Γενεύη 2014: Hyundai Intrado και PassoCorto


Δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα της κορεάτικης φίρμας στην ελβετική έκθεση.

  • 5/3/2014

Η κεντρική σκηνή της Hyundai στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης περιλαμβάνει τα δύο πρώτα εντυπωσιακά πρωτότυπα της εποχής του Peter Schreyer - το Intrado που δείχνει τις βλέψεις της φίρμας για το μέλλον, και το διθέσιο κεντρομήχανο και πισωκίνητο sports-coupe με την ονομασία PassoCorto.

Με το Intrado η Hyundai όχι μόνο αφήνει ενδείξεις για την είσοδό της στην κατηγορία των συμπαγών crossover νέας γενιάς, αλλά και επιδεικνύει τις τεχνολογικές τις σκέψεις: από τη χρήση ελαφρύτερων υλικών -όπως το ενισχυμένο με ανθρακονήματα πλαστικό CFRP- μέχρι την υιοθέτηση κυψελών καυσίμου για το πέρασμα στην εποχή του υδρογόνου.

Το σχεδιαστικό κέντρο της Hyundai στην Ευρώπη, στο Russelsheim της Γερμανίας, και το κέντρο έρευνας και εξέλιξης στη Namyang της Κορέας ξεκίνησαν τη δημιουργία του Intrado από το εσωτερικό, με έμφαση στην λειτουργικότητα και προσαρμοστικότητα του οδηγού και χρησιμοποιώντας πρωτοποριακά υλικά. Γύρω από το εσωτερικό χτίστηκε, με νέες τεχνικές κατασκευής, το πλαίσιο με τα ελαφρύτερα αλλά ανθεκτικότερα δομικά υλικά του.

Το Intrado, όπως προαναφέρθηκε, χρησιμοποιεί υδρογόνο για την κίνησή του και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 36 kW, τα οποία λόγω της τοποθέτησής τους χαμηλά στο αμάξωμα προσφέρουν φυσικά οφέλη και στην οδική συμπεριφορά.

Το όνομα του πρωτοτύπου, τέλος, προέκυψε από την έμπνευση που πήρε η Hyundai από την αεροναυπηγική - Intrado είναι η περιοχή όπου δημιουργείται η άνωση, κάτω από το φτερό ενός αεροσκάφους.

Στο PassoCorto, τώρα. Με το εντυπωσιακό αυτό sports-coupe η Hyundai θα μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια ακόμα και την Alfa Romeo 4C! Το ευρωπαϊκό σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας το επινόησε ως «φόρο τιμής του ιταλικού design που διδάσκεται στο IED», δηλαδή το ανέθεσε στους σπουδαστές του Istituto Europeo di Design (IED) του Τορίνου.

Το PassoCorto, το δέκατο πρωτότυπο που εκθέτει από το 2004 το IED στην Έκθεση της Γενεύης, έχει τον κινητήρα του τοποθετημένο στο κέντρο και το ίδιο μήκος με την Alfa 4C: 4,100 μέτρα. Είναι στατικό, αλλά έχει σχεδιαστεί για να κατασκευαστεί με πλαίσιο από ανθρακονήματα που θα κρατά το βάρος στα μόλις 840 κιλά, και για να κινείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 της Hyundai, με διπλό turbo, που αποδίδει 270 ίππους.

Μια άλλη πρωτοτυπία του είναι το «διπλό κόκπιτ», δηλαδή ο διαχωρισμός των δύο θέσεων οδηγού και συνοδηγού με ξεχωριστά όργανα. Η Hyundai δηλώνει περήφανη που φέρει το σήμα της το συγκεκριμένο πρωτότυπο της IED, ωστόσο δεν έχει δώσει καμία ένδειξη αν θα σκεφτόταν να έβγαζε το PassoCorto στην παραγωγή.