To «Brexit», η Βρετανία και η νομοθεσία για το CO2


Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει λάβει τα μέτρα για τη μείωση του εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούργια αυτοκίνητα και βαν. Τι θα συμβεί, όμως, στη Βρετανία, η οποία έχει αποχωρήσει από αυτήν;

Από την πρώτη Ιανουαρίου 2021 η Βρετανία θα αποχωρήσει και τυπικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς στο τέλος το έτους λήγει η μεταβατική περίοδος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Ωστόσο, η λήψη της απόφασης για τη ισχύ του νέου πρωτοκόλλου για τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα ελήφθη με την παρουσία της εντός της Ένωσης.

Το ερώτημα είναι τι θα ισχύει στη Βρετανία όταν αποχωρήσει;

Την απάντηση έδωσε το κοινοβούλιο της χώρας το οποίο ψήφισε να εφαρμοστούν στο ακέραιο τα συμφωνηθέντα πριν το «Brexit». Σε αυτό συνέβαλε και η επιθυμία των αυτοκινητοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στο «Νησί», οι οποίες δεν επιθυμούσαν να υπάρχουν διαφοροποιήσεις στα όρια που πρέπει να εφαρμόζονται.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην απόφαση της EΕ, η Βρετανία οφείλει να προωθήσει την πώληση καινούργιων εξηλεκτρισμένων ή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να ακολουθήσει το χρονοδιάγραμμα που έχει αποφασιστεί να ισχύσει στην Ευρωπαϊκή Αγορά για την επόμενη δεκαπενταετία, ως το 2035.

Επίσης, προβλέπεται ότι ως το 2025 θα πρέπει να μειώσει κατά 15% τον μέσο όρο διοξειδίου του άνθρακα στα καινούργια επιβατικά και βαν σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα. Επιπροσθέτως, όπως θα συμβεί και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως το 2030 θα πρέπει να μειώσει κατά 37,5% το ποσοστό εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα καινούργια επιβατικά οχήματα και κατά 31% στα καινούργια βαν, συγκριτικά με τώρα.