Πώς τα καταφέρνει το κορυφαίο Navara στο δρόμο;


Σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους off-road τεχνικούς της Arctic Trucks, η Nissan κατασκεύασε ένα ειδικό ειδικό εκτός δρόμου μοντέλο του Navara.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: NISSAN, ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/11/2018

Η ειδική έκδοση με τίτλο "Off-Roader AT32" εξελίχθηκε σε συνεργασία με την ισλανδική εταιρεία "Arctic Trucks". Το θέμα της θαλάσσιας ρύπανσης έδωσε στη Nissan την ευκαιρία να υποστηρίξει μια βρετανική περιβαλλοντική πρωτοβουλία με ένα τέτοιο όχημα. Με την επωνυμία “Beach Guardian” η ομάδα γύρω από τη φοιτήτρια θαλάσσιας βιολογίας, Emily Stenson, και ο πατέρας της, Rob, συλλέγουν εδώ και δέκα χρόνια σκουπίδια και απόβλητα στις ακτές της Κορνουάλης στη νοτιοδυτική Αγγλία. Το Navara AT32 υπέστη μια εκτενή μετατροπή, την οποία πραγματοποιεί η Arctic Trucks. Η πιο σημαντική λεπτομέρεια είναι η νέα ανάρτηση. Στον μπροστινό άξονα, η Arctic Trucks βασίζεται σε μια ανάρτηση με δυνατότητα ρύθμισης ύψους, ενώ ο πίσω άξονας διαθέτει καινούργια ελατήρια από την Bilstein. Τα αμορτισέρ στον μπροστινό άξονα και τα μπροστινά γόνατα προμηθεύονται επίσης από την Bilstein ειδικά για το Navara. Η ρύθμιση ύψους από την ανάρτηση είναι 20 mm. Περαιτέρω αύξηση ύψους 20 mm εξασφαλίζεται από τα υψηλότερα ελαστικά.

Η Arctic Trucks μετατρέπει το Navara

Οι θόλοι των τροχών υφίστανται αντίστοιχες διευρύνσεις. Μια πλήρης προστασία του κάτω μέρους του pick-up προστατεύει τον κινητήρα, το ρεζερβουάρ και το κιβώτιο ταχυτήτων από την επαφή με το έδαφος. Όσον αφορά τα ελαστικά, η Arctic Trucks, όπως υποδηλώνει το ειδικό όνομα του μοντέλου, βασίζεται σε off-road ελαστικά 32 in., τοποθετημένα σε ζάντες αλουμινίου 17 in. Το μέγεθος των ελαστικών ορίζει παραδοσιακά το όνομα του τύπου των μετατροπών της Arctic Trucks: Εκτός από το AT32, υπάρχουν kit μετατροπής έως και τα ελαστικά των 38 in., ανάλογα με τα μοντέλα αυτά, οπότε υπάρχει και το AT38.

Πώς τα καταφέρνει στο δρόμο το AT32;

Οι αλλαγές της μετατροπής κάνουν το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της εκτός δρόμου ικανότητας, της απόστασης από το έδαφος, αντίστοιχα με συνολικά 40 mm πρόσθετου αέρα, ειδικά σε ένα pick-up με μακρύ μεταξόνιο και μεγάλο πίσω πρόβολο, ένα ευπρόσδεκτο μέτρο. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται ως τα 243 mm και η γωνία πρόσβασης αυξάνονται στις 35 και 25 μοίρες (εμπρός και πίσω, αντίστοιχα).

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 4 cm του pick-up δεν απαιτεί δεξιότητες αναρρίχησης, αλλά είναι ιδιαίτερα δύσκολο όταν βγαίνεις έξω, να αποφύγεις με τα πατζάκια του παντελονιού τα προεξέχοντα κάτω από τα πόδια λερωμένα με λάσπη μαρσπιέ. Στο εσωτερικό του AT32 δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με το εργοστασιακό μοντέλο, με εξαίρεση άλλον ένα διακόπτη αριστερά του τιμονιού: Η Arctic Trucks παρέχει επίσης ένα πρόσθετο μπλοκέ διαφορικό για τον μπροστινό άξονα (για τον πίσω είναι standard στο AT32). Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί μέρος του επίσημου kit μετατροπής και πρέπει να καταβάλλεται ένα επιπλέον ποσό, αν αυτό είναι απαραίτητο. Το ίδιο ισχύει και για τη λήψη... αναπνοής του γνωστού αυστραλιανού προμηθευτή "Safari Snorkel", που και αυτό είναι extra.

Η ανάρτηση της Bilstein δείχνει στις πετρώδεις ερήμους λίγο πιο φιλική προς το χρήστη σε σχέση με της κανονικής έκδοσης. Τα σκληρά χτυπήματα και οι τάσεις αποσταθεροποίησης, που παρουσιάζει το Navara, κρύβονται καλά, σε άσχημους κυματοειδείς δρόμους η ανάρτηση διατηρεί αξιόπιστη επαφή με το έδαφος και φιλτράρει ακόμα και τα πιο έντονα χτυπήματα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αξίζει επίσης, επειδή ουσιαστικά... αδιαφορεί για τις μεγαλύτερες πέτρες που βρίσκονται γύρω και μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια χωρίς να παραμορφώσει το κάτω μέρος του δαπέδου.

Το αυτόματο κιβώτιο ανταποκρίνεται καλά με τον bi-turbo κινητήρα και αλλάζει ομαλά και σωστά τις σχέσεις. Κάποια αξιοσημείωτη διαφορά στις επιδόσεις εξαιτίας της μεγαλύτερης περιφέρειας κύλισης των ελαστικών των 32 in. δεν είναι υποκειμενικά ανιχνεύσιμη, έτσι το pick-up κινείται αρκετά γρήγορα. Είναι εντυπωσιακό το πόσο σπάνια είναι αναγκαίο το «κλείδωμα» του πίσω άξονα παρά τις όποιες δύσκολες καταστάσεις εδάφους που απαιτούνται. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμα και οι απότομες κατηφορικές ή ανηφορικές διαδρομές και αυτές στους ξηρούς ποταμούς μπορούν να αντιμετωπιστούν άνετα.

Ο κινητήρας των 2,3 lt. ανταποκρίνεται απαλά, έχει αρκετά αποθέματα δύναμης ακόμα και για τις απότομες ανωφέρειες στην άμμο, όπου σπάνια έχει τη δυνατότητα να βρει μια απόσταση, ώστε να πάρει φόρα. Τις ράχες των απότομων αμμόλοφων τις παίρνει το pick-up με την ορμή και σταθερή οδήγηση.