary Edition - Δοκιμάζουμε το εμβληματικό SUV


Στην επετειακή έκδοση για τη συμπλήρωση των 75 χρόνων της Land Rover το Defender αποδεικνύει με τον πιο εμφατικό τρόπο την καταγωγή του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ:ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ ΦΩΤ.:ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/6/2023

Η αλήθεια είναι πως οι Βρετανοί έχουν πολλούς λόγους για να υπερηφανεύονται για το παρελθόν τους, ιδίως στην αυτοκινητοβιομηχανία, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι πολλές από τις δημιουργίες τους έχουν χαρακτηρισθεί από την πολυπλοκότητά τους ή τον ελιτίστικο χαρακτήρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η ουσία είναι πως στο ονειρικό γκαράζ του καθενός μας πάντα υπάρχει χώρος για ένα αυτοκίνητο που έλκει την καταγωγή του από τη Γηραιά Αλβιώνα.

Ιδίως στην εποχή μας, που οι engineers παραδίδουν τη θέση τους στους software-άδες, τα αυτοκίνητα με αυθεντικό χαρακτήρα σπανίζουν. Και είναι, αν μη τι άλλο, εύνοια της τύχης, το να σου δίνεται η ευκαιρία να περάσεις έστω και λίγες μέρες με ένα τέτοιο, όπως το νέο Land Rover Defender, που ακόμα και στη σύγχρονη εκδοχή του, καταφέρνει με έναν και μοναδικό τρόπο να διατηρεί ψηλά τη σημαία της βρετανικής φίρμας στις off-road κατασκευές.

Κοιτάζοντας κανείς τον «χάρτη» των σημερινών… μάχιμων SUV, μάλλον θα δυσκολευτεί να βρει όχημα όμοιό του, καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει προ πολλού την κατηγορία των heavy duty οχημάτων.

Ευτυχώς, όχι η LR, που πορεύεται με επιτυχία στην παγκόσμια σκακιέρα των πωλήσεων, έχοντας δύο πυλώνες στην γκάμα της, τη luxury σειρά Range Rover και τα σκληροτράχηλα Land Rover, με την Jaguar να εντάσσεται στον βρετανικό όμιλο και να αποτελεί κύριο τον εκφραστή για την ηλεκτροκίνηση.

Like no other

Η αλήθεια είναι πως οι αναγνώστες μας έχουν πάρει μια χορταστική γεύση για το «τι εστί» νέο Defender όταν στο τεύχος 389 (Σεπτέμβριος 2022) δημοσιεύσαμε μια εκτενέστατη δοκιμή για το βρετανικό μοντέλο και μάλιστα στην έκδοση 110 Ρ400e με τον πανίσχυρο δίλιτρο βενζινοκινητήρα και το hybrid σύστημα που παράγουν την ισχύ των 404 PS και τη ροπή των 640 Nm.

Σειρά, ωστόσο παίρνει η επετειακή έκδοση Defender 75th Anniversary Edition που λανσάρεται με εκείνο το φαιοπράσινο χαρακτηριστικό χρώμα του πρώτου Defender, έχοντας βαμμένες ακόμα και τις ζάντες. Το αποτέλεσμα από αισθητικής άποψης είναι εξαιρετικό, ακόμα και με τις αντίστοιχες πινελιές στο εσωτερικό, αυτή η έκδοση του Βρετανικού μοντέλου, αν μη τι άλλο, έχει χαρακτήρα, κάτι που διαπιστώσαμε και στον δρόμο στις αντιδράσεις από τους λάτρεις του μοντέλου, που, ναι, είναι πολλοί!

Brave heart

Βεβαίως, η έκπληξη για αυτό το μοντέλο δεν έρχεται μόνο από τον retro αισθητικά χαρακτήρα, αλλά (κυρίως) από την κινητήρια μονάδα. Με τον κωδικό D300 MHEV προϊδεάζει για την ύπαρξη ντίζελ κινητήρα και παρουσία ήπιου υβριδικού συστήματος. Και πράγματι έτσι ακριβώς είναι, καθώς κάτω από το θηριώδες καπό εδράζεται ένας εντυπωσιακός 6κύλινδρος, τρίλιτρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά (straight six) με ένα MHEV υβριδικό σύστημα, που, κατά τη γνώμη μας, αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή γι αυτόν τον τύπο του οχήματος (βάρος 2.340 kg), εξασφαλίζοντας επιδόσεις, αλλά και – τηρουμένων των αναλογιών– οικονομία. Το μοτέρ συνδυάζεται άψογα με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF και το αποτέλεσμα είναι ροπή από τις 1.000 rpm, εξαιρετική ελαστικότητα και βελουδένια λειτουργία.

Θα το ανακαλύψεις στον αυτοκινητόδρομο, όπου, ακόμα και με ταχύτητες κοντά στην τελική του (191 km/h), το πετρελαιοκίνητο Defender ταξιδεύει με το αέρα ενός πολυτελούς SUV και σχεδόν αθόρυβα, στην καθημερινή οδήγηση στη διάρκεια της οποίας προσφέρει τράβηγμα από το… ρελαντί, αλλά και στις εκτός δρόμου διαδρομές, όπου εκεί ο οδηγός θα αντιληφθεί πραγματικά τι ακριβώς σημαίνουν 650 Nm και μάλιστα από ένα σύγχρονο ντίζελ σύνολο. Το ίδιο και για την έννοια «στιβαρό πλαίσιο», όπως το σχεδόν αλουμινένιο αυτοφερόμενο D7x του Defender που δείχνει ανεπηρέαστο στην καταπόνηση off-road. Οι αναρτήσεις του μοντέλου αποτελούν ένα ακόμα σημείο αναφοράς, καταφέρνοντας να καταπιούν τα πάντα (εμπρός διπλά ψαλίδια, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι), ενώ η αερανάρτηση συνεισφέρει στα ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σε on-road διαδρομές, έχοντας την ικανότητα να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος στα 29 cm για την αποφυγή εμποδίων εκτός δρόμου.

Συμπληρώστε, δε, ότι προσφέρεται και η δυνατότητα διάσχισης υδάτινου εμποδίου με ύψος έως 90 cm! Όλες αυτές οι λειτουργίες είναι αποτέλεσμα του σοφιστικέ συστήματος διαχείρισης της τετρακίνησης Terrain Response, που ελέγχει όλα τα υποσυστήματα, (κινητήρα, μετάδοση, ESP, ανάρτηση, κιβώτιο ταχυτήτων και υποπολλαπλασιασμού) για την καλύτερη απόδοση σε άσφαλτο και χώμα. Το σύστημα διαθέτει δυνατότητες παραμετροποίησης και αποθήκευσης σε προφίλ οδήγησης, κάτι που θα φανεί πολύ χρήσιμο σε έναn οδηγό χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία σε off-road κατασκευές.

Θωρηκτό

Με όλα αυτά αντιλαμβάνεται κανείς πως έχουμε να κάνουμε με ένα… θωρηκτό και πράγματι έτσι είναι, καθώς δεν είναι μόνον οι (σχεδόν) ανυπέρβλητες ικανότητές του εκτός δρόμου, είναι και οι επιδόσεις που προσφέρει, μια και τα 7,0 sec για τη διαδικασία της επιτάχυνσης, μόνο σε ένα… βαρύ και ογκώδες όχημα δεν παραπέμπουν. Και επειδή είμαστε σίγουροι πως θα αναρωτιέστε για την κατανάλωση, η μέση τιμή κυμαίνεται στα 11,5 L, στον αυτοκινητόδρομο και σε νορμάλ ταχύτητες μπορεί να μειωθεί στα 10 L/100 km, ωστόσο αν ανεβεί ο ρυθμός, τότε εύκολα μπορεί να ανέβει και στα 14 και 15 L/100 km.

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, όπως έχουμε ήδη σημειώσει, υπάρχουν κάποια τμήματα βαμμένα σε πράσινο χρώμα για να τονιστεί η ιδιαιτερότητα αυτής της επετειακής έκδοσης που εξοπλιστικά βασίζεται στην HSE, με επιπλέον αξεσουάρ τις περιμετρικές κάμερες (χρήσιμες off-road), το παραμετροποιήσιμο Terrain Response, το hi-end ηχοσύστημα (Meridian), τα εμπρός φωτιστικά Matrix LED, το infotainment Pivi Pro με οθόνη 11,4”, το head-up display, τη θήκη για ασύρματη φόρτιση συσκευών, κ.ά. Όλος αυτός ο σύγχρονος τεχνολογικά εξοπλισμός συνδυάζεται μοναδικά με ένα λιτό εσωτερικό, με άβαφα τμήματα και «γυμνές» βίδες που δίνουν μία, αν μη τι άλλο, ξεχωριστή εικόνα.

Για χώρους δεν τίθεται θέμα, άλλωστε το πιστοποιεί το μεταξόνιο των 3.022 m. Με πολύ άνεση, 5 ενήλικες θα βολευτούν (στον χώρο των αποσκευών των 543 L μπορούν να ενσωματωθούν έξτρα ακόμα δύο θέσεις), έχοντας άφθονες και μεγάλες θήκες για μικροαντικείμενα στη διάθεσή τους, αλλά με μια εντυπωσιακή θέα προς τα έξω, λόγω του ψηλού αμαξώματος. Συνεπώς, η επετειακή έκδοση του Defender απευθύνεται στους fan του μοντέλου, καθώς αισθητικά ταυτίζεται άμεσα με το αρχέτυπο. Από εκεί και ύστερα, έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο D-SUV μήκους 4,76 m (5,02 m με τη ρεζέρβα) ικανό για να κινηθεί με την ίδια ευκολία σε οποιαδήποτε τερέν, άσφαλτο, χώμα, απαιτητικό off-road κάτι σπάνιο ιδίως στις μέρες μας.

Άποψή μας, ότι το γεγονός αυτό το κάνει ακόμα πιο… επετειακό, καθώς δύσκολα μπορείς να βρεις κάποιο μοντέλου του ανταγωνισμού με μοναδικό χαρακτήρα και μοναδικές ικανότητες παντός εδάφους. Οι τιμές για το Defender ξεκινούν από τα 95.837 €, με την επετειακή έκδοση 75th Anniversary Edition να φτάνει στα 137.823 €. Αναμφισβήτητα ένα σοβαρό ποσό, που, ωστόσο, κατά το 1/3 περίπου είναι… φόροι (43.053 €).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ LAND ROVER DEFENDER 110 3.0L MHEV 300PS 75th Anniversary Edition 2023   TIMH €95.837   ΤΕΛΗ €501,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.997, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 221(300)4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 650/1.500-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7 sec, τελική 191 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,7 L/100km, 228 g/km

LAND ROVER DEFENDER 110 3.0L MHEV 300PS 75th Anniversary Edition 2023

ΥΠΕΡ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΕ ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ, ΡΟΠΗ ΤΡΙΛΙΤΡΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.

ΚΑΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ.