GP Αυστρίας: Νίκη Leclerc, καταστροφή για τον Sainz


Αγχωτική νίκη πήρε ο Charles Leclerc στο GP Αυστρίας, μπροστά από τον Max Verstappen, μετά την εγκατάλειψη του Carlos Sainz.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 10/7/2022

Στην εκκίνηση, ο Verstappen κράτησε την πρωτοπορία, την ώρα που ο Sainz έμπλεξε σε μάχη με τον Russell και τον Perez, με τους δύο τελευταίους να έχουν επαφή στην -πάντα δύσκολη για μάχες- Στροφή 4, και τον Μεξικανό να βρίσκεται στην αμμοπαγίδα και τελευταίος. Για αυτό, ο Russell πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων.

Στους πρώτους γύρους, ο Leclerc κρατούσε τον Verstappen σε διαφορά μισού δευτερολέπτου, έχοντας συνεχώς το DRS ενεργοποιημένο, την ώρα που αύξανε τη διαφορά από τους πίσω του.

Ο Μονεγάσκος άρχισε να επιτίθεται κιόλας, αρχής γενομένης από τον 10ο γύρο, όμως ο Ολλανδός τον κρατούσε πίσω του. Και τελικά τα κατάφερε στον 12ο γύρο, με τον οδηγό της Red Bull να κάνει το pit stop του στον επόμενο γύρο, βάζοντας τη σκληρή γόμα και πέφτοντας 8ος, και μέχρι τον 17ο γύρο είχε φτάσει 3ος, με ορισμένα προσπεράσματα και κάποιους οδηγούς που πήγα κι εκείνοι για αλλαγή ελαστικών.

Έτσι, οι Ferrari έκαναν το 1-2, με διαφορά 19 δευτερολέπτων από τον Ολλανδό.

Ήταν σαφές πως στο ιταλικό στρατόπεδο κοίταζαν την επιλογή της μίας στάσης, ενώ ο Verstappen κινείτο και για δεύτερο stop.

Στο midfield, η μάχη για την 8η θέση ενείχε όχι 1, όχι 2, αλλά 5 (!) μονοθέσια, με τους Magnussen και Norris να επωφελούνται.

Στον 26ο γύρο, ο Leclerc μπήκε στα pits για τη σκληρή γόμα, και έπεσε 3ος, 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen. Στον επόμενο γύρο ακολούθησε κι ο Sainz, πέφτοντας εκείνος πια τέταρτος, πίσω κι από τον Hamilton, που ακόμα δεν είχε κάνει τη δική του αλλαγή.

Ασφαλώς, ο Μονεγάσκος πίεζε για να φτάσει τον αντίπαλό του και να τον περάσει για την πρωτοπορία του αγώνα, κάτι που έγινε στον 32ο γύρο.

Ο οδηγός της Red Bull μπήκε ξανά στα pits στον 36ο γύρο, και πάλι για τη σκληρή γόμα, αφήνοντας τον Sainz να περάσει 2ος.

Οι Ιταλοί απλώς διαχειρίζονταν τον αγώνα πια, όσο η Red Bull θεωρούσε ακόμα και τον Hamilton και τη Mercedes «απειλή» από άποψη ρυθμού.

Στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας, ο Stroll κρατιόταν στην 9η θέση με νύχια και με δόντια, δίνοντας μάχη με τις δύο Haas, αλλά δεν άντεξε στην πίεση κι έχασε και από τους δύο στον 47ο γύρο.

Κι εκεί που δεν το περίμενε κανείς, ο Leclerc μπήκε ξανά στα pits για τη σκληρή γόμα, με 21 γύρους για το τέλος του αγώνα. Ακολούθησε κι ο Sainz, για το ίδιο ελαστικό.

Ο Μονεγάσκος έφτασε και πέρασε για τρίτη φορά στον αγώνα, και πλέον έφτανε κι ο Sainz για να περάσει και να κάνει το 1-2. 

Κι ενώ έφτασε τον αντίπαλό του, ο Ισπανός είδε τον κινητήρα του να τον προδίδει, αφήνοντάς τον εκτός μάχης, εκτός αγώνα, προβιβάζοντας τον Hamilton σε θέση βάθρου. Leclerc και Verstappen μπήκαν στα pits για τη μέση γόμα, με 13 γύρους να απομένουν, κρατώντας τις θέσεις που είχαν, ενώ τέθηκε σε ισχύ το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Στους τελευταίους γύρους, ο Leclerc άρχισε να παραπονιέται για θέματα στο πεντάλ του γκαζιού, χάνοντας χρόνο, ειδικά μετά τον 66ο γύρο. 

Πίσω, ο Albon έδωσε ωραία μάχη με τον Bottas για την 10η θέση, με τον Φινλανδό να παλεύει για 1 βαθμό, έχοντας εκκινήσει από το pitlane. 

Μπροστά, ο Leclerc δεινοπάθησε, αλλά τα κατάφερε και πήρε τη νίκη στο Spielberg, με τον Verstappen στη 2η και τον Hamilton στην 3η θέση. 

Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Russell, Ocon, Schumacher, Norris, Magnussen, Ricciardo και Alonso, με τον Ισπανό να κλέβει την τελευταία θέση των βαθμών στον τελευταίο γύρο!