Συνέντευξη - Θωμάς Κρασώνης: Ένας Έλληνας στα NASCAR!


Ο Θωμάς Κρασώνης μιλά στο Car and Driver για τη νέα σεζόν του EuroNASCAR και την εμπειρία του από τη μεγάλη κατηγορία του πρωταθλήματος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΦΩΤ.: EURONASCAR MEDIA
  • 18/6/2022

Η ελληνική εκπροσώπηση στο διεθνές στερέωμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι πάντα άξια αναφοράς και σχολιασμού.

Η περίπτωση του Θωμά Κρασώνη δεν αποτελεί εξαίρεση.

Ο 21χρονος οδηγός διανύει την τρίτη του σεζόν στο πρωτάθλημα NASCAR Whelen Euro Series, και αυτή τη φορά στη μεγάλη κατηγορία, αυτή του EuroNASCAR  Pro, που αριθμεί πάνω από 30 συμμετοχές.

Τι εστί, όμως, EuroNASCAR;

Ως θεσμός, το EuroNASCAR βασίζεται στη λογική των αγώνων stock cars των Ηνωμένων Πολιτειών, με αγωνιστικά Ford Mustang και Chevrolet Camaro με απόδοση 500 ίππων να συναγωνίζονται σε θρυλικές πίστες ανά την Ευρώπη, όπως είναι το Brands Hatch, το Circuito Ricardo Tormo και το Zolder, ρόδα με ρόδα, προφυλακτήρα με προφυλακτήρα.

Το επίπεδο είναι υψηλό, όπως κι ο ανταγωνισμός, καθώς το grid αποτελείται από ένα μείγμα έμπειρων κι άπειρων, νέων και μεγαλύτερων οδηγών, που μεταχειρίζονται παρόμοιο εξοπλισμό, κάτι που κάνει το ταλέντο και τις ικανότητες του εκάστοτε αγωνιζόμενου να ξεχωρίζουν.

Ο Κρασώνης αγωνίζεται με την ομάδα της Academy MotorSport, που αποφάσισε να του εμπιστευτεί τα… κλειδιά για το Mustang της στη μεγάλη κατηγορία για το 2022.

Για αυτό το διήμερο στο Brands Hatch, το δεύτερο της σεζόν, ο ίδιος σχολίασε στο C&D:

«Την Κυριακή έκανα έναν από τους καλύτερους μου αγώνες. Ξεκίνησα τελευταίος στο grid, αφού το Σάββατο δεν πήρα καν εκκίνηση καν, και σε διάστημα 20 γύρων είχα ανέβει στην 15η θέση.

«Είχα μάχη εκείνη τη στιγμή με έναν οδηγό που με ακολουθούσε από κοντά, όταν φτάσαμε ένα αυτοκίνητο που είχε ζημιά. Εκείνος προσπάθησε να περάσει σε λάθος σημείο, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χτυπήσω με τον μπροστά, να μπλεχτεί ο προφυλακτήρας του στον δικό μου και να μην μπορώ να συνεχίσω.

«Έτσι άδοξα τελείωσε ο αγώνας, και ήταν μεγάλο κρίμα, γιατί ως τότε είχα κάνει αρκετά προσπεράσματα και είχα κερδίσει πολλές θέσεις με μάχες.»

Τι προσφέρει το EuroNASCAR και η Pro κατηγορία σε σένα ως οδηγό;

«Είναι η τρίτη μου χρονιά στο πρωτάθλημα, και είναι πολύ ωραία εμπειρία. Τα αυτοκίνητα είναι δυνατά, με πολλή ροπή και πολλή ιπποδύναμη, δεν έχουν βοηθήματα, οπότε έχουν ωμή δύναμη και είναι δύσκολα να τα οδηγήσει κανείς.

«Οι μάχες είναι πολλές, όλοι οι οδηγοί είναι σε υψηλό επίπεδο, ειδικά τώρα που βρίσκομαι στην Pro κατηγορία. Μετά από δύο χρόνια στην Elite 2, έμαθα αρκετά πράγματα, που τώρα μπορώ να αξιοποιήσω στη μεγάλη κατηγορία.»

Ποια η σχέση σου με την ομάδα;

«Είναι πολύ ωραίο το κλίμα, η ομάδα από τους μηχανικούς μέχρι τους υπεύθυνους της τηλεμετρίας με έχουν βοηθήσει πολύ με τις αλλαγές που έχουμε κάνει στο στήσιμο του αυτοκινήτου, όσο και στον τρόπο οδήγησής μου.

«Αναλύουμε αρκετά το τι κάνω στην πίστα, το αυτοκίνητο είναι πάντα έτοιμο και σε καλή κατάσταση, και ειδικά φέτος νιώθω πως έχω βρει το setup πολύ περισσότερο. Ειδικά στο Brands Hatch, ένιωθα πως το αυτοκίνητο ήταν πολύ ανταγωνιστικό, και αυτό με βοήθησε στον δεύτερο αγώνα να κερδίσω τόσες θέσεις.»

Ποιος είναι ο στόχος για τη φετινή σεζόν;

«Μετά το δύσκολο ξεκίνημα, στόχος είναι η ανάκαμψη στους αγώνες, και μαζί στη βαθμολογία. Θέλουμε να βρισκόμαστε σταθερά στη δεκάδα.

«Σίγουρα θέλουμε να βελτιωθούμε και στις κατατακτήριες. Να ξεκινάμε από καλύτερη θέση, ώστε να μη χρειάζεται να μπαίνουμε σε μάχες, ρισκάροντας το ατύχημα.

«Ο τελικός στόχος είναι το top 10 στην κατάταξη των οδηγών, και να συνεισφέρουμε τα μέγιστα για την ομάδα στη δική της βαθμολογία.

«Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο, η σεζόν έχει ακόμα μέλλον, οπότε έχουμε χρόνο και είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρουμε.»

Ευχαριστούμε τον Θωμά Κρασώνη για τον χρόνο του για τη παραχώρηση αυτής της συνέντευξης.