Ένας εκτός δρόμου θρύλος αναγεννιέται και έχει μοντέρνα τεχνολογία!


Πολύ πριν έρθει σε εμάς το… κύμα των SUV, υπήρχε ήδη το Bronco, ένας cool τετρακίνητος εργάτης από τη δεκαετία του 1960, ο οποίος πήρε ξανά ζωή ως Icon BR 4x4.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 2/11/2018

Η Ford πρόκειται να αναβιώσει ένα μύθο με την ελπίδα ότι η ρετρό γοητεία θα φτάσει και στα νεότερα SUV. Πρόκειται για το Bronco, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στις κεντρικές ΗΠΑ το 1966. Ο Donald N. Frey έδωσε την ιδέα. Το όνομά του ακούγεται γνωστό, επειδή συμμετείχε στη δημιουργία του Mustang. Αυτό εξηγεί την προσέγγιση του Bronco I, η οποία προέκυψε από μόλις 2.194 δολάρια, φυσικά με τα απλούστερα συστατικά: Το πλαίσιο ήταν τύπου «σκάλα» με ορθογώνιους σωλήνες. Ένας εξακύλινδρος κινητήρας 2,8 lt. λειτούργησε για πρώτη φορά κάτω από το ψηλό καπό - η τετρακίνηση, οι άξονες και τα φρένα προήλθαν από το F-100. Στον εμπρόσθιο άξονα του μικρού SUV (μήκους μόνο 3,85 m) τοποθετήθηκαν ελικοειδή ελατήρια, χάρη στα οποία το Bronco επαινέθηκε για τη μικρή ακτίνα στροφής του (μόλις 10,4 m).

Το Bronco άρεσε στους Αμερικανούς (σχεδόν όσο το Jeep CJ), καθιστώντας το ένα από αυτούς και επιβιώνοντας για πέντε γενιές μέχρι να εξαφανιστεί το 1996. Το off-road μοντέλο της Ford είναι κάτι που ο Jonathan Ward δεν κατάλαβε ποτέ: με τι δεν μπορεί να ζήσει... Αυτό συμβαίνει συχνά μαζί του και γι' αυτό βοηθά κλασικά οχήματα να μια επανεκκίνηση, όπως το Bronco, με την εταιρεία του, την Icon.

Ο Ward έχει μελετήσει εκτεταμένα το Bronco I και στη συνέχεια το αναθεώρησε τελείως. Το νέο πλαίσιο τύπου «σκάλα» κατασκευάζεται από την εξειδικευμένη αμερικανική εταιρεία Art Morrison, συμπεριλαμβανομένης της ανάρτησης. Ο Ward και η ομάδα του χρησιμοποίησαν τελικά άξονες Dana και ανάρτηση Fox Racing. Διαδρομή ανάρτησης; 305 mm. Δεν είναι υπερβολή, αντιθέτως χρειάζεται, ώστε τα ελαστικά των 33 in της BF Goodrich να μπορούν να κινούνται ελεύθερα, έχοντας περιβάλλει ζάντες 18 in.

Από πλευράς κινητήρα, ο Ward αισθάνθηκε υποχρεωμένος στην αμερικανική παράδοση και επέλεξε ένα μεγάλο V8, για την ακρίβεια το σύνολο των 5,0 lt. της Ford. Η ισχύς του ανέρχεται στα 426 PS, τα οποία περνούν σε όλους τους τροχούς μέσω είτε ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων της Aisin, είτε μέσω ενός αυτόματου 4 σχέσεων της Ford. Την τετρακίνηση και τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων είναι χαρακτηριστικά, που έχει αναλάβει το σύστημα Atlas II της Advance Adapters. Ποιο είναι το ωραίο στοιχείο σε όλα αυτά; Ο Ward και η ομάδα του δεν έβγαλαν τα διάφορα μέρη απλώς από τα κουτιά τους και τα τοποθέτησαν. Η συναρμολόγησή τους έγινε με πολλή προσοχή και με σεβασμό στη λεπτομέρεια. Μάλιστα, τα περισσότερα μέρη, όπως το πλαίσιο και οι λαμαρίνες του αμαξώματος έχουν επίστρωση από πλαστικό, επομένως προστατεύονται με τον καλύτερο τρόπο.

Για το εσωτερικό υπήρχε ένας όρος: «όχι πλαστικό». Πράγματι, οι μηχανικοί τα κατάφεραν, αλλά κατά συνέπεια δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου αυθεντικά μέρη. Ο Ward έχει για όλα τα αντίτυπα στοιχεία και το αρχικό σχέδιό τους. Αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο το μοντέρνο ταχύμετρο έχει καμουφλαριστεί με άφθονες πρόσθετες ενδείξεις, διατηρώντας την κλασική στρογγυλή μορφή. Επίσης, η χρωματιστή χειρολαβή έλξης από το ταμπλό λάμπει, ενώ το σύστημα πολυμέσων με σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας ο Ward τα έχει αποκρύψει σε μια θήκη στην κεντρική κονσόλα. Τα βοηθήματα επιβίβασης ανοίγουν αυτόματα όταν ανοίγετε τις πόρτες.

Πώς κινείται στο δρόμο; Στιβαρό και δυνατό σαν μία μικρή Mercedes-Benz G-Class. Τίποτα δεν τρέμει, τίποτα δεν τρίζει. Ο V8 ακούγεται πολύ, στέλνοντας και τη ροπή του στους άξονες, οι οποίοι είναι ικανοί να σας μεταφέρουν σε πολλές περιπέτειες. Αλλά το καλύτερο απ’ όλα είναι το εξής: αποκτάτε άμεσα την αίσθηση ότι αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε έδαφος.

Είμαστε περίεργοι να δούμε, αν η Ford μπορεί να αναβιώσει το Bronco από το 2020 εξίσου καλά. Ο Ward έχει μια τέτοια αίσθηση - καθώς και οι πελάτες του, που παραγγέλνουν σε αυτόν αφειδώς.