Nikola Tre Truck: Φορτηγό με κυψέλες καυσίμου για την Ευρώπη


ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΤΗΣ NIKOLA MOTOR COMPANY ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ TRE, ΠΟΥ ΣΤΑ ΝΟΡΒΗΓΙΚΑ -ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ- ΣΗΜΑΙΝΕΙ «ΤΡΙΑ». Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ, ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: NIKOLA MOTOR
  • 6/11/2018

Οι νέοι παίκτες δεν εμπλέκονται μόνο στην αλλαγή από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στον ηλεκτροκινητήρα στα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά και στα επαγγελματικά οχήματα. Παρόλο που η Nikola Motors εδρεύει στην αμερικανική πολιτεία του Michigan, στον πυρήνα των "Big Three" Chrysler, Ford και General Motors, θέλει να ακολουθήσει τελείως νέους τρόπους.

Προτού η Tesla ανακοινώσει τις φιλοδοξίες της στο χώρο των φορτηγών, το Nikola One είχε ήδη παρουσιαστεί. Πίσω από αυτό το όνομα κρύβεται ένας τράκτορας με μια μεγάλη καμπίνα και... κρεβατοκάμαρα για μεγάλα ταξίδια, που τροφοδοτείται από μια κυψέλη καυσίμου με ενέργεια για τον ηλεκτρικό κινητήρα, ισχύος 1.000 PS.

Αργότερα παρουσιάστηκε το Nikola Two με μικρότερη καμπίνα. Και τα δύο μοντέλα μπορούν να παραγγελθούν προς το παρόν, αφού η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2022.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της αμερικανικής αγοράς φορτηγών είναι οι κατασκευές με μακρύ καπό. Στην Ευρώπη και την Ασία κυριαρχούν τα μοντέλα με τους υποδαπέδιους κινητήρες, δηλαδή κάτω από την καμπίνα.

One, Two, Tre?

Η Nikola ακολουθεί την ίδια οδό με το Tre, που βλέπετε στις φωτογραφίες. Σωστά διαβάσατε. Όχι "Three" μετά από τα One και Two, αλλά Tre, που στα νορβηγικά σημαίνει "τρία". Το Nikola-Truck προορίζεται για την Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία και, σε αντίθεση με τα δύο μοντέλα των ΗΠΑ, θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη.

Εργοστάσιο για το Nikola Tre δεν υπάρχει ακόμα. Τον Απρίλιο του 2019 η εταιρεία σκοπεύει να παρουσιάσει το πρώτο πρωτότυπο, ενώ το 2020 θα ξεκινήσουν οι δοκιμές. «Θεωρήστε ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει ταυτόχρονα με την αμερικανική έκδοση το 2022 ή το 2023», λέει ο Trevor Milton, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Nikola Motor Company.

Ανάλογα με τη διαμόρφωση του κινητήρα, η εταιρεία προβλέπει ισχύ από 500 έως 1.000 PS και αυτονομία από 500 έως 1.200 km μέχρι να σταματήσει στο σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου. Η κυψέλη καυσίμου προβλέπεται να έχει ισχύ 120 kW. Το υδρογόνο θα αντλείται στις δεξαμενές του φορτηγού με πίεση 700 bar.

Θα είναι αυτόνομο στο επίπεδο 5

Η αυτόνομη οδήγηση στο επίπεδο 5, στο οποίο δε διατίθενται στον οδηγό ούτε τιμόνι ούτε pedal, προβλέπεται να είναι μέρος της προσφοράς για το Nikola Tre. Στην κατασκευή της υποδομής η Nikola Motor Company παίρνει ως παράδειγμα τους υπερσυμπιεστές της Tesla. Μέχρι το 2028 σχεδιάζει να κατασκευάσει στις ΗΠΑ και τον Καναδά 700 σταθμούς ανεφοδιασμού για την παραγωγή υδρογόνου σε τοπικό επίπεδο. Θα παράγονται μεταξύ 2.000 και 8.000 kg ανά τοποθεσία και ημέρα.

Η Nikola θέλει επίσης το 2022 να ανοίξει τους πρώτους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη με την έναρξη της κυκλοφορίας του Tre. Μέχρι το 2030 θέλει να έχει καλύψει ένα μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς.

Τα χρήματα για αυτά, καθώς και για την εξέλιξη των φορτηγών θα προέρχονται επίσης από τις εισπράξεις για τις κρατήσεις. Σύμφωνα με στοιχεία της, η Nikola Motor Company έχει ήδη συγκεντρώσει ήδη 11 δισεκατομμύρια δολάρια!