Η Red Bull «φλερτάρει» με μεγάλο πρόστιμο λόγω cost cap


Εάν χρειαστεί να αλλάξει όλο το πίσω τμήμα του μονοθεσίου της, θα κινδυνεύσει να υπερβεί τον προϋπολογισμό της σεζόν κι ως εκ τούτου θα βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμο

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 15/6/2021

Κατά τη διάρκεια του Γαλλικού Γκραν Πρι τα μονοθέσια όλων των ομάδων της Formula 1 θα πρέπει να ανταποκριθούν σε ένα νέο τεστ της FIA. Η πίσω πτέρυγα θα δοκιμαστεί σε πιέσεις 1000 Nm και αυτό θα κοστίσει πολύ στις ομάδες, αν χρειαστεί να γίνουν αλλαγές.

Εδώ και εβδομάδες, το θέμα συζήτησης στη Formula 1 είναι τα «Flexwings». Η Mercedes κατήγγειλε ανοιχτά την κινούμενη πίσω πτέρυγα της Red Bull Racing, αλλά υπάρχουν περισσότερες ομάδες των οποίων η πίσω πτέρυγα είναι ξεκάθαρο πως κινείται κατά τη διάρκεια ενός γύρου.

Αυτό το είδε και η FIA και αποφάσισε να εισαγάγει νέες δοκιμές ξεκινώντας από το Γαλλικό GP.

«Σίγουρα θα έχει αντίκτυπο, και δεν είναι μόνο η Red Bull. Είναι η πιο προβεβλημένη επειδή τα πηγαίνει τόσο καλά αυτή τη στιγμή, αλλά υπάρχουν πολλές ομάδες. Η AlphaTauri, μια άλλη πραγματικά αξιοσημείωτη που έχει μια ευέλικτη πτέρυγα. Η Alfa Romeo επίσης. Σχεδόν όλοι έχουν σχεδιάσει στις τρέχουσες δοκιμές. Αν οι δοκιμές τώρα αλλάξουν, πολλοί θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τις πίσω πτέρυγες. Ακόμα και αν δεν πιστεύουν ότι το έκαναν για να αποκτήσουν πλεονέκτημα, οι δοκιμές έχουν γίνει αυστηρότερες και επομένως οι παράμετροι σχεδιασμού πρέπει να το αντανακλούν αυτό. Αυτό θα κοστίσει πολλά χρήματα», τονίζει ο Marc Priestley.

Ο πρώην μηχανικός της McLaren προσθέτει: «Είναι κάτι που θα βγάλει τις ομάδες εκτός του ορίου όριο του προϋπολογισμού τους. Η FIA θα έλεγε: «Κοιτάξτε, πάντα είχαμε στους κανονισμούς ότι είμαστε ελεύθεροι να αλλάξουμε τη διαδικασία δοκιμής σε οποιοδήποτε τμήμα του μονοθεσίου". Οι κανονισμοί δεν αφορούν πραγματικά τις δοκιμές, οι κανονισμοί αφορούν την απαγόρευση των εύκαμπτων αμαξωμάτων. Οι δοκιμές θεωρήθηκαν κατάλληλες, αλλά αν δεν θεωρούνται πλέον κατάλληλες για την αστυνόμευση των σημερινών κανονισμών... οι κανονισμοί δεν έχουν αλλάξει, οι δοκιμές αλλάζουν και επομένως η FIA θα πει πως τίποτα δεν έχει αλλάξει στους κανονισμούς».

Ήδη, λοιπόν, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ελέγχου των πίσω πτερύγων των ομάδων. Έτσι, η συζήτηση για τα λεγόμενα «Flexwings» θα πρέπει να τελειώσει οριστικά.

Το άρθρο 3.8 των Τεχνικών Κανονισμών αναφέρει ότι τα μέρη που επηρεάζουν την αεροδυναμική του μονοθεσίου δεν επιτρέπεται να κινούνται. Με τα τεστ η FIA ελέγχει αν αυτό ισχύει, αλλά στην Ισπανία έγινε σαφές ότι αυτά τα τεστ προφανώς δεν επαρκούν. Ως εκ τούτου, η FIA εισήγαγε νέες δοκιμές από το γαλλικό γκραν πρι και μετά.

Αυτά τα τεστ, τα οποία ισχύουν από τις 15 Ιουνίου, αυξάνουν την πίεση. Εκεί που η κάθετη πίεση στην πτέρυγα ήταν 75 κιλά, τώρα είναι 100 κιλά. Η οριζόντια πίεση στην πτέρυγα είναι τώρα 75kg, από 50kg προηγουμένως. Σε σταθερή κατάσταση η πτέρυγα επιτρεπόταν να κινηθεί 3 χιλιοστά κάτω από αυτή την πίεση, αλλά τώρα επιτρέπεται μέγιστη κίνηση 1 χιλιοστό.

Το προσεχές Σαββατοκύριακο θα δούμε τι αντίκτυπο έχει αυτό στις ομάδες που έπρεπε να αλλάξουν την πτέρυγά τους, και τι επιφυλάσσουν για πιθανές αντεπιθέσεις.