Formula 1 Μπαχρέιν: Μετά από εσένα το χάος…


Όποιος πει ότι δεν περίμενε τη νίκη του Max Verstappen στο Μπαχρέιν, είτε φορά παρωπίδες, είτε δεν παρακολούθησε ούτε μία στιγμή όλα όσα συνέβησαν στις τρεις ημέρες δοκιμών στην ίδια πίστα, πριν από μία εβδομάδα.

Τα πράγματα είναι απλά και (θα πρέπει άμεσα να γίνουν και) κατανοητά: Η διαφορά του Ολλανδού δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή σε συνδυασμό με το μονοθέσιο της Red Bull, είναι απλά ασυναγώνιστη. Τουλάχιστον τούτη τη στιγμή. Και θα τολμήσω να πω ότι τουλάχιστον για τους πρώτους τρεις αγώνες της σεζόν, η διαφορά θα είναι αυτή.

Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή ο Verstappen δεν τους… βλέπει τους υπόλοιπους πιλότους του grid. Ούτε καν τον ίδιον τον teammate του, τον άνθρωπο με τον οποίον μοιράζεται ακριβώς το ίδιο μονοθέσιο. Ο Perez από τον πρώτο αγώνα κιόλας έδειξε ότι δεν μπορεί να τον ακολουθήσει τον Ολλανδό και μόνο υπό συγκυριακές καταστάσεις θα μπορέσει να του βάλει... δύσκολα.

Μέχρι, λοιπόν, να αρχίσουν να φτάνουν στις πίστες οι αναβαθμίσεις, ώστε να δούμε εάν η περιβόητη ποινή που «κουβαλάει» η Red Bull από το 2022 θα έχει πραγματικό αντίκτυπο στην απόδοση της αυστριακής ομάδας, η κατάσταση δεν αλλάζει. ΚΙ αυτό το χάος που υπήρξε στο Μπαχρέιν ανάμεσα στον Verstappen και τους υπόλοιπους, απλά θα μεγαλώνει.

Πάμε παρακάτω. Ferrari. Δυστυχώς η χρονιά ξεκίνησε στραβά. Η περιβόητη αξιοπιστία, για την οποία τόσο πολύ κόμπαζε ο Fred Vasseur, πήγε… περίπατο από τον πρώτο αγώνα. Το μοτέρ του Leclerc παρέδωσε πνεύμα, οι Ιταλοί εξέφρασαν τον φόβο ότι δεν μπορεί να επιδιορθωθεί ενόψει της συνέχειας και τον Μονεγάσκο τον έχουν ήδη ζώσει τα φίδια.

Αν έχουν κάτι να ελπίζουν στο Μαρανέλο, είναι στην… προϊστορία, η οποία θέλει τον νικητή του αγώνα στο Μπαχρέιν να μην στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Άντε και στο ότι ίσως να ετοιμάζουν κάποιοι καλό «πακέτο» αναβαθμίσεων. Μα, το ίδιο θα κάνουν και οι άλλες ομάδες. Επομένως…

Για τον Carlos Sainz δεν χρειάζεται να ειπωθούν πολλά. Το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να αντισταθεί στον Fernando Alonso και λίγο έλειψε να τον προσπερνούσε και οπ Lewis Hamilton με την σαφώς υποδεέστερη σε ρυθμό κι απόδοση Mercedes, λέει από μόνο του πολλά. Αυτό δεν ήταν καμπανάκι. Καμπάνα τεράστια ήταν που ήχησε στα αυτιά του Ισπανού.

Ούτε για τον Fernando Alonso χρειάζεται να πούμε πολλά. Την αξία του την γνωρίζουμε όλοι, ειδικά όσοι τον είχαμε δει να μεσουρανεί πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, «καθαιρώντας» επί της ουσίας τον «βασιλιά Michael» από τον θρόνο του. Ο Alonso εδώ και μιάμιση δεκαετία «πληρώνει» τις λανθασμένες αποφάσεις του. Θέλω να πιστεύω ότι ήρθε η ώρα να αισθανθεί δικαιωμένος, για το γεγονός ότι στα 41 χρόνια του, βρέθηκε σε μια ομάδα που μπορεί να τον κάνει και πάλι να χαμογελά. Τόσο απλά. Αν η Aston Martin συνεχίσει να εξελίσσεται όπου το πράττει έως τώρα, το 99ο βάθρο του Alonso στο Μπαχρεϊν δεν θα είναι το μοναδικό για τη βρετανική ομάδα μέσα στο 2023.

Η Mercedes απέχει ακόμα από το να μπορεί να πει ότι κοιτάζει στα μάτια τους άλλους διεκδικητές του τίτλου. Τα προβλήματα δεν λύθηκαν κατ’ απόλυτο βαθμό, όμως είναι δεδομένο ότι θα υπάρξει άμεση αντίδραση. Είναι η νοοτροπία της συγκεκριμένης ομάδας. 

Photo credits: Red Bull Content Pool