GP Κίνας: Τελικά η αρχή είναι το ήμισυ του παντός;


Πώς αλλάζουν τα δεδομένα μέσα σε λιγότερους από δύο μήνες. Τέλη Φεβρουαρίου, στις πρώτες χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης, η Ferrari δείχνει ξεκάθαρα πως διαθέτει το ταχύτερο από τα δέκα μονοθέσια του grid. Μια εικόνα που επιβεβαιώνεται και μία εβδομάδα αργότερα, στις δεύτερες τετραήμερες δοκιμές στην Καταλονία.

Κυριακή 17 Μαρτίου, Μελβούρνη. Η εικόνα αντιστρέφεται πλήρως, η Ferrari δεν μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό της Mercedes και το «1-2» για τους Παγκόσμιους Πρωταθλητές φαντάζει –και είναι- αναπόφευκτο.

Κυριακή 31 Μαρτίου, Μπαχρέιν. Η τύχη γυρίζει την πλάτη στον Charles Leclerc, ο οποίος χάνει μια «δική του» νίκη, εξαιτίας του προβλήματος στον έναν από τους οκτώ κυλίνδρους του ιταλικού κινητήρα. Η Ferrari πίεσε το μοτέρ της για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Και το πλήρωσε. Δεύτερο «1-2» για τη Mercedes, σε έναν αγώνα που φάνταζε κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της «σκουντερία»

Κυριακή 14 Απριλίου, Σαγκάη. Η Mercedes και πάλι… πετάει! Σαν να έκλεισε άμεσα μια παρένθεση που είχε ανοίξει στο Μπαχρέιν. Η διαφορά είναι μεγάλη κι αποτυπώνεται και στις κατατακτήριες αλλά και στον αγώνα. Εύκολη νίκη για τον Hamilton< δεύτερος ο Bottas, τρίτο σερί «1-2» για τους Γερμανούς.

Η διαφορά εκτοξεύτηκε σε επίπεδα δυσθεώρητα, τόσο σε επίπεδο οδηγών, όσο και στους κατασκευαστές. Κι αν στους πρώτους, στους οδηγούς, η εικόνα υπό συνθήκες μπορεί να αλλάξει στο εγγύς μέλλον, στους κατασκευαστές αυτό το 57 της Mercedes και τα τρία συνεχόμενα «1-2» αποτελούν ήδη μια «θηλιά» στο λαιμό των Ιταλών.

Προφανώς είναι πολύ νωρίς, προφανώς η εικόνα μπορεί να αλλάξει, όμως στο Μαρανέλο θα πρέπει να λειτουργήσουν άμεσα και με σύστημα. Όσο οι αγώνες περνούν και η Ferrari δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης, όσο χρειάζεται να πιέσει τους κινητήρες της «θυσιάζοντας» την αξιοπιστία τους, όσο χρειάζεται να μπαίνει σε αυτή την ατέρμονη διαδικασία των team radios προκειμένου να κρατήσει τις εσωτερικές ισορροπίες, τόσο τα πράγματα θα δυσκολεύουν για μια ομάδα, η οποία τα τελευταία χρόνια δεν μπορεί να σηκώσει κεφάλι.

Οι δύο εβδομάδες που ακολουθούν, μέχρι τον αγώνα του Μπακού, είναι κομβικής σημασίας. Είναι, ίσως, το πρώτο «κανονάκι» της Ferrari για φέτος. Φαντάζει ως μονόδρομος για τους Ιταλούς να επιστρέψουν στις επιτυχίες. Και να το πράξουν με τρόπο εμφατικό, μιας και πέραν των βαθμών, έχουν ανάγκη και για ψυχολογική τόνοση ενόψει της δύσκολης συνέχειας…