Με την απαγόρευση των εκτεταμένων ιδιωτικών δοκιμών τα τελευταία 15 χρόνια, οι ομάδες της Formula 1 έχουν βασιστεί σημαντικά στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD (computer fluid dynamics) για να δοκιμάζουν τα σχέδιά τους πριν τα εγκαταστήσουν και τα τρέξουν στους αγώνες.
Από το 2021, κάθε ομάδα χάνει ή κερδίζει χρόνο με αυτά τα δύο πολύτιμα εργαλεία, ανάλογα την θέση που έχει στα μισά της χρονιάς (δηλαδή ως την 1η Ιουλίου κάθε ημερολογιακού έτους) και στο τέλος της (31 Δεκεμβρίου).
Με αυτό το σύστημα, οι πιο δυνατές ομάδες χάνουν ένα σημαντικό μέρος του χρόνου που θα έχουν στη διάθεσή τους με αυτά τα εργαλεία, ενώ οι ασθενέστερεςκερδίζουν χρόνο, ώστε να έχουν την ευκαιρία να βελτιωθούν.
Για το διάστημα 1/1/2024 ως και 30/6/2024, η σχετική κατάταξη βρίσκει τη Red Bull με το 70% του χρόνου (ήτοι 168 ώρες), ενώ το 100% έχει η Williams, που τερμάτισε 7η στο πρωτάθλημα.
Η Mercedes χάνει χρόνο σε σχέση με φέτος, καθώς θα έχει το 75% ή αλλιώς 180 ώρες, ενώ η Aston Martin κερδίζει σε σχέση με το δεύτερο μισό του 2023, καθώς έπεσε 5η και θα έχει το 90% του διαθέσιμου χρόνου.
Αναλυτικά:
Ομάδα | Ποσοστό | Ώρες |
Red Bull | 70% | 168 |
Mercedes | 75% | 180 |
Ferrari | 80% | 192 |
McLaren | 85% | 204 |
Aston Martin | 90% | 216 |
Alpine | 95% | 228 |
Williams | 100% | 240 |
AlphaTauri | 107,5% | 252 |
Sauber | 110 | 264 |
Haas | 112,5% | 276 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα πιο όμορφα κράνη που είδαμε φέτος στο πρωτάθλημα της F1 (photos)
F1 2024: Αυτές οι πίστες θα φιλοξενήσουν τους 6 αγώνες sprint
Συνέντευξη με τον Mario Isola: Ο στόχος της φθοράς των ελαστικών και τα σχέδια για το 2024