Test Drive: Οδηγούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Suzuki e Vitara


Η Suzuki κάνει το βήμα στην ηλεκτροκίνηση με το νέο e Vitara, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της. Τα πρώτα αυτοκίνητα έφτασαν στη χώρα μας και το Car and Driver είχε την ευκαιρία να τα οδηγήσει στην πίστα SFi Karting Circuit στα Σπάτα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: SUZUKI
  • 10/12/2025

Έναν σχεδόν χρόνο μετά την αποκάλυψή του στο Μιλάνο και έξι μήνες από την πρώτη μας οδηγική επαφή στο γερμανικό κέντρο δοκιμών της Segula Technologies, έξω από τη Φρανκφούρτη, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Suzuki καταφθάνει στην Ελλάδα και ετοιμάζεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία. Αναφερόμαστε στο Suzuki e Vitara, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πανελλαδικά στην πίστα SFi Karting Circuit, με το Car and Driver να βρίσκεται ανάμεσα στα προσκεκλημένα μέσα. Ο λόγος που επιλέχθηκε η πίστα ήταν επειδή τα οχήματα που έφτασαν στη χώρα μας ήταν προπαραγωγής και έτσι δεν μπορούσαν να εκδοθούν πινακίδες κυκλοφορίας και να βγουν στον δρόμο.

Το Suzuki e Vitara έρχεται να καλύψει το κενό που υπήρχε στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Παρότι το όνομά του παραπέμπει στο best-seller Vitara, η νέα ηλεκτρική πρόταση έχει ελάχιστα κοινά με το βενζινοκίνητο μοντέλο. Στην πραγματικότητα μοιράζεται πολύ περισσότερα με το Toyota Urban Cruiser, καθώς βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα.

Σχεδίαση

Εξωτερικά, οι μοναδικές διαφορές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, όπου κάθε εταιρεία ακολούθησε το δικό της σχεδιαστικό μοτίβο στα φωτιστικά σώματα και στον προφυλακτήρα. Υπενθυμίζεται ότι Toyota και Suzuki συνεργάζονται στενά εδώ και χρόνια, εφαρμόζοντας συχνά τη μέθοδο του rebadging, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το Suzuki Swace, το... alter ego της Toyota Corolla Touring Sports.

Το e Vitara βασίζεται στην πλατφόρμα HEARTECT-e, η οποία προσφέρει υψηλή προστασία για την μπαταρία υψηλής τάσης και συμβάλλει σε ένα ευρύχωρο εσωτερικό, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.700 mm και τους μικρούς προβόλους. Με μήκος 4.275 mm η νέα πρόταση τοποθετείται στην κατηγορία των compact SUV, όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος, με μοντέλα όπως τα Kia EV3, Ford Puma Gen-E, Volvo EX30, Jeep Avenger και το επερχόμενο Renault 4.

Εκδόσεις- Αυτονομία

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, inverter και μονής σχέσης κιβώτιο, ενώ η τροφοδοσία προέρχεται από μπαταρία τεχνολογίας LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου) σε δύο χωρητικότητες, 49 και 61 kWh. Η μικρή μπαταρία συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς (2WD) αποδίδοντας 144 PS και 193 Nm. Η μεγάλη προσφέρεται σε 2WD με 174 PS και 193 Nm, ενώ στην κορυφή της γκάμας συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρας και τετρακίνηση, αποδίδοντας 184 PS και 307 Nm.

Όσον αφορά την αυτονομία, η βασική δικίνητη έκδοση φτάνει έως τα 346 km, η ισχυρότερη 2WD έως τα 428 km και η τετρακίνητη έως τα 412 km. Η μπαταρία προέρχεται από την BYD και βασίζεται στην τεχνολογία Blade, ενώ η φόρτιση DC φτάνει έως τα 70 kW και η πλήρωση από 10% σε 80% χρειάζεται 44 λεπτά.

Η τετρακίνηση αποτελεί βασικό ατού του e Vitara. Στην πρώτη οδηγική επαφή στη Γερμανία είχαμε την ευκαιρία να κινηθούμε σε λασπώδεις και χωμάτινες επιφάνειες, όπου το σύστημα ALLGRIP-e επέτρεψε ακριβή έλεγχο, ενώ η λειτουργία Trail διευκόλυνε τη διέλευση από δύσκολα εδάφη, περιορίζοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διοχετεύοντας ροπή εκεί όπου υπάρχει καλύτερη πρόσφυση. Παρόλα αυτά, το «off-road πακέτο» θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο ολοκληρωμένο αν υπήρχε μεγαλύτερη απόσταση του πατώματος από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 18 cm.

Στο εσωτερικό επικρατεί λιτή σχεδίαση, χωρίς υπερβολές. Αξιοσημείωτο είναι ότι το e Vitara είναι το πρώτο Suzuki με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Στο «αιωρούμενο» πάνελ πάνω από το ταμπλό φιλοξενούνται δύο οθόνες, μία 10,25’’ για τον πίνακα οργάνων και μία 10,1’’ αφής για το infotainment. Το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι είναι καλοσχεδιασμένο, η κεντρική κονσόλα ανεβαίνει ψηλά και προσφέρει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο στο κάτω μέρος, τα καθίσματα είναι άνετα ενώ οι φυσικοί διακόπτες είναι εκεί για να κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη.

Στη δεύτερη σειρά, η ευρυχωρία είναι αντίστοιχη της εμπρός, χάρη στο συρόμενο κατά 16 cm πίσω πάγκο καθισμάτων και τη ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 320 L, ενώ κάτω από το καπό δεν υπάρχει frunk.

Στην πίστα με το Suzuki e Vitara

Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στην πίστα SFi Karting Circuit ήταν δικίνητα, με τη μεγάλη μπαταρία των 61 kWh. Ξεχωρίσαμε τη ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), η οποία δίνει έμφαση στην άνεση, αν και θα θέλαμε να τη τσεκάρουμε και στις κακοτεχνίες του δημόσιου οδικού δικτύου. Τα προφίλ οδήγησης είναι ECO, NORMAL και SPORT, με τη διαφορά μεταξύ των δύο τελευταίων να είναι εξαιρετικά μικρή. Σε πιο πιεσμένους ρυθμούς το e Vitara παρέμενε σταθερό στις στροφές, με ελαφρώς αυξημένες κλίσεις αμαξώματος ενώ το σύστημα πέδησης, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, ανταποκρίθηκε αποτελεσματικά, και διαχειρίστηκε με ευκολία το βάρος των σχεδόν 1.800 kg.

Στην Ελλάδα το e Vitara θα είναι διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, GL και GLX.

Η GL περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

  • Αυτόματη εναλλαγή μεγάλης/μεσαίας σκάλας
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • One pedal drive
  • Πλοήγηση
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω
  • Θερμαινόμενα καθίσματα
  • Θερμαινόμενο τιμόνι
  • Αυτόματο κλιματισμό
  • Σύστημα προειδοποίησης έκτακτης πέδησης
  • Αυτόματους υαλοκαθαριστήρες
  • USB θύρες εμπρός/πίσω

Η GLX προσθέτει:

  • Προσαρμοζόμενο σύστημα αυτόματης εναλλαγής σκάλας
  • Κάμερα 360°
  • Πανοραμική γυάλινη οροφή με σκίαστρο
  • Επαγωγική φόρτιση
  • Ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού 10 κατευθύνσεων

Το Suzuki e Vitara κατασκευάζεται στο Suzuki Motor Gujarat στην Ινδία, στην ίδια γραμμή παραγωγής με το Toyota Urban Cruiser. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στις ελληνικές εκθέσεις τον Μάρτιο του 2026, ενώ οι τιμές θα ανακοινωθούν στις αρχές του νέου έτους. Προς το παρόν γνωρίζουμε ότι η μπαταρία θα καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km και το αυτοκίνητο από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, η οποία μπορεί να επεκταθεί έως 10 χρόνια μέσω του προγράμματος Suzuki Care+.