Daniel Ricciardo: Τι επιλογές έχει μετά τη McLaren


Μετά την πρόωρη λύση της συνεργασίας του με τη McLaren, o Daniel Ricciardo βρίσκεται ενώπιον της πιο σημαντικής απόφασης για την καριέρα του: F1 ή «σύνταξη»;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ / ΦΩΤΟ: McLAREN MEDIA
  • 25/8/2022

Δεν ήταν και ακριβώς «βόμβα». Η επισημοποίηση της αποχώρησης του Daniel Ricciardo από τη McLaren με το τέλος του 2022, έναν χρόνο πριν τη λήξη της μεταξύ τους συμφωνίας, ήταν μόνο ζήτημα χρόνου.

Καθ' όλη τη διάρκεια του Αυγούστου, οι δύο πλευρές βρίσκονταν σε διαρκείς διαπραγματεύσεις για τους όρους απεμπλοκής του Αυστραλού από τις υποχρεώσεις του προς την ομάδα, αλλά και για το τι θα έπαιρνε για αυτήν του την συναίνεση να αποχωρήσει, παρά το ότι είχε συμβόλαιο και για το 2023.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που επιβεβαίωσε και το Car and Driver, ο 33χρονος οδηγός θα λάβει όλο το ποσό που δικαιούται από το συμβόλαιο που υπέγραψε, που υπολογίζεται στα 21 εκ. ευρώ. Μάλιστα, εφόσον βρει ομάδα να συνεχίσει την καριέρα του στη Formula 1, η McLaren θα καλύψει τη διαφορά στις απολαβές του, αν αυτές δε αγγίζουν το ως άνω αναφερθέν ποσό.

Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν έχει επιλογές να παραμείνει στο grid και τη νέα σεζόν. 

Η πραγματικότητα είναι πως στα χέρια του έχει μία χειροπιαστή πρόταση: από τη Haas.

Η αμερικανική ομάδα έχει σίγουρα τον Kevin Magnussen στο «ρόστερ» της για το 2023, όμως η θέση του Mick Schumacher είναι επισφαλής. Ο Γερμανός αποτελεί μέλος της Ακαδημίας Νέων Οδηγών της Ferrari (και παραμένει ακόμα και σήμερα, παρά τις φήμες που ήθελαν τη λύση της συνεργασίας του με τους Ιταλούς), οπότε αν η Ferrari θελήσει να τον κρατήσει στο σπορ, το να παραμείνει στη Haas μοιάζει αυτονόητο. Παρόλα αυτά, ο Gunther Steiner έχει τονίσει πλειστάκις πως ο νεαρός οδηγός πρέπει να βελτιωθεί για να κρατήσει την θέση του.

O Schumacher βρίσκεται στο ραντάρ της Alpine, που ψάχνει να καλύψει το κενό του Fernando Alonso. Επομένως, αν ο Schumacher μεταβεί στο Enstone, κι ανοίξει η θέση στο Oxnard, ο Ricciardo είναι ευπρόσδεκτος από την ομάδα να την καταλάβει. Το πόσο θέλει ο ίδιος να κάνει ένα τέτοιο βήμα στην καριέρα του, αρκετές θέσεις κάτω από αυτές που μέχρι πριν λίγα χρόνια βρισκόταν και πάλευε, παραμένει άγνωστο.

Περί Alpine ο λόγος: οι Γάλλοι γνωρίζουν τι εστί Ricciardo, ξέρουν τι είναι ικανός να κάνει στην καλή του μέρα, και θα μπορούσαν να πάρουν το ρίσκο του... πισωγυρίσματος. Μάλιστα, ο Αυστραλός έφυγε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από την ομάδα το 2020, οπότε δεν τίθεται και ζήτημα κλίματος ή κακού προηγούμενου. Αυτό που ισχύει, όμως, επί της παρούσης είναι πως ο οδηγός δεν έχει λάβει πρόταση από αυτήν τη μεριά.

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν πως έχει πρόταση, όμως, από τη Williams, που έχει εξασφαλισμένες τις υπηρεσίες του Alex Albon για τη νέα σεζόν, και ψάχνει να αντικαταστήσει τον Nicholas Latifi. 

Το ενδιαφέρον είναι πως η McLaren τού πρότεινε να συνεχίσει να αποτελεί μέλος της αγωνιστικής της «οικογένειας», προσφέροντάς του μία θέση στο IndyCar, στο οποίο έχει ομάδα και μπορεί να έχει ως και τρία αυτοκίνητα σε κάθε αγώνα. Ο Ricciardo αρνήθηκε, καθώς πρωταρχικός του στόχος είναι να βρει μία θέση στη Formula 1, προτού κοιτάξει κάτι εκτός αυτής - ή ακόμα και την αποχώρηση από την ενεργό δράση.

Δεν είναι απίθανο ο Αυστραλός να επιλέξει να μείνει εκτός δράσης το 2023, με στόχο να επιστρέψει στο σπορ το 2024 ή να εξετάσει τι εναλλακτικές έχει εκτός αυτού, εφόσον καμία πρόταση ή προοπτική δεν τον ικανοποιεί επαρκώς. 

Το μόνο βέβαιο είναι πως οι όποιες αποφάσεις από πλευράς του θα αργήσουν να έρθουν.