Dacia Sandrider: Αυτό είναι το αγωνιστικό για το Ράλλυ Ντακάρ 2025 (photos)


H Dacia ετοιμάζεται για το ντεμπούτο της στο Ράλλυ Ντακάρ με το Sandrider και εξαιρετικά έμπειρο οδηγικό line-up.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Dacia Media
  • 30/1/2024

Σχεδόν έναν χρόνο πριν την έναρξή του Ράλλυ Ντακάρ 2025, η Dacia αποκάλυψε το αγωνιστικό της για τον φημισμένο αγώνα.

Το όνομα αυτού είναι Sandrider, και είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Manifesto, το εργαστήριο νέων ιδεών της Dacia που παρουσιάστηκε το 2022. 

Το Sandrider είναι ένα εντελώς νέο όχημα που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αγώνες rally-raid. Το μοντέλο βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του Renault Group και της Prodrive, της αγγλικής εταιρείας που ειδικεύεται στους αγώνες αυτοκινήτων, και θα συμμετέχει στην κορυφαία κατηγορία Ultimate T1.

Θα κάνει ντεμπούτο στο Ράλλυ Μαρόκου τον Οκτώβριο, προτού αγωνιστεί στο Ντακάρ, αλλά και σε όλο το πρωτάθλημα W2RC του 2025.

Στην «καρδιά» του θα βρει κανείς έναν 3λιτρο, V6, twin-turbo κινητήρα από την Nissan, κατευθείαν από το Z, ενώ χρησιμοποιεί συνθετικά καύσιμα της Aramco. 

Το Ντακάρ, όπως και τα άλλα rally-raids, είναι από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως. Για το λόγο αυτό, το Sandrider χρειάστηκε μια προσέγγιση που οδηγεί στα άκρα τη φιλοσοφία της στιβαρότητας και του outdoor της Dacia.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του οχήματος με την ενοποίηση του υποπλαισίου και των προφυλακτήρων, καθώς και το αμάξωμα από ανθρακόνημα, την ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και το κιβώτιο ταχυτήτων 4x4, κατασκευασμένο για τις εξαντλητικές απαιτήσεις των αγώνων rally-raid. 

Οι μηχανικοί δούλεψαν σκληρά για να κάνουν το αυτοκίνητο ελαφρύτερο και να μειώσουν την κατανάλωσή του. Το συνολικόβάρος του Sandrider έχει μειωθεί κατά 15 περίπου κιλά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα πρωτότυπα. Αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με τη χρήση ενός ελαφρύτερου σωληνωτούπλαισίου, την απαλλαγή από όλα τα περιττά πάνελ του αμαξώματος, και τη χρήση ανθρακονημάτων για τα υπόλοιπα τμήματα. Οι σχεδιαστές αφαίρεσαν επίσης όλα τα διακοσμητικά στοιχεία και οι μηχανικοί επέλεξαν έναν πιο συμπαγή σε διαστάσεις και ελαφρύτερο κινητήρα.

Για τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και της δυναμικής απόδοσης, η κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω έχει διαφοροποιηθεί και έχει αυξηθεί σημαντικά στο μπροστινό μέρος. Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης με παράλληλη βελτίωση και των επιδόσεων. Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 10% το συντελεστή οπισθέλκουσας, και να βελτιώσουν κατά 40% την άντωση, σε σχέση με τα αντίστοιχα πρωτότυπα. Στο πλαίσιο της δουλειάς τους, εστίασαν ιδιαίτερα στις εισαγωγές αέρα που ψύχουν τον κινητήρα.

Στο τιμόνι του Sandrider θα βρεθούν οι Nasser Al-Attiyah και Sebastien Loeb, με τον Καταριανό να είναι κι ο πιο έμπειρος στο Ντακάρ, έχοντας κερδίσει στην έρημο πέντε φορές.

Το τρίτο αυτοκίνητο θα οδηγεί η Cristina Gutierrez, η οποία κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορίαChallenger του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, ούσα μόλις η δεύτερη γυναίκα στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει την κατηγορία της.

ΒΑΣΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ SANDRIDER

  • FIA class: Ultimate T1
  • Σασί : σωληνωτό
  • Αμάξωμα: από ανθρακονήματα
  • Κινητήρας: 3λιτρος V6, twin-turbo, άμεσου ψεκασμού
  • Μέγιστη ισχύς : 265 kW/360 bhp στις 5.000 σ.α.λ.
  • Μέγιστη ροπή: 539Nm στις 4.250 σ.α.λ.
  • Μετάδοση: 4X4
  • Κιβώτιο: Σειριακό 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση εμπρός/πίσω: διπλά ψαλίδια 
  • Διαδρομή ανάρτησης: 350 mm
  • Τροχοί: Αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών 
  • Ελαστικά: BF Goodrich, 37 ιντσών
  • Μήκος χ πλάτος χ ύψος : 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
  • Μεταξόνιο : 3.000 mm
  • Εμπρός/πίσω πρόβολοι: 590/550 mm

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Η Dacia μπαίνει στο Dakar το 2025 με δύο «τρανταχτά» ονόματα

Επίσημο: Οι τιμές του νέου Dacia Duster στη Γαλλία

Ευρώπη: Το Dacia Sandero προελαύνει, αλλά τα μικρά αυτοκίνητα «πληρώνουν» την ηλεκτροκίνηση