Fratelli d’ Italia!


Δυόμισι χρόνια. Τόσα πέρασαν από την τελευταία φορά που η Ferrari έκανε το «1-2» σε έναν αγώνα Formula 1. Τότε, τον Σεπτέμβριο του 2019, ήταν η Σιγκαπούρη. Τώρα, δυόμισι χρόνια αργότερα, είναι το Μπαχρέιν.

Η Ferrari επέστρεψε. Το «Fratelli d’ Italia» ακούστηκε και πάλι, για λογαριασμό της «σκουντερία», και οι απανταχού «τιφόζι» κάνουν όνειρα για επιστροφή στους τίτλους, σχεδόν μιάμιση δεκαετία έπειτα από το τελευταίο Πρωτάθλημα της Ferrari.

Η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στη Σιγκαπούρη του 2019 και το Μπαχρέιν του 2022, όμως, είναι μία: το όραμα. Η Ferrari δείχνει πως δεν είναι πλέον «η τρίτη της παρέας», η ομάδα που μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις και υπό ανατρεπτικές συνθήκες, ανέβαινε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Τα πράγματα άλλαξαν στο Μαρανέλο. Η επιμονή του Mattia Binotto στους συνεργάτες του και στην εκπλήρωση ενός ξεκάθαρου πλάνου, δικαιώθηκε, μιας και η Ferrari αξιοποίησε τις αλλαγές των κανονισμών και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μονοθέσιο, σταθερό και γρήγορο, το οποίο επιτρέπει στον Leclerc και στον Sainz να διεκδικούν νίκες.

Η χρονιά, λοιπόν, μπήκε με το δεξί για τη Ferrari συνολικά. Διότι δεν είναι μόνον η «σκουντερία» που δείχνει μεταμορφωμένη σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν. Είναι και οι ομάδες με τις οποίες συνεργάζεται στενά. Η Haas από τελευταία στο grid του 2022, είδε τον Magn ussen να τερματίζει πέμπτος στο Μπαχρέιν. Και η Alfa Romeo είχε στους βαθμούς και τα δύο μονοθέσιά της, με τον Bottas έκτο και τον Zhou στο ντεμπούτο του στην F1, να παίρνει και τον «παρθενικό» βαθμό του.

Κι αν στην Haas είχαν βάλει στα πιτ τον Mick Schumacher για φρέσκα ελαστικά την ώρα του safety car, ίσως να μιλούσαμε για παρουσία έξι κινητήρων Ferrari στην πρώτη δεκάδα! Κι αυτό τα λέει όλα.

Η Ferrari, λοιπόν, αδιαμφισβήτητα είναι η μεγάλη κερδισμένη σ’ αυτό το ξεκίνημα της σεζόν. Από κάθε άποψη. Στον αντίποδα, η Red Bull κατάλαβε πως θα πρέπει να ασχοληθεί περισσότερο με την αξιοπιστία του μονοθεσίου της, το οποίο φάνηκε να αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα στο Μπαχρέιν με τον κινητήρα. Τρία από τα τέσσερα μοτέρ της Red Bull είχαν σημαντικές αστοχίες και μόνον ο Tsunoda κατάφερε να φτάσει μέχρι τη γραμμή του τερματισμού. Κι αυτό το ποσοστό δεν το λες καλό, σε καμία περίπτωση.

Όσο για τη Mercedes, η τύχη της χαμογέλασε για ακόμα μία φορά. Εκεί που τα πράγματα δεν κυλούσαν καθόλου καλά για τη γερμανική ομάδα, ήρθε η διπλή εγκατάλειψη της Red Bull για να δώσει… ώθηση στους Παγκόσμιος Πρωταθλητές με ένα απροσδόκητο «3-4».

Ο χρόνος πλέον πιέζει, σε μία εβδομάδα στη Σαουδική Αραβία δεν περιμένουμε να δούμε δραματικές αλλαγές, όμως σίγουρα οι μηχανικοί έχουν πολλή δουλειά να κάνουν…