Ευρώπη: Το Dacia Sandero προελαύνει, αλλά τα μικρά αυτοκίνητα «πληρώνουν» την ηλεκτροκίνηση


Την ώρα που οι πωλήσεις του δημοφιλούς μοντέλου της Dacia εκτοξεύονται, το B-segment «υποφέρει» από το αυξημένο κόστος των EV εκδόσεων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/1/2024

Η Ευρώπη - με επίκεντρο την Ευρωπαϊκή Ένωση - «χορεύει» ολοένα και περισσότερο στους ρυθμούς της ηλεκτροκίνησης. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν ηλεκτρικά μοντέλα και προσπαθούν να τα «χωρέσουν» και στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, το εγχείρημα αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολο, με τα EV του B-Segment να έχουν το μεγάλο μειονέκτημα της αυξημένης τιμής τους σε σχέση με τα αντίστοιχα θερμικά. Έτσι, σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News, το οποίο έχει στη διάθεσή του σχετικά προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce για το πρώτο 11μηνο του 2023, η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων έχει ένα από τα χαμηλότερα μερίδια πωλήσεων EV, μόλις 5,4%.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 15% σε σχέση με το αντίστοιχο 11μήνο του 2022. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το άλλοτε «κραταιό» B-segment να υποχωρήσει στην 3η θέση των πωλήσεων της Γηραιάς Ηπείρου, πίσω από τα μικρά SUV και τα compact SUV.

Μπορεί να παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 6,8% στο πρώτο 11μηνο του 2023, φτάνοντας τα 1,6 εκατ. ωστόσο η συνολική άνοδος των πωλήσεων της αγοράς έφτασε το 16%, με βάση τα πρώτα στοιχεία της Dataforce. Για τα μικρά SUV η άνοδος έφτασε το 15%, ενώ για τα συμπαγή το 19%.

Παρά την αύξηση πωλήσεων του Dacia Sandero, που κυριαρχεί στην Ευρώπη με 217.244 αντίγραφα (άνοδος 19% σε σχέση με το πρώτο 11μηνο του 2022) και την ακόμα μεγαλύτερη (44%) του Renault Clio, που είναι τρίτο με 181.675, η υποχώρηση των Peugeot 208 (-5,6%, 184.105 αντίγραφα) και Toyota Yaris (-8%, 146.130) δεν κατάφερε να αντισταθμιστεί.

Στην ανάλυση επισημαίνεται ο αρνητικός ρόλος που έπαιξε το τέλος της παραγωγής του Ford Fiesta, τον περασμένο Ιούλιο αλλά και η επικείμενη αντικατάσταση του Nissan Micra με ηλεκτρικό μοντέλο το 2025.

Ωστόσο, το βασικό πρόβλημα είναι οι υψηλές τιμές των EV σε σχέση με τα αντίστοιχα θερμικά. Μια πρόσφατη ανάλυση του Boston Consulting Group, που χρησιμοποίησε τα δεδομένα τιμών της γαλλικής αγοράς, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μέση τιμή λιανικής για ένα EV hatchback είναι κατά 75% μεγαλύτερη από το αντίστοιχο με ΜΕΚ (36.800 € έναντι 20.900 €).

Όσο οι κατηγορίες οχημάτων ανεβαίνουν, αυτή η διαφορά μειώνεται: Στα συμπαγή οχήματα «πέφτει» στο 47%, ενώ στη μεσαία κατηγορία είναι «μόλις» 11%. Ωστόσο, στα συγκεκριμένα segments υπάρχουν πολύ περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα σε σχέση με τη μικρή κατηγορία.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να ρίξουν τις τιμές των μικρών EV, λανσάροντας ή ετοιμάζοντας μοντέλα με «ταβάνι» τις 25.000 € ή ακόμα και τις 20.000 €, ωστόσο επισημαίνουν τις σχετικές δυσκολίες, αναφέροντας πως οι καταναλωτές ζητούν μεγάλες μπαταρίες και αυξημένη αυτονομία ακόμα και σε αυτοκίνητα πόλης.

«Τα αυτοκίνητα του A και του B segment έχουν πάψει να είναι κερδοφόρα, γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να τα εξοπλίζουν με τέτοια χαρακτηριστικά που μοιάζουν με χριστουγεννιάτικα δέντρα», τόνισε πρόσφατα ο CEO του Ομίλου Renault - και πρόεδρος του ACEA - Luca de Meo και πρόσθεσε: «Πλέον δεν έχει καμία διαφορά αν πρόκειται για ένα Renault Clio ή μια μεγάλη λιμουζίνα».

Πηγή: Automotive News Europe

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αυτές είναι οι δέκα πρώτες μάρκες σε πωλήσεις το 2023

2024: Πώς θα κινηθούν οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων - Τα δεδομένα για τα EV

Επενδυτική τράπεζα προβλέπει μείωση στις τιμές των αυτοκινήτων - Ποιος ο λόγος