Περισσότερο από τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Volkswagen παρουσίασε τα αμιγώς ηλεκτρικά ID.3 και ID.4, προορίζοντάς τα να κοντράρουν τα μοντέλα της Tesla. Ωστόσο, τα πράγματα ήρθαν κάπως διαφορετικά, και το 2025 αναμένεται να είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για την γκάμα ηλεκτρικών προϊόντων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως ακριβώς και το 2024, η Volkswagen δε θα λανσάρει κανένα νέο EV μέσα στη χρονιά που μόλις ξεκίνησε. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πιο πρόσφατη, αμιγώς ηλεκτρική προσθήκη στους καταλόγους της ήταν εκείνη του ID.7 sedan, το οποίο έκανε πρεμιέρα το τρίτο τρίμηνο του 2023. Φυσικά, ακολούθησαν αργότερα οι GTX εκδόσεις των μοντέλων της σειράς ID., όμως δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι αποτελούν εντελώς νέα προϊόντα, αλλά νέες εκδοχές ήδη υπαρχόντων οχημάτων.
Με το επερχόμενο ID.2 των 25.000 ευρώ να είναι προγραμματισμένο για το 2026, οι Γερμανοί θα χρειαστεί να «επιβιώσουν» το 2025 χωρίς νέες παρουσιάσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
«Για τον επόμενο χρόνο περίπου, η VW θα αναγκαστεί να πουλήσει παλιά τεχνολογία σε νέους πελάτες», εξήγησε ο αναλυτής Matthias Schmidt, μιλώντας στο Bloomberg. «Αυτό θα είναι αρκετά δύσκολο».
Το 2026 θα είναι μια εξαιρετικά κρίσιμη χρονιά για τη Volkswagen. Όχι μόνο επειδή τότε αναμένεται το λανσάρισμα του οικονομικού EV πόλης, ID.2, αλλά και επειδή εκείνο είναι το έτος που θα παρουσιαστούν τα πρώτα προϊόντα που θα προκύψουν από τη συνεργασία των Γερμανών με την κινεζική XPeng. Οι δυο τους εξελίσσουν μια νέα πλατφόρμα, ονόματι E&E (Electrical and Electronic), η οποία θα φιλοξενήσει αρχικά δύο μοντέλα της VW, ένα εκ των οποίων θα είναι SUV.
Αμφότερα, όπως και όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα που θα βασιστούν στην εν λόγω αρχιτεκτονική, θα προορίζονται για την κινεζική αγορά, η οποία αποτελεί μια από εκείνες που θα εστιάσει περισσότερο ο όμιλος VW. Ο γερμανικός κολοσσός σκοπεύει να αυξήσει τις πωλήσεις του στην Κίνα από τις 2,93 εκατ. στις 4 εκατ. μονάδες ετησίως μέχρι το 2030.
«Η εισαγωγή νέων μοντέλων είναι μια λύση, όμως είναι εξίσου σημαντικό να διατηρήσουμε το ευρύ μας πορτφόλιο», τόνισε ο εκπρόσωπος της Volkswagen, Stefan Voswinkel. «Έχουμε εργαστεί πολύ σκληρά τα τελευταία χρόνια και έχουμε πολύ καλά μοντέλα με λογισμικό υψηλών επιδόσεων και υψηλή ποιότητα».
Παρόλο που τα EV που θα προκύψουν από το κοινό πόνημα της VW με την XPeng εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν τις πωλήσεις στην Κίνα, δε θα πωλούνται σε καμία άλλη αγορά στον κόσμο. Σε σημαντικές αγορές της VW όπως η Ευρώπη και οι ΗΠΑ, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας είδαν σημαντική πτώση το 2024 και η «μοίρα» της μοιάζει να είναι αντίστοιχη και το 2025.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το νέο Volkswagen Tayron - Δείτε τιμές και εκδόσεις (πίνακας)
Η Volkswagen ήρθε σε συμφωνία με τους εργαζόμενους - Τι θα γίνει με τα εργοστάσια
Volkswagen Polo: Έρχεται «φρεσκάρισμα» το 2025 για το δημοφιλές supermini