Όπου φύγει, φύγει…


Το ανώτατο όριο προϋπολογισμού βάζει τις κορυφαίες ομάδες σε πραγματικές… ακροβασίες σε ό,τι έχει να κάνει με τον προϋπολογισμό, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα χωρίς να υποβαθμίσουν την απόδοση.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 16/5/2022

Περιορισμός του προσωπικού, μείωση του αριθμού των ανταλλακτικών: αυτές είναι μερικές μόνο από τις στρατηγικές που εφάρμοσε η Red Bull για να βρει το σωστό συμβιβασμό μεταξύ ενός ανώτατου ορίου δαπανών 142 εκατομμυρίων δολαρίων και της ανάγκης να συνεχίσει να εξελίσσει συνεχώς την RB18 για να αντιμετωπίσει την πρόκληση που θέτει ο Charles Leclerc και η Ferrari F1-75.

Στη Red Bull, για παράδειγμα, επέλεξαν να προχωρήσουν σε μια «στρατηγική» μετακίνηση του Guillaume Rocquelin στην ομάδα Junior με την προαγωγή του Gianpiero Lambiase στη θέση του, χωρίς να χάσει ο Max Verstappen τον μηχανικό πίστας του.

Δεν είναι εύκολο για τις κορυφαίες ομάδες να διατηρήσουν τα καλύτερα μυαλά στις τάξεις τους λόγω του μεγάλου αριθμού προσωπικού στις θέσεις υψηλού επιπέδου. Η επιλογή που πρέπει να κάνουν πολλοί τεχνικοί είναι να δουλέψουν για να κερδίσουν ή να κερδίσουν περισσότερα χρήματα αλλού, κυνηγώντας τις ίδιες μάρκες για τις οποίες εργάστηκαν στο παρελθόν.

Μεταξύ των μειονεκτημάτων για τις κορυφαίες ομάδες σε σχέση με την υποθετική είσοδο μιας ενδέκατης ομάδας στην F1 θα ήταν ακριβώς η πιθανότητα κάποιοι μηχανικοί να πάνε και να καταλάβουν πιο σημαντικές και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις σε μια άλλη ομάδα, εγκαταλείποντας αυτή στην οποία ανήκουν.

Πολλοί μηχανικοί δεύτερης «ταχύτητας» με μισθούς περίπου 100.000 ευρώ ανά σεζόν, δεν μπορούν να λάβουν προαγωγές ή αυξήσεις αν απασχοληθούν στις κορυφαίες ομάδες, διότι διαφορετικά θα ξεπερνούσαν το ανώτατο όριο των εξόδων. Η Mercedes και η Red Bull έχουν ήδη υποστεί αυτή την κατάσταση χάνοντας αρκετά στελέχη που μετακινήθηκαν σε ομάδες με πιο περιορισμένο προσωπικό αυτή τη στιγμή.