Suzuki Across: Ένα Plug-in υβριδικό RAV4 με άλλα λογότυπα!


Μέσα στους επόμενους μήνες η Suzuki θα δώσει μία δυνατή ώθηση στη γκάμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, παρουσιάζοντας στην Ευρώπη το Plug-in υβριδικό SUV Across.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 2/7/2020

Και αν κοιτάζετε τις φωτογραφίες και κάπου πάει ο νους σας, έχετε απόλυτο δίκιο. Το νέο μοντέλο της Suzuki βασίζεται επάνω στο αντίστοιχο Toyota RAV4 Prime PHEV. Για όσους θυμόσαστε, πέρυσι, προς τα τέλη του καλοκαιριού, οι δύο εταιρίες ανακοίνωσαν μία μεταξύ τους συμφωνία, την οποία μάλιστα ενίσχυσαν με την ανταλλαγή μετοχών. Τώρα, ένα χρόνο μετά, αρχίζουν να φαίνονται τα πρώτα αποτελέσματα αυτής, στο στρατόπεδο της Suzuki.

Εμφανισιακά, η ομοιότητα των δύο μοντέλων είναι παραπάνω από εμφανής. Υπάρχουν προφανώς ορισμένες αισθητικές διαφοροποιήσεις σε μάσκες, φώτα, λογότυπα κ.λπ. σε χοντρικές όμως γραμμές τα δύο μοντέλα παραμένουν ίδια. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το εσωτερικό του Across, το οποίο διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την καταγωγή της Toyota, με μερικές πινελιές από Suzuki.

Κάτω από το καπό συναντάμε το γνωστό σύνολο 2,5 λίτρων των Ιαπώνων, το οποίο συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένους στον μπροστινό και πίσω άξονα. Χάρη σε αυτή τη διάταξη επιτυγχάνεται η τετρακίνηση, που είναι πάντα καλοδεχούμενη σε ένα SUV μοντέλο. Για την ακρίβεια, η κίνηση μπορεί να μεταδίδεται από 100/0 (λειτουργώντας ως αμιγώς προσθιοκίνητο, υπό φυσιολογικές συνθήκες) μέχρι 20/80, όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν.

Από άποψης ισχύος, ο βενζινοκινητήρας μπορεί να αποδώσει 173 ίππους, ενώ άλλοι 180 και 54 ίπποι παράγονται από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Συνδυαστικά, η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 302 ίππους, τιμή ικανή να προσφέρει πολύ σοβαρές επιδόσεις στο μοντέλο της Suzuki. Αναφορικά με το συσσωρευτή, είναι χωρητικότητας 18,1 kWh και μπορεί να προσφέρει αυτονομία 75 χιλιομέτρων σε πλήρως ηλεκτρική κίνηση. Με βάση τα νέα πρότυπα WLTP, το Across εκπέμπει μόλις 22 γρ. CO2/km, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του είναι 180 km/h. Στις Ευρωπαϊκές αγορές αναμένεται να το δούμε εντός του φθινοπώρου. Ως εκ τούτου, μέσα στους επόμενους μήνες θα επανέλθουμε σχετικά.