GP Αζερμπαϊτζάν: Εύκολη νίκη Perez, πρώτο βάθρο για τον Leclerc


Σε έναν αγώνα διαχείρισης, ο Sergio Perez εκμεταλλεύτηκε το κακό timing του Max Verstappen και πήρε τη νίκη στο Μπακού, μπροστά από τον Ολλανδό και τον Charles Leclerc.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: REDBULL CONTENT POOL
  • 30/4/2023

Η Formula 1 επέστρεψε στη χώρα των ανέμων για το Grand Prix Αζερμπαϊτζάν, με τον Sergio Perez να πανηγυρίζει τη δεύτερη νίκη του στην πίστα του Baku. Ο Max Verstappen πήρε τη δεύτερη θέση, αφού το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν του «φέρθηκε» όπως θα ήθελε, ενώ ο Charles Leclerc ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, σημειώνοντας το πρώτο βάθρο της Ferrari για φέτος.

Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Fernando Alonso, απειλώντας μάλιστα τον Leclerc στον τελευταίο γύρο, ενώ πέμπτος ήρθε ο Carlos Sainz, μετά από αγωνιώδεις προσπάθειες να κρατηθεί μπροστά από τον Lewis Hamilton, ο οποίος τερμάτισε στην έκτη θέση.

Έβδομος ήρθε ο Lance Stroll, ενώ οι George Russell, Lando Norris και Yuki Tsunoda πήραν την 8η, 9η και 10η θέση, αντίστοιχα, ολοκληρώνοντας τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Ήταν ένας αγώνας χωρίς πολλά συμβάντα, και παραδόξως χωρίς κόκκινες σημαίες, παρόλο που το Baku μας έχει συνηθίσει σε πιο συναρπαστικούς αγώνες. Ο Charles Leclerc για ακόμα μία φορά δεν κατάφερε να μεταφράσει την pole position της Παρασκευής σε νίκη, με τη Red Bull να δείχνει τα «δόντια» της, κάνοντας ένα εμφατικό 1-2.

Ο αγώνας ανά γύρο

Εκκίνηση: Ο Charles Leclerc κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα του αγώνα μετά την πρώτη στροφή, παρόλο που τόσο ο Max Verstappen, όσο κι ο Sergio Perez, έκαναν μία εξαιρετική εκκίνηση.  Ταυτόχρονα, ο George Russell κατάφερε να βρεθεί 9ος, ολοκληρώνοντας προσπέρασμα στον Oscar Piastri και τον Yuki Tsunoda.

Γύρος 1: Στις πιο πίσω θέσεις του grid, ο Kevin Magnussen είχε μία επαφή με τον Valtteri Bottas, χωρίς όμως να δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα σε κανέναν από τους δύο, όπως έγινε και στην επαφή του Alex Albon με τον Oscar Piastri.

Γύρος 4: Έχοντας παραμείνει μέσα στη ζώνη DRS από την αρχή του αγώνα, ο Max Verstappen έκανε την επίθεσή του στον Μονεγάσκο της Ferrari στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, κατακτώντας την πρωτοπορία του αγώνα. Ο Ολλανδός σημείωσε αμέσως τον ταχύτερο γύρο, αυξάνοντας την απόστασή του από τον Leclerc.

Γύρος 6: Ο Leclerc, μην έχοντας την πίσω πτέρυγα του μονοθεσίου του ανοιχτή, βρέθηκε για ακόμα μία φορά «θύμα» της Red Bull, με τον Sergio Perez να τον προσπερνά στο ίδιο ακριβώς σημείο που έπραξε κι ο ομόσταβλός του πριν ένα γύρο.

Γύρος 9: Ο Fernando Alonso βρέθηκε κολλημένος πίσω από το μονοθέσιο του Lewis Hamilton, μειώνοντας συνεχώς τη διαφορά του από τον Βρετανό. Ο οδηγός της Mercedes κλήθηκε από τα pits της ομάδας του για να πραγματοποιήσει την πρώτη αλλαγή ελαστικών του, βάζοντας τη σκληρή γόμα.

Γύρος 11: Ο Verstappen έκανε με τη σειρά του το πρώτο του pit stop, βγαίνοντας από το pitlane λίγα δευτερόλεπτα πριν ο αγώνας τεθεί υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, όταν η AlphaTauri του Nyck de Vries χτύπησε με τον μπροστινό αριστερό τροχό του στον τοίχο της στροφής 5, «παρκάροντας» το μονοθέσιό του στη στροφή 6. Οι Perez και Leclerc έκαναν τις δικές τους αλλαγές, παραμένοντας στην πρωτοπορία, με τον Verstappen να πέφτει τρίτος.

Σειρά στην επανεκκίνηση (Γύρος 14): PER, LEC, VER, SAI, ALO, RUS, STR, OCO, HUL, HAM

Γύρος 14: Ο Verstappen κατάφερε να κερδίσει μία θέση από τον Leclerc, προσπερνώντας τον στη στροφή 3, την ίδια ώρα που ο Fernando Alonso έδειξε την εμπειρία του στον συμπατριώτη του, Carlos Sainz, με τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να περνά μπροστά από τον Sainz στη στροφή 6.

Γύρος 15: Κάνοντας μία εξαιρετική επανεκκίνηση, ο Hamilton κέρδισε 3 θέσεις προσπερνώντας τους Hulkenberg, Ocon και Russell.

Γύρος 18: Ο Alonso συμβούλευσε τον Stroll μέσω του ασυρμάτου να χρησιμοποιήσει την ίδια κατανομή πέδησης με εκείνον, στην προσπάθεια να βοηθήσει τον νεαρό Καναδό.

Γύρος 20: Μετά από ένα λάθος του Stroll στην έξοδο της στροφής 16, ο Hamilton κατάφερε να βρεθεί στην κατάλληλη θέση ώστε να τον προσπεράσει, με τον Βρετανό να αναρριχάται στην 6η θέση. Τρεις γύρους αργότερα, η Mercedes ενημέρωσε τον Hamilton ότι παρατηρείται μείωση στην απόδοση των ελαστικών του, χωρίς αυτό να επηρεάζει την επίδοσή του μέσα στην πίστα.

Σειρά μετά τα μέσα του αγώνα (Γύρος 26): PER, VER, LEC, ALO, SAI, HAM, STR, RUS, OCO, HUL

Γύρος 30: Ο Verstappen ανέφερε ότι δυσκολεύεται με την ισορροπία μεταξύ του διαφορικού και του φρεναρίσματος του κινητήρα κατά την επιβράδυνση, κάτι που εξηγεί την πτώση στον ρυθμό του σε σχέση με τον Perez. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα, η διαφορά μεταξύ των δύο κυμαινόταν στα 2,1-2,4 sec.

Γύρος 34: Ο Hamilton έδειξε να μειώνει τη διαφορά του από τον 5ο, Sainz, «φλερτάροντας» με τη ζώνη DRS. Ο Ισπανός της Ferrari κινούνταν αργότερα από όλους στην πρώτη εξάδα, χάνοντας συνεχώς χρόνο από τον Alonso που βρισκόταν μπροστά του, με τον Hamilton να μπαίνει εντός του 1 sec στον 36ο γύρο.

Γύρος 44: Χωρίς να έχει γίνει καμία αλλαγή στην πρώτη δεκάδα, ο Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, καταγράφοντας 1:44.670.

Γύρος 46: Ο Lando Norris κατάφερε να εισέλθει στη βαθμολογούμενη δεκάδα, προσπερνώντας τον Nico Hulkenberg, ο οποίος δεν είχε ολοκληρώσει την υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών του ακόμα, ελπίζοντας σε κάποιο ενδεχόμενο αυτοκίνητο ασφαλείας στα τελευταία στάδια του αγώνα.

Γύρος 49: Μέσα σε τρεις γύρους, ο Hulkenberg έχασε τρεις ακόμα θέσεις, αφού δέχτηκε προσπέρασμα κι από τους Tsunoda, Piastri και Albon, που εκμεταλλεύτηκαν την ηλικία των ελαστικών του Γερμανού.

Γύρος 50: Ο George Russell κλήθηκε από τη Mercedes στα pits, προκειμένου να βάλει τη μαλακή γόμα, ώστε να παλέψει για τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου, με τον νεαρό Βρετανό να τα καταφέρνει στην εκπνοή του αγώνα.

Τερματισμός: Ο Esteban Ocon, μη έχοντας ολοκληρώσει το δικό του pitstop, μπήκε στα pits στον τελευταίο γύρο, προκαλώντας το χάος στο pitlane, αφού ήδη οι κριτές ετοιμάζονταν για τον τερματισμό. Η είσοδος του pitlane ήταν γεμάτη κόσμο, κι έτσι ο Γάλλος της Alpine αναγκάστηκε να επιβραδύνει απότομα, προκειμένου να μην χτυπήσει κάποιον απ' όσους είχαν σπεύσει στο σημείο.