Δοκιμάζουμε το Xiaomi Scooter 5 Pro: Μία αξιόπιστη επιλογή για τους λάτρεις της μικροκινητικότητας


Ο κόσμος προχωρά, εξελίσσεται, αλλάζει, και σε αυτόν πια έχουν ολοένα και περισσότερο θέση κατασκευές όπως το ηλεκτρικό πατίνι της Xiaomi. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/11/2025

Στο Car and Driver συνηθίζουμε να οδηγούμε τετράτροχα δημιουργήματα, μικρά ή μεγάλα, θερμικά και ηλεκτρικά, αλλά σίγουρα με τέσσερις ρόδες, ένα τιμόνι και το γκάζι στο πόδι. 

Όταν ήρθαμε αντιμέτωποι με την «πρόκληση» της οδήγησης ενός δίκυκλου, ηλεκτρικού scooter (ή πατίνι, αν προτιμάτε) της Xiaomi, το 5 Pro, που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2025, έπρεπε να σκεφτούμε όπως οι άνθρωποι που τα επιλέγουν: νέοι, εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, φανατικοί της μικροκινητικότητας.

Άκουσαν «πάρε δίκυκλο να σωθείς από την κίνηση», και δεν πήγαν σε μοτοσυκλέτα, γιατί η διαδρομή για τη δουλειά ή το σπίτι του φίλου περιλαμβάνει και επιβίβαση στο μετρό, στο λεωφορείο. Επομένως, χρειάστηκαν κάτι που να μπορεί να διπλώσει και να μπει σε ένα άλλο μεταφορικό μέσο, και να λειτουργήσει επικουρικά.

Εμείς δοκιμάσαμε το Xiaomi Scooter 5 Pro, την έκδοση του δημοφιλούς ηλεκτρικού πατινιού που τοποθετείται ένα «σκαλοπάτι» πριν την κορυφαία, τη Max. Αποδίδει 400W (0,54 PS), με μέγιστη ισχύ στο mode ‘Sport’ τα 1.000W (1,34 PS), φτάνοντας ως και τα 25 km/h. Διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας στα 477 Wh, και χρειάζεται 9 ώρες για μία πλήρη φόρτιση. Στο 100%, μπορεί να προσφέρει αυτονομία περί τα 60 km, και με αυτά τα χαρακτηριστικά, υπόσχεται ότι δεν θα σας προδώσει ακόμα και σε κλίση δρόμου 22%.

Βασίζεται σε ένα πλαίσιο από ανθρακούχο χάλυβα και μπορεί να αντέξει βάρος έως 120 kg, εξασφαλίζοντας ανθεκτικότητα και σταθερότητα. Η βελτιωμένη, ευρύτερη πλατφόρμα ενισχύει την άνεση παρέχοντας άφθονο χώρο για τα πόδια, καθιστώντας τις μακρινές διαδρομές πιο απολαυστικές. Παρά την ανθεκτική κατασκευή του, το σκούτερ παραμένει ελαφρύ (22,4 kg), καθιστώντας το εύκολο στη μεταφορά (ειδικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς) ή στην αποθήκευση.

Διαθέτει αδιαβροχοποίηση κατηγορίας IPX5, προστασία από πιτσιλιές και είναι κατάλληλο για πολλά είδη διαδρομών, αλλά και για οδήγηση υπό βροχή. Εξοπλίζεται με ανάρτηση με δύο υδραυλικά ελατήρια μπροστά και ένα πίσω για πιο ομαλή οδήγηση (η Xiaomi ονομάζει το σύστημα Dual Suspension και το «διαφημίζει» και στο ίδιο το πατίνι), ελαστικά 10 ιντσών χωρίς σαμπρέλα, αντιολισθητικό σύστημα TCS για ασφάλεια σε βρεγμένο δρόμο, έξυπνη ανάκτηση ενέργειας, και φλας για πιο ασφαλή οδήγηση.

Στα της πέδησης, προσφέρονται τρία επίπεδια ανάκτησης ενέργειας, από τη χαμηλή ως την υψηλή, και μπορούμε μετά βεβαιότητας να σας πούμε ότι ο αναβάτης θα το καταλάβει με το πού «τσιμπήσει» το φρένο ότι η επιβράδυνση είναι άμεση (ταμπούρο εμπρός και e-brake με E-ABS πίσω). 

Έχει μία οθόνη MFD στο κέντρο το τιμονιού, όπου μπορεί ο αναβάτης να δει την ταχύτητα με την οποία κινείται, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, το mode που έχει επιλέξει, ενώ μέσω της ειδικής εφαρμογής της Xiaomi στο smartphone προβάλλει μία ένδειξη που σας προειδοποιεί για την κατάσταση της πίεσης των ελαστικών.

Μία παράδοξη άνεση

Είναι γεγονός πως δεν αγοράζεις ένα ηλεκτρικό πατίνι για να βιώσεις την απόλυτη άνεση οδηγώντας το. Ωστόσο, η εμπειρία μας με το Xiaomi 5 Pro ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα υπό αυτήν την οπτική.

Βάζουμε το κράνος (υποχρεωτικό από τον νόμο) και βλέπουμε το scooter που έχει ιδιαίτερα κομψό σχεδιασμό. Νιώθουμε κάπως πιο ασφαλείς που έχει φώτα πορείας, ακόμα και φλας - μαζί με το κουδουνάκι ποδηλάτου που με το χτύπημά του ξυπνά μνήμες από τις εποχές του εφημεριδοπώλη της δεκαετίας του ‘60. 

Παίρνουμε φόρα με το δεξί πόδι, όσο το αριστερό είναι πάνω στο scooter, και με ένα μικρό πάτημα του γκαζιού έχουμε αναπτύξει ταχύτητα. Είναι ευέλικτο και «σβέλτο» στις αλλαγές κατεύθυνσης χάρη στις διπλές αναρτήσεις που αποτελούν και ένα από τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης έκδοσης. Στο pedestrian mode, η ταχύτητα περιορίζεται στα 6 km/h, και νιώθεις ότι αιωρείσαι ανάμεσα στον κόσμο. Γυρνάς στον διακόπτη στο sport mode, γελάς μέσα σου λέγοντας «πόσο sport μπορεί να είναι;», αλλά γρήγορα σου κόβεται αυτή η ψευδαίσθηση υπεροχής, γιατί το scooter έχει «ψυχή» και φτάνει τα 25 km/h πολύ γρήγορα. Θέλει προσοχή, ιδίως αν οδηγείς σε πάρκο ή ανάμεσα σε πεζούς. 

Οι αναρτήσεις κάνουν καλή δουλειά στην απορρόφηση των κραδασμών, αλλά πολλές φορές είναι αρκετά σκληρές και μπορούν να σας αποσταθεροποιήσουν αν δεν είστε προσεκτικοί και δεν έχετε ελαττώσει ταχύτητα. 

Η τιμή του στην ελληνική αγορά είναι 650 ευρώ, ενώ σίγουρα μπορείτε να βρείτε και προσφορές στα καταστήματα τεχνολογίας, ιδίως αυτές τις μέρες με τις εκπτώσεις της Black Friday.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μέγιστη ταχύτητα25 km/h (Pedestrian mode: 6 km/h, Standard: 20 km/h, Sport: 25 km/h)
Αυτονομία60 km
Βάρος22,4 kg
Μέγιστο φορτίο120 kg
Διαστάσεις192 x 484 x 1271 mm (Μ x Π x Υ)
Διαστάσεις (διπλωμένο)192 x 484 x 584 mm (Μ x Π x Υ)
Ισχύς (αναγραφόμενη και μέγιστη)400 W / 1000 W
Χωρητικότητα μπαταρίας και τάση477 Wh / 46.8 V / 10.2 Ah
Χρόνος φόρτισης9 ώρες
Ελαστικά10 ιντσών χωρίς σαμπρέλα, εμπρός και πίσω
ΦρεάνΕμπρός φρένα με ταμπούρο, πίσω φρένα με E-ABS
ΑνάρτησηΔιπλή (διπλά ελατήρια μπροστά, μονό πίσω)
Κατηγορία IPIPX5
Ύψος αναβάτη120–200 cm
Ηλικία αναβάτη16–50 ετών
Λειτουργική θερμοκρασία-10°C ως 40°C

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κορυφαίος υπουργός θέλει να απαγορευτούν τα ηλεκτρικά πατίνια από τους δρόμους

Τροχαία με ηλεκτρικά πατίνια - Υπάρχει θεσμικό πλαίσιο, αλλά δεν εφαρμόζεται (video)

Αθήνα: Σε αυτές τις περιοχές συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα (πίνακας)